2019-06-19, 22:32
Medlem
Hej FB

Har under ganska lång tid genomlidit ett ärende på ett svenskt försäkringsbolag som försäkringstagare där allt är minst sagt anmärkningsvärt.

Dom förhalar
Dom slingrar sig
Dom har fortfarande inte gett ett beslut trots att en jurist berättat för mig att man enligt praxis bör förvänta sig ett beslut inom 6 månader, vi har passerat två år med råge.
Min kontakt har även insinuerat om jag skulle vara i behov av pengar, vilket han har lagt fram på så snyggt sätt som man möjligt kan i en situation som denna. Jag har spelat med under alla samtal och kan dela med mig till er här på FB att jag har heller inget desperat behov på pengar.

Jag har varit i kontakt med chefen för försäkringsavdelningen och han visar för mycket tendenser till att skönmåla hela processen för att jag ska kunna se honom som en bra kontakt. Jag litar heller inte på någon av representanterna för ärendet

Dom har behandlat mig som försäkringstagare på ett väldigt dåligt sätt och det står mig upp i halsen.

Det finns inte så mycket att säga om försäkringsbolaget eller ytterligare detaljer i ärendet mer än att vad kan jag själv göra för att sätta press på dom?

Finns det någon tillsynsmyndighet eller överordnat för svenska försäkringsbolag?

Några andra ideer?
Senast redigerad av TolerantSwine 2019-06-19 kl. 22:40.
Citera
2019-06-19, 22:35
Bannlyst
Hur mycket pluring rör det sig om?
Citera
2019-06-19, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fistfullofmetal
Hur mycket pluring rör det sig om?

Svårt att säga men skulle gissa någonstans mellan 100,000 och 150,000 kr.
Senast redigerad av TolerantSwine 2019-06-19 kl. 23:28.
Citera
2019-06-19, 22:55
Medlem
Är det någon mygel från din sida?

Här är lite guidelines
https://www.konsumenternas.se/om-kla...sakringsarende
Citera
2019-06-19, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakkaduva
Är det någon mygel från din sida?

Här är lite guidelines

Är inte i behov av att mygla så nej inget mygel, tittar på din länk imorgon, tack.
Senast redigerad av TolerantSwine 2019-06-19 kl. 23:52.
Citera
2019-06-20, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TolerantSwine
Är inte i behov av att mygla så nej inget mygel, tittar på din länk imorgon, tack.

Ok, då hoppad jag verkligen det löser sig. Ge dom den informationen dom vill ha så snabbt som möjligt. Då ligger bollen ständigt på deras sida.
Citera
2019-06-20, 13:21
Medlem
Vad är det för typ av ärende? Personförsäkring (skada/sjukdom), uppbrunnen bil etc.
Du kan alltid ringa konsumentrådgivningen i din kommun, sen brukar de flesta f-bolag ha egna konsumentkontakter.

ARN kan också vara ett alternativ.
Tänk på att du har rätt att få ränta etc när de dragit ut på tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in