Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Men är det inte lite fegt av UW ändå om det nu stämmer att han berättat detta? Förutsätter han att hon ska hålla på tystnadsplikt trots att den inte är relevant för hans "bikt"? Brukade han också förvänta sig att LW skulle putsa korsen han bär i sitt samvete när de var gifta?
Perfekt? Hur står det till med din läsförståelseförmåga? Hon skriver väl ganska precis det motsatta när hon beskriver sig själv?
Nu blir det dig jag citerar, men det är inte bara dig jag adresserar.
Det finns något konstigt med den där trafikolyckan.
Det finns inget noterat om de eventuella skador personen har fått. Inget om hur det gick till, om personen låg ner, stod upp, ramlade, for iväg eller något alls.
Den första tanken man får är väl:
-har han lämnat en skadad person på gatan utan hjälp?
I det faller är ju inte smitningen i sig det allvarligaste brottet, utan det är ju konsekvensen av smitningen; att man inte hjälper en person som råkat ut för olyckan.
Det är ju helt fruktansvärt.
Då känns ju det barockt att prata om vilket lidande MH fått ha när hon måst bära hans ångest. Varför undrar hon inte hur det gått för personen?
Den andra tanken är om personen ändå inte verkade allvarligt skadad.
- stannade han för att fråga, eller såg han att personen verkade oskadd, reste sig upp eller liknade? Åkte därifrån när han sett det hela i backspegeln?
Då undrar man hur lång tid tog det innan han berättade det?
Gjorde hon något för att få kontakt med trafikoffret?
Försökte hon förmå honom att göra det?
Jag blir nästan tveksam till att det kan ha hänt något av allvarligare art.
Annars borde hon väl själv tagit saker i egna händer? Dvs om det inte handlar om mycket lång tid (år?) mellan händelsen och att han berättar.