Citat:
Det verkar som om HD alltid har blivit beskyddad av sina föräldrar, jag menar de ställer upp med att vara barnvakt hela tiden, även på exparets resor utomlands.
De köper radhus till henne om det nu stämmer. Det tar jag som tecken på att svärföräldrarna ville att hon skulle bort från SD( min spekulation).
Om nu SD är världens bästa svärson så förstår jag inte detta. Svärföräldrarna verkar ju fortsätta att umgås med SD.
Jag börjar fundera på om SD skyddar HD, ja han kan ju tycka att orsaken till mordet var hans otrohetsaffär och nu måste han beskydda modern till sina barn, eller ha henne som gisslan.
Vi har ju läst här att HD har ju sett helt knäckt ut när hon är på event mm.
Jag är extemt kluven, är det SD eller HD eller båda två?
De köper radhus till henne om det nu stämmer. Det tar jag som tecken på att svärföräldrarna ville att hon skulle bort från SD( min spekulation).
Om nu SD är världens bästa svärson så förstår jag inte detta. Svärföräldrarna verkar ju fortsätta att umgås med SD.
Jag börjar fundera på om SD skyddar HD, ja han kan ju tycka att orsaken till mordet var hans otrohetsaffär och nu måste han beskydda modern till sina barn, eller ha henne som gisslan.
Vi har ju läst här att HD har ju sett helt knäckt ut när hon är på event mm.
Jag är extemt kluven, är det SD eller HD eller båda två?
Citat:
Tvekar också mellan dessa alternativ ifall polisen ser åt rätt håll. Deras allt tajtare relation trots skilsmässa och mord skulle kunna indikera att de hålls samman av antingen beskydd eller "gisslansituation". I det ena alternativet då är HD GM och en mördare som verkar komma undan, i det andra är hon ett offer som lever farligt näst efter LW ifall hon vet för mycket.
Uppgifterna om paret går isär, ett par som svassar runt i idyllen, åker på en massa mysiga semestrar på tu man hand, myser ihop på släktmiddagar som om inget hänt eller en HD som följer med och ser kuvad och miserabel ut. Vad stämmer?
MV (?) var väl den (eller var det EGT) som uppgav att SD vid förhör sagt att han inte var ett dugg orolig då de inte hade något på honom. Om man skulle vara lite konspiratorisk och addera att det finns de som menar att mordet var planerat, kanske arrangemanget hela tiden varit att få SD i blickfånget och tidigt utpekad för att förvilla medan t ex HD och JG haft fritt fram att göra sig av med bevis, städa upp och skapa trassliga alibin för varandra. Kan HDs föräldrar ha hjälpt till?
Ifall mordet var planerat och av flera så undrar jag om motivet enbart varit svartsjukedrama. Det skulle förklara HDs skäl, men inte förenade krafter från båda i paret D och var kommer då JG in i bilden? Enligt uppgift skulle han vara mest tajt med HD och ha valt SD före LW när han fick reda affären. Vad skulle förena en trio mot LW? Betyder GC så mycket att de kunnat störa sig så mycket på henne pga tjafs om loggningar att de tog livet av henne även för detta? Andra motiv?
Man pekar mot SD som har motivet utifrån historiken men vet att han tekniskt inte kan fällas då han aldrig var på plats t ex. Kan man ha arrangerat en ansvarsfördelning av mordet så att det verkligen försvårat för utredarna till den grad att GM går fri än?
Om HD är GM så undrar jag om mordet var planerat och isåfall av båda eller bara henne, eller om hon gjorde det i affekt och sedan har haft SDs (och JGs?) beskydd att leda blickarna bort från henne.
Skrik under 5 minuter skulle kunna indikera en kamp mellan två jämnstarka kvinnor snarare än en något större man mot en liten kvinna. Rösterna som någon sade sig höra kan ha varit SDs och HDs likväl som SDs och LWs. Om LW var rädd för SD, skulle hon ha öppnat och gått ut för HD?
Vad var relationen mellan dessa kvinnor LW och HD? Fiender? Båda itutade av SD att vara den enda? Båda istället lessa på SD och på väg ifrån honom? LW orolig för HD ifall hon sett dåliga drag hos SD och beslutat att gå? LW rädd för HD?
En intressant fråga om bråket i tråden kring SD kanske varit avsett för motsatt effekt för att just peka ut honom. Skulle kunna stämma både om HD är GM och om MH är det. En del av det s k "försvaret" av SD har varit så aggressivt och hotfullt att det ju som sagt dragit blickarna bara än mer mot honom. Klantigt eller meningen? Dock, trots dåligt skött utredning initialt, hoppas man ju ändå att polisen har mer när de håller fast vid honom och att de noga undersökt samarbete med HD eller om det är MH som rör sig i kulisserna.
Senast redigerad av Philomena 2019-06-18 kl. 11:43.
Senast redigerad av Philomena 2019-06-18 kl. 11:43.