2019-06-18, 22:14
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Att SD valde att INTE stå för sina löften till HD är klart sedan länge. Eller hur tänker Du där?

Precis, så varför skulle LW tro att han skulle "stå för sina löften" just till henne? Det är ju inför LW som vigselförrättare han en gång gav löften till HD. Och de löftena var vigselförrättaren hjälpsam i att han skulle bryta. Men plötsligt var det alltså så viktigt att någon skulle stå för vad hen lovat, så till den grad att man var beredd att göra något som skulle kunna vara brottsligt?

Tack för att du frågade, jag undrar ju hur LW tänkte där. Man skulle lätt tro att hon inte gjorde det alls.
Citera
2019-06-18, 22:14
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast hon kanske anser att mordet i någon mån bekräftar hennes uppfattning att något inte var riktigt sunt kring LW? Även om hon i övrigt så att säga släppt det. Det är väl ändå inte så att hon precis hurrar över att LW dött.
Hur många gånger ska det behöva skrivas att det är hos gärningsmannen och inte hos offret man ska söka fel när någon blir mördad?
Du framhärdar i att det är LW:s fel att hon blev mördad.

MH hurrar inte utan tycker synd om sig själv som får bära ännu mer när LW har blivit mördad.

På samma sätt som hon tycker synd om sig själv när UW gav henne förtroenden om att han hade gjort fel vid bilolyckan.
Då var det henne det var synd om som fick bära hans ångest.

Det är alltid henne det är synd om fast hon själv verkar se sig som en närmast perfekt person.
Det finns ingenting av ånger när hon ser tillbaka.
Inga som helst funderingar över vad hon kan ha gjort eller sagt som har gjort att UW inte längre ville vara gift med henne.
Citera
2019-06-18, 22:18
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Var det två år efter skilsmässan? Är det bekräftat att UW och LW gick tillbaka till varandra?
Det är inte bekräftat och inte troligt att de gick tillbaka till varandra.
Men det är väl rätt sannolikt att efter många års äktenskap hade UW mer förtroende för LW än för MH.
Citera
2019-06-18, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Hur många gånger ska det behöva skrivas att det är hos gärningsmannen och inte hos offret man ska söka fel när någon blir mördad?
Du framhärdar i att det är LW:s fel att hon blev mördad.

MH hurrar inte utan tycker synd om sig själv som får bära ännu mer när LW har blivit mördad.

På samma sätt som hon tycker synd om sig själv när UW gav henne förtroenden om att han hade gjort fel vid bilolyckan.
Då var det henne det var synd om som fick bära hans ångest.

Det är alltid henne det är synd om fast hon själv verkar se sig som en närmast perfekt person.
Det finns ingenting av ånger när hon ser tillbaka.
Inga som helst funderingar över vad hon kan ha gjort eller sagt som har gjort att UW inte längre ville vara gift med henne.

Men är det inte lite fegt av UW ändå om det nu stämmer att han berättat detta? Förutsätter han att hon ska hålla på tystnadsplikt trots att den inte är relevant för hans "bikt"? Brukade han också förvänta sig att LW skulle putsa korsen han bär i sitt samvete när de var gifta?

Perfekt? Hur står det till med din läsförståelseförmåga? Hon skriver väl ganska precis det motsatta när hon beskriver sig själv?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-06-18 kl. 22:24.
Citera
2019-06-18, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Så får jag till det också, håller med.

I Lisa Holm-fallet som uppgraderades till människorov då hennes moped stod kvar vid arbetsplatsen (ortens fik och lunchrestaurang) där Lisa sommarjobbade.

Man hittade inga spår i direkt närhet till där hon försvann eller vid sök i närmaste byggnaderna.

Man kallade in MPS som tillsammans med hundar sökte av segment efter segment av all åkermark/byggnader tillhörande en stor fastighetsägare samtidigt som man kontrollerade efter de vägar som gick genom samhället och förhörde personer, kollade busstider/chaufförer mm.

Flyg/helikopter togs i bruk i sökandet.

VAD användes de extra resurserna till vid Lenas försvinnande?
Vilka faktiska åtgärder vidtogs?

Det skulle jag gärna vilja veta.
Citera
2019-06-18, 22:50
Medlem
Cocinellas avatar
Mobilen pingades på fredagen. Låt stå!

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Kan vi nu vara överens om att det finns en möjlighet att SD har satt på den, kanske när han flyttade den eller gjorde sig av med den.

Jag säger inte att det är SD men han är liksom inte borträknad i alla fall.
Senast redigerad av Cocinella 2019-06-18 kl. 22:55.
Citera
2019-06-18, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
I Lisa Holm-fallet som uppgraderades till människorov då hennes moped stod kvar vid arbetsplatsen (ortens fik och lunchrestaurang) där Lisa sommarjobbade.

Man hittade inga spår i direkt närhet till där hon försvann eller vid sök i närmaste byggnaderna.

Man kallade in MPS som tillsammans med hundar sökte av segment efter segment av all åkermark/byggnader tillhörande en stor fastighetsägare samtidigt som man kontrollerade efter de vägar som gick genom samhället och förhörde personer, kollade busstider/chaufförer mm.

Flyg/helikopter togs i bruk i sökandet.

VAD användes de extra resurserna till vid Lenas försvinnande?
Vilka faktiska åtgärder vidtogs?

Det skulle jag gärna vilja veta.

MPS?
Citera
2019-06-18, 22:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Tyvärr så hittar jag inte den källa som jag söker, det får bli den här så länge, du får
dra din egna slutsats.

https://web.retriever-info.com/go/?a=4479&p=1036902&d=05080420190514e39ee641722c12ca bf077dc65788b034&s=50804&sa=2031340&x=29ba7d4e9912 a0f22fa5bb2e18638bc7

Det viktigaste vore å få fram var SD befann sig när mobilen pingade.
TR kanske viste var han befann sig, en möjlighet kanske.

Nu orkar jag inte riktigt läsa in mig på kvällens inlägg, så jag kanske snackar om helt fel grej här.
Det här är på lördagen 5 19/vid luchtid när ett intressant fynd av gjordes i skogen 150 m från LWs hem av en privatperson. Då hade inte LW ännu hittats.
På fredagen 18/5 skriver AB om att moblien har pingats till området:

Jag tolkar det så att man under fredagen har fått pinget, det är därför man är där fredag och lördag och söker i skogen då.

"Under fredagen och lördagen har polisen sökt intensivt i ett skogsområde nära bostaden, bland annat med hundpatruller."
Men man hittar inget då, utan en privatperson (igen) hittar mobilen på lördagen.

Ja, var är SD på fredagen?

Edit:
Ser att Cocinella redan skrivit fredag.
Senast redigerad av notknapparen 2019-06-18 kl. 23:03.
Citera
2019-06-18, 23:00
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Men är det inte lite fegt av UW ändå om det nu stämmer att han berättat detta? Förutsätter han att hon ska hålla på tystnadsplikt trots att den inte är relevant för hans "bikt"? Brukade han också förvänta sig att LW skulle putsa korsen han bär i sitt samvete när de var gifta?
Alla människor gör saker de ångrar och inte är stolta över.
Att dela sina tillkortakommanden och i en relation ge förtroenden som man inte vill ska bli offenliga är inte speciellt konstigt.
Att MH dessutom var pastor kanske gjorde att UW trodde att hon förstod att det finns saker man vill ska stanna hos den man delat sitt problem och sin ångest med.
Men oj vad han misstog sig om MH.
Hon tyckte det var en bra idé att dela hans förtroende med hela världen.
Det kanske var många liknande misstag som gjorde att han inte ville veta av henne längre.

Citat:
Perfekt? Hur står det till med din läsförståelseförmåga? Hon skriver väl ganska precis det motsatta när hon beskriver sig själv?
Jag skulle vara tacksam om du kan ge några exempel på detta.
Du kan väl hitta några citat där hon funderar över sin egen del i att hon blev lämnad och/eller funderingar över vad hon kunde ha gjort annorlunda.
Det är i alla fall sådant jag brukar fundera över när en relation inte fungerar.
Citera
2019-06-18, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Alla människor gör saker de ångrar och inte är stolta över.
Att dela sina tillkortakommanden och i en relation ge förtroenden som man inte vill ska bli offenliga är inte speciellt konstigt.
Att MH dessutom var pastor kanske gjorde att UW trodde att hon förstod att det finns saker man vill ska stanna hos den man delat sitt problem och sin ångest med.
Men oj vad han misstog sig om MH.
Hon tyckte det var en bra idé att dela hans förtroende med hela världen.

Det kanske var många liknande misstag som gjorde att han inte ville veta av henne längre.

Jag skulle vara tacksam om du kan ge några exempel på detta.
Du kan väl hitta några citat där hon funderar över sin egen del i att hon blev lämnad och/eller funderingar över vad hon kunde ha gjort annorlunda.
Det är i alla fall sådant jag brukar fundera över när en relation inte fungerar.

Men oj vilken förebild du är då, MH nöjer sig med att låta bli att träna och tar sig ett glas vin då och då.

Det fetade, ja, det är det jag menade med att man kan se det som lite fegt av UW, om han vill nyttja sin fästmös/frus tjänsterelaterade munkavle i den privata relationen. Han kunde väl gått till prästen i sin egen församling om han mådde dåligt. Eller sökt psykolog.
Man kan ju även kanske uppfatta det som lite hotfullt, "Jag har gjort något kriminellt och kommit undan, och du borde inte få säga något. Tihi."

Är det inte jobbigt att vara sådär förnumstig?
Citera
2019-06-18, 23:10
Medlem
Citat:
MPS?

@MPSweden (Missing People i Sverige)

Ursäkta min otydlighet.
Citera
2019-06-18, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
@MPSweden (Missing People i Sverige)

Ursäkta min otydlighet.

Men de misstänkte ju på ett tidigt stadium att LW skulle utsatts för ett människorov, då kallar de väl inte in MPS?

Citat:
Missing people kopplas in
Organisationen Missing people kopplas in när man tycker att det är lämpligt. Att säkra bevis på sökområdet före organisationen tar plats tas med i beräkningen.

– Men gäller det till exempel fall med saknade åldringar eller barn, och man är klar över att det inte finns en misstanke om brott, då tar man hjälp av dem ganska snart.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/sa-jobbar-polisen-vid-ett-forsvinnande

Otydlighet och otydlighet....ännu några månader efter LW återfunnits och signatur Draifos klagade så påstod du att de skötte utredningen utmärkt helt enligt PUG menade du dig veta. Att de bara höll på och knyta ihop några säckar. Och nu tycker du att de borde kallat in MPS?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-06-18 kl. 23:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in