2019-06-18, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Ja, vi kan ju diskutera dig t.ex. Min fråga till dig handlade om JM a.k JokerMannen.
Du svarade tydligen "Absolut inte".

Varför skriver du "absolut inte" istället för ett enkelt nej?
Tog du bort svaret?
Tog moderatorn bort svaret?

Enligt vad jag kom ihåg hade JM en dagbok tillhörande LW och JM hade sett julpaketen inne hos LW så man kunde ju tänka sig att JM vore källan eller har hela församlingen varit inne hos LW efter hennes död? Varför kunde det "absolut" inte vara JM?

Jag har inte raderat någon post. JokerMannen var för mig en användare som bjöd in till en stor show, sålde biljetter och sedan inte dök upp till uppträdandet. Jag vet förvisso inte vem eller vilka som ligger bakom användarnamnet men det är inte därifrån min källa kommer i varje fall så vitt jag vet.
Citera
2019-06-18, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Varför försöker du hela tiden göra henne till en sämre människa än hon antagligen var? Varför skarva och lägga till så enormt? Något motiv till det?

Jag tror att gloriouslife här försöker se bilden av hur förvirrande det varit för LW vänner och för LW själv. Vad LW eventuellt ena dagen tänkte och kände och eventuellt sa till en vän, och hur hon tänkte och kände och eventuellt sa, en annan dag till en annan vän, var något annat.
Det är i sig inget konstigt alls. Jag skrev i en en annan kommentar här tidigare att det är ganska vanligt att nära och kära inte hänger med i vad som händer, att de har egna åsikter, tröttnar på att höra om problemen och börjar ställa ultimatum och krav.
Där har Gloriouslife rätt att om problemen pågått under en längre tid, blir det ifrågasättningar dvs diskussioner, som i sin tur ofta leder till att nära och kära tar avstånd. Det hjälper inte offret alls, nu vill jag förtydliga att jag inte skuldbelägger nära och kära om det var såhär det blev för LW.
Men det förklarar varför nära kära kan ha väldigt olika syn på vad som kommit fram.

Detta är så komplext, vissa här är dessutom känslomässigt involverade och vi bör tänka på att ta ansvar för vad vi skriver, vi behöver inga onödiga konflikter oss emellan i tråden. Det tycker jag är högst ointressant alla fall.
Citera
2019-06-18, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Håller med utifrån min läsning av tråden också. Bra att du påminner då det smyger sig in sådana ”sanningar” här alltmer.

VigosRos och Philomena
Jag instämmer med er båda!
Om nu LW hade många manliga vänner betyder det inte per automatik att hon hade flera sexuella relationer. De som vill antyda detta gång på gång vill smutskasta och göra LW minne smutsigare än det är, det ÄR mycket lågt och horribelt.
En sådan smutskampanj hör inte hemma här
Citera
2019-06-18, 13:17
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Jag är 100% säker. Jag har som ambition att göra mitt bästa för att skriva
enbart sådant som jag vet att det stämmer.

Har nu sedan jag läst din fråga återigen scrollat igenom inläggen i bloggen:

* 29/11-16 Flera foton av brev från Örebro Tingsrätt gällande
äktenskapsskillnad.

* 4/12-16 Naturbild av skog, hinmel, vatten, förmodligen en sjö.

* 1/12-16 Foto av MH där man ser ungefär halva ansiktet; det mörka
håret, höger öga (blått), lite av näsan, vit öronsnäcka i höger öra.

Har googlat foton av MH på nätet så vet att det stämmer.

* 29/12-16 En bild där hon bränner ett foto av henne och
UW, man ser deras ansikten tydligt i profil, de kysser varandra.

* Samma tillfälle, alltså den 29/12-16, återigen ett foto av MH och
UW som hon bränner upp i en grillstad. Man ser tydligt hela MH:s
ansikte och hals. Det fotot är taget framifrån.

UW:s ansikte har hon dock suddat över med en svart tuschpenna.

Så ja, jag är helt säker på att det finns foton i bloggen.
Jag kan ge fler exempel ifall du så önskar?

Jag kompletterar med bilderna MH lade ut för att "visa hela världen" att hon på bröllopsdagen gjorde ett bål av bröllopsfotona http://forumbilder.se/I5N1K/att-se-en-brollopsdag-ga-upp-i-rok-page-2

Sen vill jag påminna om att MH presenterade sig särskilt för tråden på sin blogg. Hon VILLE helt enkelt bli sedd och hörd (just då). Sen ångrade hon sig uppenbarligen och gjorden bloggen privat.

Citat från MH:s blogg:
Alla frågor som ältas i undergroundforum förtjänar ett svar men ingenting jag säger kommer tas för sanning. Trots detta försöker jag:

Jag är ganska vanlig. Driven i vissa stunder, tråkig i andra. Jag jobbar med barn, jag tillhör en församling där medelåldern förmodligen är +65, jag har varit föreläsare gällande mind control/otillbörlig påverkan. Jag tränar medelmåttigt, älskar ett gott vin och är en sucker för Netflix-serier. Jag har läst Liftarens Guide flera gånger och jag är totalt ointresserad av sportevenemang som fotbolls-VM. Jag tror att jag anses vara en god vän och jag är bra på att berömma andra människor för deras insatser. Jag har en hobby som periodvis, i samband med ett världsrekord, tog mycket av min tid. Den var också min livboj när jag blev lämnad.

MH:s sista blogginlägg talar för att hon fortfarande var fylld med hat till UW och att det inte räckte med att bränna bröllopsfotona.
Om någon känner och talar med MH, får hen gärna delge om MH berättat Varför hon ville presentera sig för tråden och Varför hon hängde ut barnen.
Citera
2019-06-18, 13:26
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
När det blev känt vem det var som försvunnit och sedan hittades död var det väl en av hennes grannar som utbrast att det måste väl vara en av alla karlar hon (LW) rände kring med?

Var kommer den informationen ifrån? Kan BO ha varit prostituerad och MGM en av hennes kunder? Det finns prostituerade som håller sig med en liten och välkänd kundkrets.

Jag förstår att många skribenter i tråden kommer skrika sig hesa över att jag ställer denna fråga, men med ovanstående citat så är frågan inte så avlägsen.
Citera
2019-06-18, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Det verkar som om HD alltid har blivit beskyddad av sina föräldrar, jag menar de ställer upp med att vara barnvakt hela tiden, även på exparets resor utomlands.

De köper radhus till henne om det nu stämmer. Det tar jag som tecken på att svärföräldrarna ville att hon skulle bort från SD( min spekulation).
Om nu SD är världens bästa svärson så förstår jag inte detta. Svärföräldrarna verkar ju fortsätta att umgås med SD.

Jag börjar fundera på om SD skyddar HD, ja han kan ju tycka att orsaken till mordet var hans otrohetsaffär och nu måste han beskydda modern till sina barn, eller ha henne som gisslan.
Vi har ju läst här att HD har ju sett helt knäckt ut när hon är på event mm.
Jag är extemt kluven, är det SD eller HD eller båda två?

Nappar lite på din teori..har varit fundersam kring HD förut...spinner vidare fast ändrar lite..

Obs SPEKULATION
Jag tänker att den H föräldrar med syskon är väldigt tighta och bryr sig väldigt mycket om varandra.
Men att de eventuellt köper ett radhus till HD ska ställas som ett ifrågasättande om de vill ha bort HD från SD är ju bara konstigt när de uppenbarligen tycker om SD.
Jag tänker att HD vill skiljas och föräldrarna stöttar HD, av kärlek.
Man kan göra mycket för sina barn, kanske även mord!
Där...om isåfall...det skulle vara på detta viset, skulle de kanske låtsas tycka om SD för att inte väcka misstankarna emot sig.
Och SD kanske inte vet om hur det ligger till, eller så har han fått veta efteråt och om han inte håller sig till HD och barnen framöver så kommer de totalt utesluta honom från familjen, HD och barnen.
Kanske finns även andra hållhakar på SD?
Citera
2019-06-18, 13:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Var kommer den informationen ifrån? Kan BO ha varit prostituerad och MGM en av hennes kunder? Det finns prostituerade som håller sig med en liten och välkänd kundkrets.

Jag förstår att många skribenter i tråden kommer skrika sig hesa över att jag ställer denna fråga, men med ovanstående citat så är frågan inte så avlägsen.

Ja, först får man väl ställa sig frågan om det ens finns ett sådant uttalande?
Jag har följt tråden från start och kan inte heller minnas något sådant uttalande.

Om det funnits något som liknar det, ja, då är det viktigt att få ursprungscitatet.

Jag tvivlar inte på att tråden skulle reagera mycket starkt på ett uttalande som liknar det som brädgårsindianen påstår och att flera skulle minnas det. Jag misstänker att uttalandet har varit i neutrala termer, om de många bekanta hon har haft.

Att det sedan blir till att hon var prostituerad, det blir ett stort steg som kan liknas vid att göra en höna av en fjäder när vi inte ens har belägg för att det existerar ett uttalande öht.
Citera
2019-06-18, 13:58
Medlem
gloriouslifes avatar
Apropå att inte vilja smutskasta BO
och att man inte ska snacka skit om
de döda.
Det kan vara därför mordet
fortfarande är olöst och GM är fri.

Någon familjemedlem eller vän kanske
vet om något som skulle kunna vara ett
motiv men de vill inte solka ner LWs
minne och tror kanske inte att det de vet
är viktigt. Därför väljer de kanske att
inte berätta om det för polisen.
Speciellt om det har att göra med någon
annan än MGM.
Det finns ju ingen anledning att sprida
skit om andra om polisen redan har
hittat rätt GM.
Citera
2019-06-18, 14:02
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag kompletterar med bilderna MH lade ut för att "visa hela världen" att hon på bröllopsdagen gjorde ett bål av bröllopsfotona http://forumbilder.se/I5N1K/att-se-en-brollopsdag-ga-upp-i-rok-page-2

Sen vill jag påminna om att MH presenterade sig särskilt för tråden på sin blogg. Hon VILLE helt enkelt bli sedd och hörd (just då). Sen ångrade hon sig uppenbarligen och gjorden bloggen privat.

Citat från MH:s blogg:
Alla frågor som ältas i undergroundforum förtjänar ett svar men ingenting jag säger kommer tas för sanning. Trots detta försöker jag:

Jag är ganska vanlig. Driven i vissa stunder, tråkig i andra. Jag jobbar med barn, jag tillhör en församling där medelåldern förmodligen är +65, jag har varit föreläsare gällande mind control/otillbörlig påverkan. Jag tränar medelmåttigt, älskar ett gott vin och är en sucker för Netflix-serier. Jag har läst Liftarens Guide flera gånger och jag är totalt ointresserad av sportevenemang som fotbolls-VM. Jag tror att jag anses vara en god vän och jag är bra på att berömma andra människor för deras insatser. Jag har en hobby som periodvis, i samband med ett världsrekord, tog mycket av min tid. Den var också min livboj när jag blev lämnad.

MH:s sista blogginlägg talar för att hon fortfarande var fylld med hat till UW och att det inte räckte med att bränna bröllopsfotona.
Om någon känner och talar med MH, får hen gärna delge om MH berättat Varför hon ville presentera sig för tråden och Varför hon hängde ut barnen.

Har inte granskat de där bilderna så ingående tidigare men när man zoomar in och tittar närmre på dem så ser de ganska otäcka ut sett till var det brinner. Nu riskerar jag kanske att läsa in för mycket (ursäkta isåfall!) och att folk bränner upp gemensamma bilder/symboler då de bearbetar en skilsmässa kanske inte är så ovanligt... Men jag reagerar litegrann på att hon verkar ha tänt eld på UWs ögon på fotot. Om jag såg denna bild och var UW samt det stämmer att hon länkat till denna blogg med dessa bilder från sin fb så skulle jag nog kunna uppfatta det som hotfullt. Kanske inte direkt som ett hot men som ett tecken på att vederbörande var fylld av sådana starka känslor att hon symboliskt satte eld på mig, en inte helt trevlig tanke.

Det har cirkulerat en del spekulationer tidigt i tråden kring om UW och även LW hade någon övervakningskamera intill sina entréer. Det har även varit ofantliga mängder diskussioner kring LWs låsbyte och dörr. En del av detta har relaterats till att UW påstås ha varit säkerhetsklassad genom sitt (ena?) arbete. En del har även spekulerats kring om LW efter anmälningarna kände sig hotad av SD. Finns det något av vad vi vet som tyder på att MH kunnat upplevts som ett hot för UW eller LW? Alltså att de känt sig hotade eller förföljda av henne utifrån t ex bloggen, eller om bloggen bara skulle vara en manifestation av saker hon även gjorde IRL?

Nu kanske jag drar på alldeles för stora växlar och kanske var bloggen bara allt, och en slags snedvriden terapimetod som borde ha hållits för henne själv bortom offentligheten, men finns det några uppgifter om att bloggbeteendet skulle ha synts även utanför bloggen gentemot UW, barnen W eller LW? Nöjde sig MH med att söka revansch via sin blogg och hänga ut familjen W där eller hände något utanför det digitala?
Citera
2019-06-18, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Konstaterande:
Den öppna dörren tolkades av polisen som människorov.
De tyckte då att det fanns alltså ingen anledning att leta i närområdet.
När så spårhunden inte fick upp något spår runt huset så avbröt man söket för man antog att hon förts bort i biloch då inte bara 150 meter..

Så får jag till det också, håller med.
Citera
2019-06-18, 14:25
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Apropå att inte vilja smutskasta BO
och att man inte ska snacka skit om
de döda.
Det kan vara därför mordet
fortfarande är olöst och GM är fri.

Någon familjemedlem eller vän kanske
vet om något som skulle kunna vara ett
motiv men de vill inte solka ner LWs
minne och tror kanske inte att det de vet
är viktigt. Därför väljer de kanske att
inte berätta om det för polisen.
Speciellt om det har att göra med någon
annan än MGM.
Det finns ju ingen anledning att sprida
skit om andra om polisen redan har
hittat rätt GM.

Nu hoppas jag att LWs vänner och anhöriga är så pass kloka och nyanserade så de skiljer mellan att ge polisen värdefull information och smutskastning. Av de vänner till henne som vittnat i tråden här så menar jag iaf att de delgett oss med både förtjänster och brister hos LW. Upplever t ex både Blessed Fruit och Sh.Holmes som nyanserade med tanke på den sorg och frustration de måste hantera som vänner till henne i ett fall som inte verkar röra sig framåt trots tiden som gått. Har inte upplevt den svartvita bilden av LW som bara en ängel sett från hennes vänners perspektiv som ofta blivit en trådsanning här i tråden Och jag hoppas att polisen har sådan erfarenhet att de ställer bra frågor till de förhörda anhöriga väl medvetna om det du säger och med insikt i att människor i sorg och chock kan värja sig mot att ange negativa saker om de inte förstår skälet. Sedan kan det kanske vara klokt av anhöriga och vänner till LW att inte delge allt de vet i tråden även om de gör det till polisen. Dels av anständighet då vi just bevittnat hur en fjäder från ett annat fjäderfä lätt blir en höna i tråden. Dels av hänsyn till utredningens sekretess.

Jag upplever inte att någon i tråden har något emot att det grävs kring LW för att förstå möjliga motiv från hennes omgivning men däremot att jag liksom andra särskiljer på detta och när tonen andas ren smutskastning där man medvetet skapar trådsanningar om offret baserat på enbart lösa rykten byggda på t ex felciteringar, och frossande i osmakligheter utan minsta belägg och med en ful underton av att nästan hånfullt vilja ta fram så mycket snaskigheter om det mördade offret som möjligt. Visst, ett utåtagerande risktagande liv hos en BO kan innebära större risker och ytor för konflikter vilket kan visa på motiv, men däremot inte på förklaring menar jag. Håller med Notknappare att det blir lite kort kjol-resonemang över det tänket. Förklaringen oavsett hur offret levt är ändå alltid till sist att det är en mördare som inte respekterat en annan människas rätt till liv och gjort sig skyldig till något fruktansvärt. Hur offret nu än levt och vilket skav hon än kan ha skapat med sin omgivning. Jag ser gärna att det grävs kring motiv men med förtydligandet att skuldbördan, den moraliska kompassen som ska dömas om något ligger på GM som gjorde ett aktivt val att ta livet av en annan människa.
Citera
2019-06-18, 14:54
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Nu hoppas jag att LWs vänner och anhöriga är så pass kloka och nyanserade så de skiljer mellan att ge polisen värdefull information och smutskastning. Av de vänner till henne som vittnat i tråden här så menar jag iaf att de delgett oss med både förtjänster och brister hos LW. Upplever t ex både Blessed Fruit och Sh.Holmes som nyanserade med tanke på den sorg och frustration de måste hantera som vänner till henne i ett fall som inte verkar röra sig framåt trots tiden som gått. Har inte upplevt den svartvita bilden av LW som bara en ängel sett från hennes vänners perspektiv som ofta blivit en trådsanning här i tråden Och jag hoppas att polisen har sådan erfarenhet att de ställer bra frågor till de förhörda anhöriga väl medvetna om det du säger och med insikt i att människor i sorg och chock kan värja sig mot att ange negativa saker om de inte förstår skälet. Sedan kan det kanske vara klokt av anhöriga och vänner till LW att inte delge allt de vet i tråden även om de gör det till polisen. Dels av anständighet då vi just bevittnat hur en fjäder från ett annat fjäderfä lätt blir en höna i tråden. Dels av hänsyn till utredningens sekretess.

Jag upplever inte att någon i tråden har något emot att det grävs kring LW för att förstå möjliga motiv från hennes omgivning men däremot att jag liksom andra särskiljer på detta och när tonen andas ren smutskastning där man medvetet skapar trådsanningar om offret baserat på enbart lösa rykten byggda på t ex felciteringar, och frossande i osmakligheter utan minsta belägg och med en ful underton av att nästan hånfullt vilja ta fram så mycket snaskigheter om det mördade offret som möjligt. Visst, ett utåtagerande risktagande liv hos en BO kan innebära större risker och ytor för konflikter vilket kan visa på motiv, men däremot inte på förklaring menar jag. Håller med Notknappare att det blir lite kort kjol-resonemang över det tänket. Förklaringen oavsett hur offret levt är ändå alltid till sist att det är en mördare som inte respekterat en annan människas rätt till liv och gjort sig skyldig till något fruktansvärt. Hur offret nu än levt och vilket skav hon än kan ha skapat med sin omgivning. Jag ser gärna att det grävs kring motiv men med förtydligandet att skuldbördan, den moraliska kompassen som ska dömas om något ligger på GM som gjorde ett aktivt val att ta livet av en annan människa.

Det första fetade:
Jag tycker inte att den svart-vita bilden kommer
från dem som kände henne IRL utan ifrån
konton som inte kände henne men som gör allt för
att måla upp henne som en ängel och bortförklara alla
ev negativa saker som kommer upp i tråden.
Ibland känns det som om de försvarar sig själva.
Kanske de har gjort liknande val som LW gjorde?
Antagligen beror det på vilka erfarenheter man själv
har gjort i livet och vilken typ av människor man känner.
Om man t.ex. identifierar sig med den bedragna hustrun,
älskarinnan, exmaken, älskaren, barnen som ev. mått
dåligt innan mordet.

Det andra fetade:
Är så självklart för mig så jag förstod inte att det behövdes
ett förtydligande av skuldbördan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem