2019-06-18, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Dags för svar. Jag har varit framfusig och numrerat dina frågor, hoppas det är i sin ordning?

1. Jag funderar stundtals på om LW kände sig lite avundsjuk på att UW åter hittat kärleken och dessutom gift om sig? Försökte LW locka honom tillbaka? Eller fantiserade UW om att återförenas med LW? Kanske MH anade något kring detta och försökte motverka det på diverse olika sätt? Ledde ett svartsjukedrama mellan UW, MH och LW fram till UW:s och MH:s skilsmässa? Sammanföll tiden för en av LW:s anmälningar gentemot SD ganska exakt med det datum då UW avslutade betänketiden eller minns jag alldeles galet?

2. UW och MH skilde sig 2016-12-21. LW mördades 2018-05-14. Däremellan är det ca. 16,5 månader, om jag räknat någorlunda rätt. Fortsatte LW att ”närhetsdonera” till SD i hemlighet under denna tid trots att HD (enligt vissa uppgifter i tråden) försökte motverka detta? Är det möjligt att LW och UW umgicks mer än vänskapligt under dessa månader ibland? Eller hade LW något förhållande med någon av de (med versaler omnämnda männen) i tråden då? Jag vet inte, Schazz.

3. Den utlösande faktorn den horribla natten gissar jag var att GM inte längre lyckades särskilja, balansera och tygla två urkrafter inom sig: hat och kärlek. För att lindra sina egna upplevda plågor valde hen fullständigt egoistiskt att hata och straffa LW och älska sig själv, tänker jag.

Göta Petter, vilka vildvuxna spekulationer från min sida. Jag bävar inför responsen

Tack för ditt svar som jag upplever som genomtänkt och intressant.
Citera
2019-06-18, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Har man en braskamin eller liknande som man eldar i regelbundet så är väl det i och för sig enklare än att börja riva foton (om man inte har en dokumentförstörare, vilket kanske är en onödig uutgift i de flesta privatpersoners syn), bara öppna luckan och snöra in en bunt, som försvinner helt och hållet och inte tar upp plats i soppåsen.

Som jag tolkar bilderna är det inte foton det handlar om. Ser mer ut som stora tjocka saker men jag kan ha fel.
Citera
2019-06-18, 21:17
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Som jag tolkar bilderna är det inte foton det handlar om. Ser mer ut som stora tjocka saker men jag kan ha fel.

Kanske buntar, i kuverten som man brukade få dem när man framkallat?
Citera
2019-06-18, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Kanske buntar, i kuverten som man brukade få dem när man framkallat?

Osäker på det. Ser ut som en större grillplats, med cementrör. Fast det kan ju vara buntar av gigantiska foton? Jag tolkade det som stora tavlor.
Citera
2019-06-18, 21:23
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Varför är det så viktigt att hitta på fantasier som baktalar LW?
Osannolika påståenden utan något stöd av fakta börjar sedan leva sitt eget liv.

Jag skulle säga att sannolikheten för att SD är en yrkesmördare är större än sannolikheten för att LW är prostituerad.
Är det ingen som vill diskutera vad som talar för och vad som talar emot min teori?

Det är ganska ovanligt att polisen inte hittar spår på ett mordoffer.
Det brukar bara hända när mord har begåtts av yrkesmördare.
Geocachandet kanske bara är en täckmantel för att han ska ha en orsak till att befinna sig på olika orter i Sverige.

Baktalar? Detta är en fri diskussionstråd. Min fråga är relevant att ställa i relation till inlägget som jag citerade. Om ingen kan verifiera utsagan, är citatet ointressant; först blir det fantasier, men inte förr. Frågar man inget får man inget veta. Att du försöker förlöjliga och lägga munkavle på en enkel fråga från en annan postare ger mig, minst sagt, obehagliga vibbar.

Att du bestämt dig för vem som är GM må så vara, men låt andra få diskutera fritt.
Citera
2019-06-18, 21:26
Medlem
Honan6s avatar
Citat:

Eldceremoni med canvasbilder som spänts på en träram.
MH verkade tro att ritualen skulle hjälpa henne vidare, men det är ju uppenbart att hon inte var "färdig" två år efter att UW mailat henne om skilsmässobegäran. Jag hoppas hon kommit vidare nu och släppt taget om mannen som valde sina barn och deras mamma före henne.
Citera
2019-06-18, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
MH verkade tro att ritualen skulle hjälpa henne vidare, men det är ju uppenbart att hon inte var "färdig" två år efter att UW mailat henne om skilsmässobegäran. Jag hoppas hon kommit vidare nu och släppt taget om mannen som valde sina barn och deras mamma före henne.

Var det två år efter skilsmässan? Är det bekräftat att UW och LW gick tillbaka till varandra?
Citera
2019-06-18, 21:41
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
I ett reportage från Expressen den 1/7, så berättar polisen
Mats Nylander som utredde misshandelsanmälan 2017
att "en av parterna ville mer än den andra."

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.expressen.se%2Fnyhet er%2Fbrottscentralen%2Flena-vigde-sin-misstankte-m ordare-pa-hans-brollop%2F

Det är på grund av den kommentaren som jag ställde frågan
till dig, eftersom du var en vän till LW och ev kunde känna till
något angående det.

Jag syftar definitivt inte med den frågan till att i förväg framställa
LW som "osympatiskt klängig och socialt inkompetent" som du
skriver, då har du antingen missuppfattat min frågeställning eller
då har jag ställt frågan på fel sätt. Beklagar det i så fall.

Det har dessutom diskuterats några gånger i tråden.

Ojsan. Ber om ursäkt om det verkade som om jag hoppade på dig. Det var mer en tanke jag har haft länge och som slapp ur mig i samband med din fråga. Något jag har tänkt på. Ett lite självupptaget svar liksom. Jag vet att du bara hämtade stoff som redan finns i media och tråden.

Jag är lite primitiv i mitt flashbackande och både läser och skriver alltid via mobilen, så jag har inte ditt ursprungliga inlägg tillgängligt. (Till skillnad från dig, som verkar kunna trolla fram det mesta ur tråden...) Hur var din fråga nu igen?
Senast redigerad av Blessedfruit 2019-06-18 kl. 21:44. Anledning: Språklig korrigering
Citera
2019-06-18, 21:41
Medlem
Citat:
Osäker på det. Ser ut som en större grillplats, med cementrör. Fast det kan ju vara buntar av gigantiska foton? Jag tolkade det som stora tavlor.

Ok, såg aldrig inläggen med bilderna. Kan ju varit förstorade foton som tavlor. Det är väl rätt vanligt att folk gör sådana av bilder på nära och kära, eller husdjur. Isåfall är det förstås ogjort att häva in i en braskamin, men inte helt lätt att kanske riva sönder heller.
Citera
2019-06-18, 21:55
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Tänker man sig att en person kan vara så dramatisk att hon bränner upp foton i stället för att enklast riva och kasta så går det lätt att spinna vidare på den tråden. Jag vill ändå tro att MH inte har någon inblandning i mordet. Just det pusslet får jag inte att gå ihop.
Jag tycker det är rätt normalt att bränna foton om man blir förbannad (fast jag kanske också är dramatisk).
Det är också normalt att tänka som hon gör om UW direkt efter skilsmässan.

Det som för mig är helt onormalt är att göra det offentligt på nätet samt att dra in hans barn.

Det är i min värld också väldigt onormalt att ha dessa beteenden två år efter att hon blev ratad.
Citera
2019-06-18, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6

Mnja. Är det fråga om vanliga tavlor man inte vill ha sitta uppe på väggen kan man ju lägga ut dem på tradera eller skänka dem till myrorna. Man kan inte samla på sig hur mycket som helst av sådant man inte längre vill ha. Visserligen finns ju de som av diverse anledningar köper gamla foton föreställande människor de inte känner men är det inte ärligt talat mer respektfullt att bränna bilder av bekanta man inte gillar än att lägga ut dem på loppis?
Citera
2019-06-18, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag tycker det är rätt normalt att bränna foton om man blir förbannad (fast jag kanske också är dramatisk).
Det är också normalt att tänka som hon gör om UW direkt efter skilsmässan.

Det som för mig är helt onormalt är att göra det offentligt på nätet samt att dra in hans barn.

Det är i min värld också väldigt onormalt att ha dessa beteenden två år efter att hon blev ratad.

Fast hon kanske anser att mordet i någon mån bekräftar hennes uppfattning att något inte var riktigt sunt kring LW? Även om hon i övrigt så att säga släppt det. Det är väl ändå inte så att hon precis hurrar över att LW dött.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in