2019-06-15, 11:38
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Man ska givetvis polisanmäla om någon sprutar gift över oss.

Det är självklart inte okej att det sprutas gift över oss.

Det kan väl de som tror att det förekommer göra.

Tror dock inte att en anmälan skulle leda så långt.
Citera
2019-06-15, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det verkar vara samma film som tidigare lagts upp här i sin helhet - jag antar av dig? Jag tyckte det var en trevlig inblick i chemtrailstroende - och gillade att du inte tar ställning utan i stort sett enbart dokumenterar.
Filmen finns väl på vimeo om jag inte har fel?

Tack! Jo den finns på Vimeo men man måste ju promota sin film Dessutom tycker jag att det är kul att en film om chemtrails går på tv. Det är inget man förväntar sig direkt, särskilt inte en film som låter de chemtrailstroende tala fritt utan mothugg.
Citera
2019-06-18, 15:17
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Biter mig i tungan angående din sista mening... MEN att vi alltid sett chemtrails i skyn stämmer ju inte? Vi har ju aldrig sett chemtrails. Contrails däremot ser man ju varje dag.

Resten av ditt inlägg får stå för dig.

Vågräta contrails existerar inte tyvär. Dom kallas chemtrails när dom är vågräta och ligger kvar i skyn i mer än 30 sekunder.

Om 89% röstar på demokrati så är chansen ganska stor att 90% av befolkningen inte längre använder sina hjärnor.. med tanke på att dom aldrig sett chemtrails eller politikers ovilja att leverera sanning till sina väljare.

Contrails skall du inte se varje dag om du inte bor nära en flygplats.
Chemtrails kan ses överallt även om inga flygplatser är i närheten.
Citera
2019-06-18, 15:23
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Vågräta contrails existerar inte tyvär..

Jag ser ofta vågräta contrails och har dessutom sett dem sedan 70-talet.
De finns dessutom dokumenterade i gamla böcker och filmer. Så det råder ingen som helst tvekan om att de existerar.

Citat:
´

Nja, det du felaktigt tror är chemtrails är i själva verket kondensationsstrimmor som bildas när vattnet i avgaserna kyls ned och bildar moln av iskristaller.

K-strimmor bildas typiskt på hög höjd där luften är mycket kall.
Citera
2019-06-18, 15:25
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Jag ser ofta vågräta contrails och har dessutom sett dem sedan 70-talet.
De finns dessutom dokumenterade i gamla böcker och filmer.

Nja, det du felaktigt tror är chemtrails är i själva verket kondensationsstrimmor som bildas när vattnet i avgaserna kyls ned och bildar moln av iskristaller.

K-strimmor bildas typiskt på hög höjd där luften är mycket kall.

Tack för att du delar med dig av din tro. Den delas säkert med fler teoritroende.
Citera
2019-06-18, 15:25
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Vågräta contrails existerar inte tyvär. Dom kallas chemtrails när dom är vågräta och ligger kvar i skyn i mer än 30 sekunder.

Om 89% röstar på demokrati så är chansen ganska stor att 90% av befolkningen inte längre använder sina hjärnor.. med tanke på att dom aldrig sett chemtrails eller politikers ovilja att leverera sanning till sina väljare.

Contrails syns överallt där plan flyger på någon mils höjd. Att de skulle kallas chemtrails bara för att de är vågräta är rent trams.

Contrails har alltid synts sedan planen lyckades klättra upp på tillräcklig höjd någon gång runt andra världsriget.
Citera
2019-06-18, 15:26
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:

Jo vågräta contrails på hög höjd är mycket vanliga. Har däremot aldrig sett dina konstiga flygplatscontrails trotts att jag vistats en hel del på Arlanda. Contrails bildas när vatteånga fryser i den kalla luften på höh höjd. På Arlanda och liknande flygplatser är det aldrig tillräckligt kallt för det.
Citera
2019-06-18, 15:27
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Contrails syns överallt där plan flyger på någon mils höjd. Att de skulle kallas chemtrails bara för att de är vågräta är rent trams.

Contrails har alltid synts sedan planen lyckades klättra upp på tillräcklig höjd någon gång runt andra världsriget.

Contrails har alltid skapats när flygplan stiger vid flygplatser. Det är ingen höjd som man inte kunde nå innan andra världskriget.
Men tack för att du delar med dig av din tro. Din tro stämmer inte överens med bevisen som vi alla kan se dock.
Citera
2019-06-18, 15:27
Medlem
madtops avatar
Citat:
Tack för att du delar med dig av din tro. Den delas säkert med fler teoritroende.

Förklara varför stora mängder vatten inte kan frysa, kristalliseras och bilda moln när den omgivande temperaturen är mycket kall och fuktig.
Citera
2019-06-18, 15:29
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Contrails har alltid skapats när flygplan stiger vid flygplatser. Det är ingen höjd som man inte kunde nå innan andra världskriget.
Men tack för att du delar med dig av din tro. Din tro stämmer inte överens med bevisen som vi alla kan se dock.

Vi kan alla se att det inte bildas contrails på Arlanda utan endast på hög höjd.
Citera
2019-06-18, 15:32
Medlem
madtops avatar
Citat:
Contrails har alltid skapats när flygplan stiger vid flygplatser.

Nej så skapas inte contrails.

Contrails skapas när den omgivande luften är mycket kall och fuktig vilket den typiskt är på hög höjd, 9-12km, där det ofta är -50 grader eller kallare. När vattnet i avgaserna kyls ned så fryser de till iskristaller och bildar moln.

I närheten av flygplatser flyger planen oftast i alldeles för varm luft för att det ska kunna skapas contrails.

Citat:
Din tro stämmer inte överens med bevisen som vi alla kan se dock.

Nu ljuger du. Igen. Det finns inga bevis, det är snarast tvärtom: det mesta tyder på att det är contrails du och jag ser.

Vi vet att det bildas stora mängder vatten när man förbränner flygfotogen.
Vi vet att det är mycket kallt på 9-12km höjd.
Vi vet att när det är mycket kallt så kondenserar vattenångan och bildar moln.
Och vi vet slutligen att moln kan finnas kvar i timmar....
Senast redigerad av madtop 2019-06-18 kl. 15:44.
Citera
2019-06-18, 15:37
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Nej det har du fått om bakfoten. Jag har aldrig sett contrails från plan som är på väg upp. Möjligen lite svart rök om det är gamla inte så rena motorer.

Några bevis kan du nog knappast leverera. Med tanke på att jag ofta befinner mig nära Kastrup borde jag ha sett vad du påstår existerar men det har jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in