2019-06-17, 09:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
En från klanen K*str*ti bor där ja. En trådsanning är att den från Göteborg gömde sig där.

En annan teori är att det ligger på ett högre plan och är en markering mot Albanien typ att "vi" tagit över marknaden.

Fakta är att temp var max 20/21 grader kl prick 9 när bomben i så fall av "misstag" skulle ha smällt.

Om det är riktat mot en specifik person som alltid kl 9 hämtar sin cykel där tex så var det ju klämdag.

...om det var "prick kl 9" det smällde så talar det ju för en tidsinställd smäll... inte fjärrutlöst. Men har inte koll på exakt när det detonerade. Om den var tidsinställd så är det bar slumpen som avgör hur många oskyldiga som kan bli allvarligt skadade då dynamitarderna inte vet om någon befinner sig i omedelbar närhet vid smällen. Men det är väl sådant som Polisen analyserar hoppas man...
Citera
2019-06-17, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
...om det var "prick kl 9" det smällde så talar det ju för en tidsinställd smäll... inte fjärrutlöst. Men har inte koll på exakt när det detonerade. Om den var tidsinställd så är det bar slumpen som avgör hur många oskyldiga som kan bli allvarligt skadade då dynamitarderna inte vet om någon befinner sig i omedelbar närhet vid smällen. Men det är väl sådant som Polisen analyserar hoppas man...

Det var prick kl. 09.00 som det small. Jag bor cirka 2 km från platsen där explosionen inträffade, och minns att att jag kollade på klockan precis när smällen kom (kändes rejält kan tilläggas, även ända hit) och noterade att klockan var prick 9. Minns att jag tänkte att det troligtvis var en planerad sprängning på bygget nära intill eftersom det var så punktligt..
Citera
2019-06-17, 16:08
Medlem
Citat:
letar och inser att det KAN vara trådsanningar.

lite om k*str*ti och tidigare mordförsök ev mordförsök finns här (förutom tidigare i tråden)

http://blog.zaramis.se/2019/01/20/atal-for-planerat-mord-pa-personer-i-kastratifalangen/

https://blog.zaramis.se/2019/03/20/eventuell-bilexplosion-misstanks-kunna-vara-mordforsok/

(FB) Misstänkt bomb Hisingen 5/12 2017

(FB) Explosion vid flerfamiljshus kl 07 2/12 -17, Hisingen, ingen skadad, mordförsök

https://blog.zaramis.se/2019/06/08/bomben-i-linkoping/

Ja, Kastratis är ju åtminstone tidigare kända i kriminella sammanhang i Göteborg och är regelbundet utsatta för mordförsök. Det är ett ganska vanligt albanskt namn och vi vet inte om det finns någon koppling mellan den här adressen och familjen i Göteborg.
Citera
2019-06-17, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emtor
Eller ännu värre . . . polisen vet vem och varför, men det tystas ner för att inte hälla bensin på den strukturella rasismbrasan.
Polisen mörkar vem som sprängde en stor bomb mitt i stan. Det tror jag också.
Citera
2019-06-17, 23:00
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/larm-om-explosion-vid-bensinstation/

Det MÅSTE vara den grupp jag säger - de "äger" Flemmingsberg. Det är alltså den serb-rom-rumänska maffian jag påstår ligger bakom. Bruden som gömt sig togs därifrån första gången för fem år sen. Bossen är häktad med restriktioner...de har haft 4 el 5 förhandlingar - i flemmingsberg...åtalstid förlängd. Han har suttit sen april - dansk polis tog honom
Citera
2019-06-18, 01:26
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
https://www.expressen.se/nyheter/larm-om-explosion-vid-bensinstation/

Det MÅSTE vara den grupp jag säger - de "äger" Flemmingsberg. Det är alltså den serb-rom-rumänska maffian jag påstår ligger bakom. Bruden som gömt sig togs därifrån första gången för fem år sen. Bossen är häktad med restriktioner...de har haft 4 el 5 förhandlingar - i flemmingsberg...åtalstid förlängd. Han har suttit sen april - dansk polis tog honom
Vad har detta med saken att göra?
Är du påtänd?
Citera
2019-06-18, 02:57
Medlem
ZNUTENs avatar
Bara idioter som tror på slumpen.
I ett sådant här fall rör det sig inte om någon slump eller någon hämdaktion mot någon enskild MC-ledare eller andra boende i området som en del PK-media försöker lura i allmänheten.
Det är ren desinformation att sprida sådana teorier då det enbart är till för att mörka sanningen.

Vi måste se till hur de boende känner det!
En känsla av total maktlöshet och ångest för var och när nästa explosion skall inträffa. En ovisshet som kommer att gradvis nöta ner befolkningens mentala hälsa då rädslan skapar den ångest som just var avsikten med detta dåd.
Just att skapa en rädsla och ångest för det ovissa som inte går att ta på men som finns där hela tiden.
Med andra ord terror!

Detta var ingen slump utan är ett ytterst välplanerat terrordåd där endast en otrolig tur medförde att det inte orsakade mera personskador.

Ett så trubbigt instrument som just en sprängladdning riktar sig naturligtvis inte mot en enskild person utan det handlar om ett rent terrordåd med total avsaknad av empati för den verkan som "bomben" skulle ha.

Sluta med att beskriva detta dåd som allmänfarlig ödeläggelse utan beskriv det som det verkligen är- Ett rent terrorattentat riktat mot samhället och inget annat!
Utan en sådan ingång så kommer detta fall aldrig att kunna lösas!

Sätt omgående in alla polisresurser som det överhuvudtaget går för att lösa detta.
Men det finns ändå en risk att det trots detta förblir olöst. Den risken utgörs av tidsfaktorn!

Det får ändå inte hindra att man nu gör allt för att lösa detta och ta fast de som ligger bakom.

Ja jag säger de för det är helt osannolikt att en ensam gärningsman skulle lyckats genomföra detta.
Det är alldeles för välplanerat för ett sådant scenario utan det handlar naturligtvis om en grupp.
Senast redigerad av ZNUTEN 2019-06-18 kl. 03:03.
Citera
2019-06-18, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Vad har detta med saken att göra?
Är du påtänd?

du som säger att du vet allt vad som händer i norrköping? dej*n o k*lle som blev eldade? nej jag är inte påtänd. jag påstår att det är maffian (som dej*n o k*lle är med i) som är förbannade o därför har bränt av bomben i linköping o i flemmingsberg...det har med kokainmarknaden o tjejer spel o verksamheter att göra.

vet ej om detta hör ihop också?

https://www.expressen.se/kvallsposten/just-nu-en-person-dod-efter-brand-pa-camping/

massor av underhuggare är rumäner. de säger inget för då "råkar" deras familjer ut för tex husvagnsbränder...
Citera
2019-06-18, 09:23
Medlem
Europes avatar
Jag undrar fortfarande varför tråden ligger i Olyckor och katastrofer. Finns det en moderator som har förklarat valet av forumsdel?
Citera
2019-06-18, 10:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av andreleontalley
Det var prick kl. 09.00 som det small. Jag bor cirka 2 km från platsen där explosionen inträffade, och minns att att jag kollade på klockan precis när smällen kom (kändes rejält kan tilläggas, även ända hit) och noterade att klockan var prick 9. Minns att jag tänkte att det troligtvis var en planerad sprängning på bygget nära intill eftersom det var så punktligt..

tack, det är mkt relevant information, det gör ju att en tidsinställd detonation ökar i sannolikhet. Om de missade kl 09 mot 21 eller varför valet föll på denna öppna plats med rel få människor i rörelse en klämdagsmorgon kan man fortfarande undra över... mkt ologik i denna smäll.
Citera
2019-06-18, 10:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZNUTEN
Bara idioter som tror på slumpen.
I ett sådant här fall rör det sig inte om någon slump eller någon hämdaktion mot någon enskild MC-ledare eller andra boende i området som en del PK-media försöker lura i allmänheten.
Det är ren desinformation att sprida sådana teorier då det enbart är till för att mörka sanningen.

Vi måste se till hur de boende känner det!
En känsla av total maktlöshet och ångest för var och när nästa explosion skall inträffa. En ovisshet som kommer att gradvis nöta ner befolkningens mentala hälsa då rädslan skapar den ångest som just var avsikten med detta dåd.
Just att skapa en rädsla och ångest för det ovissa som inte går att ta på men som finns där hela tiden.
Med andra ord terror!

Detta var ingen slump utan är ett ytterst välplanerat terrordåd där endast en otrolig tur medförde att det inte orsakade mera personskador.

Ett så trubbigt instrument som just en sprängladdning riktar sig naturligtvis inte mot en enskild person utan det handlar om ett rent terrordåd med total avsaknad av empati för den verkan som "bomben" skulle ha.

Sluta med att beskriva detta dåd som allmänfarlig ödeläggelse utan beskriv det som det verkligen är- Ett rent terrorattentat riktat mot samhället och inget annat!
Utan en sådan ingång så kommer detta fall aldrig att kunna lösas!

Sätt omgående in alla polisresurser som det överhuvudtaget går för att lösa detta.
Men det finns ändå en risk att det trots detta förblir olöst. Den risken utgörs av tidsfaktorn!

Det får ändå inte hindra att man nu gör allt för att lösa detta och ta fast de som ligger bakom.

Ja jag säger de för det är helt osannolikt att en ensam gärningsman skulle lyckats genomföra detta.
Det är alldeles för välplanerat för ett sådant scenario utan det handlar naturligtvis om en grupp.

Det är lite av samma förhållningssätt som Polisen, media och politikerna har till sprängdådet på Drottninggatan i Stockholm. Bara för att sjäälvmordsbombaren av okänd orsak utlöste laddningen (av misstag eller aktivt) på en tvärgata istället för i Tunnelbanan 50m därifrån så räknas det knappt som terrordåd längre... Hade han inte nervöst fipplat fel så hade kanske 200 pers omkommit eller skadats, vad vet vi. Men terrordåd med islamsk självmordsbombare i centrala Stockholm är det ju oavsett vilket.
Citera
2019-06-18, 14:09
Medlem
EricBlairs avatar
En explosion av denna storlek kan knappast vara ett pojkstreck då skalan på det hela är för stor. Kostnad, tidsåtgång, förvaring etc talar för en längre planering och med mer än pojkrumsresurser bakom. Den arabiske ex militäre bombmakaren i Malmö som är nämnd i tråden borde följas upp ordentligt.

Om syftet med explosionen är kriminella kretsars interna krig borde det iallafall kunna klassas som terrorbrott med politiska syftet att senare kunna införa ökad övervakning av befolkningen. Dvs polisens slapphet mot den framväxande gängkriminaliteten är sanktionerad uppifrån.

Alternativt och mer troligt är det muslimsk terror gone wrong. Exploderade på fel ställe och därmed pinsamt att ta på sig så stor smäll utan dödsoffer. Kan även vara en styrkedemo och tyst utpressning för att förmå myndigheterna att släppa de omhändertagna imamerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in