2019-06-17, 23:29
Medlem
kato85s avatar
Bryr mig egentligen inte om det är Iran som tuttat på fartygen, USA gick ur det internationella kärnvapenavtalet och kommer sedan och skriker på Iran, det är detta som allt ligger bakom.

Det är tack vare USA:s urträde som Iran nu går ut och säger att de tänker tillverka mer uran, hade det inte varit för Trump så hade detta aldrig skett.

Lösning på krisen:

USA går in i kärnvapenavtalet igen.

Hörs det för enkelt ut? Det är det inte, det är så enkelt.
Citera
2019-06-17, 23:40
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Usa kommer behöva kärnvapen för att slå Iran militärt på Irans hemmaplan. Det kommer stupa så mycket Amerikanska soldater i annat fall så det helt saknar motstycke.

Och börjar Usa bomba med kärnvapen i det här skedet så kan det få katastrofala konsekvenser för dom själva.
Jag ser inte hur Usa skall klara sig ur detta med varken ansikte eller skin kvar. Snacka om att ha målat in sig i ett riktigt jobbigt hörn.

Är inte den som "sätter pengar på spel", men om det finns odds i Las Vegas på om det blir krig så skulle jag denna gång sätta pengar i spel. Dvs på att det inte blir krig.

-Svindyrt för USA..
-Krigstrött egen befolkning..(skall "vi" nu igen fara och befria ett land som inte vill bli befriat ?)
-Samma kontinent som tidigare..(alla ser oljan som det egentliga motivet)
-Vinna kriget.., men vinner man freden ? (spåren ifrån Irak är alltför färska)
-USA`s historik..(världen har inte glömt hur Bush jr drog världen vid näsan med WMD i Irak)
-Trump vill inte invadera..(Finns inte röster att hämta i uppkommande prezz-val i Iran. Väljarna finns i "rustbelt")
Citera
2019-06-18, 00:10
Medlem
Skärmfotografera denna.

1. Det blir inget krig
2. CIA kommer tas ur Iran (av Trump)
3. När CIA är ute kommer regimskifte
4. Folket i Iran kommer hylla USA

EXAKT samma som Nordkorea.

”Clowns out, Strings cut, Iran next.”
Citera
2019-06-18, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sakernash
Skärmfotografera denna.

1. Det blir inget krig

Det stora problemet att det enda iranierna hatar mer än sin egna regim är USA.
Till skillnad från nordkoreanerna så har iranierna kontakt med släkten i grannländerna där dom vet vilket helvete det ställde till med när amerikanerna kom.
Citera
2019-06-18, 00:25
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri

Därför är islamistisk terrorism bra! Hur patetisk kan du bli? Låt mig ge dig ett försök till.
.

Sätt ner flaskan och förklara vilken terrorism du syftar på.
Iran har definitivt pallplacering i grenen döda islamistiska terrorister.
Citera
2019-06-18, 00:41
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Är

-Svindyrt för USA..
-Krigstrött egen befolkning..(skall "vi" nu igen fara och befria ett land som inte vill bli befriat ?)
-Samma kontinent som tidigare..(alla ser oljan som det egentliga motivet)
-Vinna kriget.., men vinner man freden ? (spåren ifrån Irak är alltför färska)
-USA`s historik..(världen har inte glömt hur Bush jr drog världen vid näsan med WMD i Irak)
-Trump vill inte invadera..(Finns inte röster att hämta i uppkommande prezz-val i Iran. Väljarna finns i "rustbelt")

Jag tror heller inte på någon invasion men det kan mycket väl bli bombningar.

Citat:
Ursprungligen postat av sakernash
Skärmfotografera denna.

1. Det blir inget krig

Jag måste missat regimskiftet och hyllningarna av USA i Nordkorea.
Citera
2019-06-18, 00:56
Medlem
Neokonservativa och neoliberala psykopater försöker återigen att folkmörda genom falseflag-attacker. Pompei och Bolton är bland de äckligaste karikatyrerna på människor som finns. Jag må stödja Trump för hans inrikespolitik men hans utrikespolitik stinker lika illa som Hillary's skenlevande kadaver.
Citera
2019-06-18, 01:02
Avslutad
Jag undrar om Donald och gänget till slut kommer att bli så pass desperata efter alla failade false flags att Pompeo eller Bolton till slut träder fram och presenterar nya ehem "bevis" att det egentligen var Iran som låg bakom 9/11 (de "råkade" liksom bara ha fel om Saddam då det begav kanske det kommer låta typ) och att Iran därför nu måste bombas tillbaka till stenåldern i "frihetens" och McDonalds och Pepsis namn.

Ärligt talat skulle jag inte bli förvånad. Ingenting förvånar mig längre.
Senast redigerad av torstenferdinand 2019-06-18 kl. 01:05.
Citera
2019-06-18, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Jag tror heller inte på någon invasion men det kan mycket väl bli bombningar.

Långdistansrobotar isåfall. Och sen vet man ju inte hur Iran kommer att svara på ett sådant angrepp.
Iran har ett gäng med robotar (kommer ej ihåg namnet) som går 2500km långt. Bra tryck i nedslaget också. Dom har mycket sånt.
Dom har ett radar system som är ruggigt avancerat. Och en jädra massa luftvärnskanoner och medel och kortdistansrobotar och fan hans moster.
Sen kommer ju inte Usa kunna ha sina hangarer i fred särskilt länge med tanke på Irans ubåtar och alla robotar som iran kommer spraya över dom som ett jävla regn.

Israel kommer förmodligen bli en måltavla och sen brakar helvetet lös på riktigt om det vill sig riktigt illa.
Senast redigerad av SpaceBase 2019-06-18 kl. 01:10.
Citera
2019-06-18, 01:08
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det går nog hitta falsk information om de flesta länder i MÖ sprida av flera olika aktörer. Varför jag sätter Saudi högst upp, om man nu ska vara konspiratorisk, beror på att den "nya" ledningen i form av kronprinsen verkar vara ett "Wildcard". Precis som de flesta har jag inte en aning vem som har gjort vad där nu senast. Jag kan bara komma fram till att risken för krig har ökat. Och jag hoppas verkligen att det inte blir något.

De flesta drar slutsatser att det är deras hat-land som ligger bakom den ökade krigsrisken - Hatar/Ogillar man Iran så är det Irans fel. Hatar/ogillar man Israel så är det Israels fel. Hatar/ogillar man USA så är det USAs fel. Om det är någon som hatar Island så är det säkert Islands fel. Jag är ganska säker på 99.99 procent av jordens befolkning inte har en aning och jag tillhör dem. Dock kan jag fundera och gissa.

Absolut, syftade mest på att du nog inte behöver kalla för för konspiratoriskt då det är minst lika möjligt att det var en icke iransk aktion
Citera
2019-06-18, 01:11
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Jag undrar om Donald och gänget till slut kommer att bli så pass desperata efter alla failade false flags att Pompeo eller Bolton till slut träder fram och presenterar nya ehem "bevis" att det egentligen var Iran som låg bakom 9/11 (de "råkade" liksom bara ha fel om Saddam då det begav kanske det kommer låta typ) och att Iran därför nu måste bombas tillbaka till stenåldern i "frihetens" och McDonalds och Pepsis namn.

Ärligt talat skulle jag inte bli förvånad. Ingenting förvånar mig längre.

Nu vet jag att detta är fruktansvärt offtopic men Pepsi var mer omtyckt/favoriserad av Sovjets allierade och vänner än vad Coca-Cola var så bara för att vara petig så skulle jag rekomendea att du säger "Mcdonalds och Coca-Cola" eller "Mcdonalds och Rootbear"

On Topic: Det skulle genuint inte förvåna mig om en sådan urbota dum sak skulle presenteras eller ännu värre planteras hos de värsta foliehattarna bland hans väljare så att de ska kunna sprida det vidare för att senare kunna underlätta för administrationen att presentera det som "bevis"
Citera
2019-06-18, 01:14
Medlem
volvo 240s avatar
det vorei ntressant om Ira försökte landsätta trupper i USA.

Hursom USA behöver ju inte kärnvapen för att slå ut ubåts och flottbaser, de har ju MOAB:s Skulle tro att de tillverkat fler efter att de använde den i Afghanistan strax efter att Trump tillträdde.

Iran, dont stump the Trump. Då kan det gå illa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in