2019-06-17, 21:14
Medlem
Charta.12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonko
Expressen skriver att hon uppger att det är ett samarbete med tillverkaren och att hon lånar båten: "-Nu berättar Isabella Löwengrip att hon gör ett nytt företagssamarbete precis lagom till till sommarsäsongen, i form av en motorbåt. På sina stories på Instagram visar Isabella Löwengrip glatt upp sin nya båt."

https://www.expressen.se/noje/isabella-lowengrips-nya-lyxinkop-antligen-har/
Journalisterna läser vad Isabella skriver både på bloggen och vad hon delar på Instagram.
Tvivlar på att man från expressen sida har varit i kontakt med Isabella i det här fallet. Såg kommentarer på bloggbevakningen tidigare idag att någon/några hade varit i kontakt med expressen och påtalat att det handlade om ett samarbete.
Kommentarer på Bloggbevakningen: https://bloggbevakning.se/2019/06/17/gaby-lowengrip-is-alive/#comments
Anonym / 11:25
In och anmäl artikeln. Det har jag gjort.Båten är ett samarbete inget annat.
Anonym / 13:17
Nu har de ändrat i artikeln och skrivit att det är ett samarbete. Det lönar sig alltså att granska och anmäla. de ändrade ang välgörenhetsbalen också när vi var många som anmälde. Så buss på dem bara när de höjer Ljugengrip till skyarna😂.

I slutet på artikeln står det att Expressen har sökt Isabella Löwengrip.
Senast redigerad av Charta.12 2019-06-17 kl. 21:21.
Citera
2019-06-17, 21:20
Medlem
Charta.12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Bedrägligt beteende kallar jag det, vet inte hur staten/skattemyndigheten benämner det, men som många skrivit här redan, helt klart måste Bella nu betala skatt för all lyxkonsumtion hon hållt på med under året-och det var inte lite kan jag lova! Misstänker starkt att lyxhuset också är involverat på nåt sätt i företaget, det har aldrig känts som hennes eget, mer som ett "hotell", kanske därav alla företagsjobb där, m.m. och nu båten. ALLA resor hit och dit. 5 veckorsresan till Frankrike inom kort,
ja, varenda resa, upp med allt, redovisa för pappa staten nu Bella! Höll på å glömma: Alla svindyra klänningskreationer! Skulle kunna räkna upp mycket mer....
Dessförinnan ska hon till Gotland och delta i Almedalsveckan där hon ska snacka/svamla om sitt senaste påhitt vad gäller välgörenhet där Marisol ska vara generalsekreterare.
Citera
2019-06-17, 21:26
Medlem
Citat:
Bedrägligt beteende kallar jag det, vet inte hur staten/skattemyndigheten benämner det, men som många skrivit här redan, helt klart måste Bella nu betala skatt för all lyxkonsumtion hon hållt på med under året-och det var inte lite kan jag lova! Misstänker starkt att lyxhuset också är involverat på nåt sätt i företaget, det har aldrig känts som hennes eget, mer som ett "hotell", kanske därav alla företagsjobb där, m.m. och nu båten. ALLA resor hit och dit. 5 veckorsresan till Frankrike inom kort,
ja, varenda resa, upp med allt, redovisa för pappa staten nu Bella! Höll på å glömma: Alla svindyra klänningskreationer! Skulle kunna räkna upp mycket mer....

Hur vet vi att hon inte betalar skatt som hon borde?
Citera
2019-06-17, 21:29
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekonomi3

Jag tror det mest handlar om att människor inte riktigt får hennes ekonomi att gå ihop. Expressen hade till och med en artikel om det för några veckor sedan.

Nu kan det vara så att människan helt enkelt är mytoman, men håller sina papper i ordning. Å andra sidan så kan det ta lång tid för Skatteverket att komma till skott när de granskar - det är nog mycket att trassla ut och Bella kanske ses som en mindre fisk i sammanhanget.
Citera
2019-06-17, 21:30
Medlem
Charta.12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Jag tror det mest handlar om att människor inte riktigt får hennes ekonomi att gå ihop. Expressen hade till och med en artikel om det för några veckor sedan.

Nu kan det vara så att människan helt enkelt är mytoman, men håller sina papper i ordning. Å andra sidan så kan det ta lång tid för Skatteverket att komma till skott när de granskar - det är nog mycket att trassla ut och Bella kanske ses som en mindre fisk i sammanhanget.

I samband med den artikeln så sökte Expressen henne för kommentarer men hon behagade inte svara.
Citera
2019-06-17, 21:33
Medlem
CalzoneItalias avatar
Skatteverket har IL under lupp kan jag lova särskilt nu när hon skall fly landet
Citera
2019-06-17, 21:40
Medlem
Charta.12s avatar
Citat:

Säg något av hennes lyxkonsumtion som inte är ett samarbete!
Citera
2019-06-17, 21:42
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekonomi3
detta ar en skvallertrad! manga skvallrar och gissar
nagon garanterar att skatteverket inlett en granskning, nagon annan citeras som expressen menar har insyn i il multis ekonomi osv
det du sjalv latt kan bekrafta ar vad du far fram m.h.a. www.allabolag.se dvs hennes bolagshistorik sedan lang tid tilbaka
markligt att inte majoriteten av journalister, prisutdelare, riktiga VD-ar och fore detta partiledare m.fl. prominenta personer inte har orkat bemoda sig om att kontrollera den
Senast redigerad av qutm 2019-06-17 kl. 21:46.
Citera
2019-06-17, 21:44
Medlem
Charta.12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Skatteverket har IL under lupp kan jag lova särskilt nu när hon skall fly landet
Bör kanske tillägga att hon vad själv säger så här långt så ska hon bo i NYC 50% och resten i Sverige.
Minst en av journalisterna på Expressen har också henne under lupp, bland annat han som gjorde hemma hos reportaget hos Isabella i våras.
Citera
2019-06-17, 22:02
Medlem
Charta.12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
detta ar en skvallertrad! manga skvallrar och gissar
nagon garanterar att skatteverket inlett en granskning, nagon annan citeras som expressen menar har insyn i il multis ekonomi osv
det du sjalv latt kan bekrafta ar vad du far fram m.h.a. www.allabolag.se dvs hennes bolagshistorik sedan lang tid tilbaka
markligt att inte majoriteten av journalister, prisutdelare, riktiga VD-ar och fore detta partiledare m.fl. prominenta personer inte har orkat bemoda sig om att kontrollera den

De uppgifter man kan få fram angående Isabella Löwengrip och hennes bolags historik avslöjar ett och annat om henne som bolagsbyggare.
Vill inte påstå att resultaten som bolagen visar upp är särskilt lysande.
Mycket märkligt att journalisterna inte har bemödat sig med att göra en rejäl granskning av henne och hennes bolag.
Citera
2019-06-17, 22:04
Medlem
Charta.12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora

Han som skrev den artikel var ju samma journalist som gjorde hemma hos reportaget hos Isabella tidigare i våras.

Var det inte någon i den här tråden som nämnt något om bokföringen och som i något sammanhang har/hade kontakt med den revisionsbyrå som Löwengrip anlitar???
Senast redigerad av Charta.12 2019-06-17 kl. 22:20.
Citera
2019-06-17, 22:55
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charta.12
De uppgifter man kan få fram angående Isabella Löwengrip och hennes bolags historik avslöjar ett och annat om henne som bolagsbyggare.
Vill inte påstå att resultaten som bolagen visar upp är särskilt lysande.
Mycket märkligt att journalisterna inte har bemödat sig med att göra en rejäl granskning av henne och hennes bolag.
Det såg ut som om kräm-bolaget skulle kunna bryta sig loss ifrån den bekymmersamma historiken
Men il cream är tydligen inte så het längre, eller så är hon så het att den normala svensken (konsumenten) skiter på sig av avund?
Båt-säljaren riskerar ju att hans båtmärke blir utskrattat vart det än syns, att folk börjar pekar på alla båtar av det märket och alla pekar finger och asgarvar
Senast redigerad av qutm 2019-06-17 kl. 23:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in