2019-06-17, 10:42
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Huset ligger absolut inte precis vid vattnet, hon ser inte ens vattnet, möjligen liten sjöglimt från något enstaka fönster på övervåningen.
Den "privata brygga" som hon pratar om är en båtplats vid helt vanlig obevakad brygga med en grind med lås på, hon delar brygga med andra människor, sådana båtplatser finns det fleta tusen i stockholmstrakten. Definitivt inget märkvärdigt.
Huset är inget speciellt mätt med "Lidingö-mått"
Skall man ha något speciellt på Lidingö då är det riktig sjötomt som gäller. Det har Bella inte råd med.

Så rätt så! Men vi får väl erkänna att det ändå är en rätt jäsig bostad! Frågan är hur länge hon har råd att behålla den! Den är toppbelånad om jag minns rätt!

Jämfört med hennes hus är min lägenhet ett råtthål!
Citera
2019-06-17, 10:43
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
70 000:- I månaden enligt henne själv, skattade pengar, möjligen några tusen i ränteavdrag.

70k skattade pengar om allt går rätt till!
Vi vet ju inte om hon har svårt att skilja på sina egna och bolagens pengar?!
Citera
2019-06-17, 11:19
Medlem
Charta.12s avatar
Citat:
70 000:- I månaden enligt henne själv, skattade pengar, möjligen några tusen i ränteavdrag.
Hon vinklar allt till sin fördel.
Citera
2019-06-17, 15:52
Medlem
Charta.12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Så rätt så! Men vi får väl erkänna att det ändå är en rätt jäsig bostad! Frågan är hur länge hon har råd att behålla den! Den är toppbelånad om jag minns rätt!

Jämfört med hennes hus är min lägenhet ett råtthål!

Jo, huset lär vara toppbelånad!
Citera
2019-06-17, 16:22
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charta.12
Hon körde nog båten endast vid det tillfället det togs en bild på henne på förarplatsen.
https://www.instagram.com/p/ByvZDVLCmhN/

Notera att båten är stillastående på bilden.
Citera
2019-06-17, 16:31
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Notera att båten är stillastående på bilden.
Verkar som om skatteverket särbehandlar il positivt
Ett barn kan ju läsa lagen och begripa att alla dessa mång-miljonbelopp är skattepliktiga
ALLA förmåner som inte explicit är angivna som undantag är skattepliktiga, dvs hon ska betala! Fram med plånboken, i annat fall så har Rune, Europe (band) och 100,000-tals andra svenskar förmånsbeskattas medan il grandiosa inte förmånsbeskattas, WTF??
Skärpning! Snabba på med skatterazzian och indrivningen nu skatteverket, annars är hela legitimiteten även i skattesystemet förlorad
Att dröja är ju taskigt mot il grade och andra blogga, deras skuldberg ökar ju så snabbt att dom flesta aldrig kommer kunna betala tillbaka ens en bråkdel
Eller är det så att gängen vann över Polisen och bloggarna vann över skatteverket? är det så samhället ser ut framöver, att antingen ska man vara gängmedlem eller bloggare?
Senast redigerad av qutm 2019-06-17 kl. 16:55.
Citera
2019-06-17, 16:56
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Verkar som om skatteverket särbehandlar il positivt
Ett barn kan ju läsa lagen och begripa att alla dessa mång-miljonbelopp är skattepliktiga
ALLA förmåner som inte explicit är angivna som undantag är skattepliktiga, dvs hon ska betala! Fram med plånboken, i annat fall så har Rune, Europe (band) och 100,000-tals andra svenska förmånsbeskattas medan il grandiosa inte förmånsbeskattas, WTF??
Skärpning! Snabba på med skatterazzia och indrivningen nu skatteverket, annars är hela legitimiteten även i skattesystemet förlorad
Gängen vann över Polisen och Isabella vann över skatteverket, är det så samhället ser ut numera?

Jag håller med dig i princip, vanliga Svensson jagas med blåslampa om dom kört någon mil eller två med firmabilen, här har vi en armé av unga vuxna som tillåts göra lite som dom vill.

Det är inte säkert att Ulla-Bella har köpt båten, jag följer inte henne slaviskt men tror inte att hon har skrivit det någonstans. "I have a boat" kan mycket väl betyda att hon får låna den över sommaren om hon lägger ut några bilder då och då.
Citera
2019-06-17, 19:02
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Jag håller med dig i princip, vanliga Svensson jagas med blåslampa om dom kört någon mil eller två med firmabilen, här har vi en armé av unga vuxna som tillåts göra lite som dom vill.

Det är inte säkert att Ulla-Bella har köpt båten, jag följer inte henne slaviskt men tror inte att hon har skrivit det någonstans. "I have a boat" kan mycket väl betyda att hon får låna den över sommaren om hon lägger ut några bilder då och då.

Det är inte sannolikt att hon köpt båten! Antingen har hon hyrt den eller fått låna den!

Ska det betalas skatt i båda fallen om den är hyrd med firmans pengar men nyttjas privat eller om båttillverkaren lånat henne båten och hon får använda den privat mot att hon skriver om båten på sin blogg.
Citera
2019-06-17, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Det är inte sannolikt att hon köpt båten! Antingen har hon hyrt den eller fått låna den!

Ska det betalas skatt i båda fallen om den är hyrd med firmans pengar men nyttjas privat eller om båttillverkaren lånat henne båten och hon får använda den privat mot att hon skriver om båten på sin blogg.

Expressen skriver att hon uppger att det är ett samarbete med tillverkaren och att hon lånar båten: "-Nu berättar Isabella Löwengrip att hon gör ett nytt företagssamarbete precis lagom till till sommarsäsongen, i form av en motorbåt. På sina stories på Instagram visar Isabella Löwengrip glatt upp sin nya båt."

https://www.expressen.se/noje/isabella-lowengrips-nya-lyxinkop-antligen-har/
Citera
2019-06-17, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonko
Expressen skriver att hon uppger att det är ett samarbete med tillverkaren och att hon lånar båten: "-Nu berättar Isabella Löwengrip att hon gör ett nytt företagssamarbete precis lagom till till sommarsäsongen, i form av en motorbåt. På sina stories på Instagram visar Isabella Löwengrip glatt upp sin nya båt."

https://www.expressen.se/noje/isabella-lowengrips-nya-lyxinkop-antligen-har/
Bedrägligt beteende kallar jag det, vet inte hur staten/skattemyndigheten benämner det, men som många skrivit här redan, helt klart måste Bella nu betala skatt för all lyxkonsumtion hon hållt på med under året-och det var inte lite kan jag lova! Misstänker starkt att lyxhuset också är involverat på nåt sätt i företaget, det har aldrig känts som hennes eget, mer som ett "hotell", kanske därav alla företagsjobb där, m.m. och nu båten. ALLA resor hit och dit. 5 veckorsresan till Frankrike inom kort,
ja, varenda resa, upp med allt, redovisa för pappa staten nu Bella! Höll på å glömma: Alla svindyra klänningskreationer! Skulle kunna räkna upp mycket mer....
Citera
2019-06-17, 20:48
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Bedrägligt beteende kallar jag det, vet inte hur staten/skattemyndigheten benämner det, men som många skrivit här redan, helt klart måste Bella nu betala skatt för all lyxkonsumtion hon hållt på med under året-och det var inte lite kan jag lova! Misstänker starkt att lyxhuset också är involverat på nåt sätt i företaget, det har aldrig känts som hennes eget, mer som ett "hotell", kanske därav alla företagsjobb där, m.m. och nu båten. ALLA resor hit och dit. 5 veckorsresan till Frankrike inom kort,
ja, varenda resa, upp med allt, redovisa för pappa staten nu Bella! Höll på å glömma: Alla svindyra klänningskreationer! Skulle kunna räkna upp mycket mer....

Under åren kan man tillägga (från 2006). Hon tillhörde den där skaran bloggare som inte visste att de var tvungna att betala skatt om de skrev fint om något företag och fick en resa som tack. Det där med skatt var något främmande. Tror inte den saken har blivit något bättre. Om de skötte allt skattemässigt rätt så skulle det ju bli väldigt tråkigt och fattigt.
Citera
2019-06-17, 20:49
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Ja, varenda resa, upp med allt, redovisa [alla förmåner] för pappa staten nu Bella! Höll på å glömma: Alla svindyra klänningskreationer! Skulle kunna räkna upp mycket mer....
För skatteverkets del så räcker den redovisning som il megadront gjort under en lång tid av alla sina förmåner i bloggen och intervjuer m.m.
Det ar upp till il mega society-medlemmen att bevisa att det inte är förmåner (lycka till, när hon skriver hur kul det är)
Man kan begripa att skatteverket tycker att det är skitkul att ill glappo förser dom med så mycket information, golar gladeligen ner sig själv dagligen med ett stort fett falskt leende, släng med håret och resulterande snedvridning av skallen, men jag tycker skatteverket ska sätta en gräns nu, for il multo ar redan skyldig mer än hon någonsin kommer kunna betala under sitt liv
egentligen så skall hon ju betala tillbaka kostnaden för att skrapa ner atmosfären med tonvis av privat kolmonoxid också, man ibpraktiken sånär nog det bästa man kan hoppas på att hon tvingas sitta och montera något i fängelset
Senast redigerad av qutm 2019-06-17 kl. 21:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in