2019-06-16, 22:06
  #1033
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Förstår jag. SHL-klubbarna måste ju visa lite respekt också även fast det finns regler. Nu vet jag inte exakt varför LHC agerade så sent om de fick någon skada, blev av med någon spelare eller helt enkelt klantade sig i sin silly och fick gå på en nödlösning.

Kollade lite på Meyer inför förra året. Poängstark herre som säkerligen kommer vara en av Malmös poängspelare om han han används rätt. Tyckte vi skulle hugga honom förra året men så blev det inte.

Netterberg hos kan vara något för en allsvenska klubb om man letar någon med bra skott.

Nicolai var för djävla bra sista året han spelade J20 i Malmö hade lätt räknat in honom som Danmarks nästa storspelare dock fanns inte träningsvilligheten där då när han skulle ta klivet upp på seniornivå men fick ett litet genombrott i Troja och sedan succé i anrika klubben SSK. Såg du något av Danmarks matcher detta VM ? Meyer hade lite problem tyckte jag mycket pga av sin mindre storlek så någon succé är jag inte säker på att han gör i SHL nu första året.

2019-06-16, 22:29
  #1034
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Nicolai var för djävla bra sista året han spelade J20 i Malmö hade lätt räknat in honom som Danmarks nästa storspelare dock fanns inte träningsvilligheten där då när han skulle ta klivet upp på seniornivå men fick ett litet genombrott i Troja och sedan succé i anrika klubben SSK. Såg du något av Danmarks matcher detta VM ? Meyer hade lite problem tyckte jag mycket pga av sin mindre storlek så någon succé är jag inte säker på att han gör i SHL nu första året.


Såg tyvärr inte mycket av detta vm förutom Sverige, Ryssland och lite Italien då livet kom ivägen. Men hörde att Jensen var bra i ett mediokert Danmark.

Ge honom lite plats i PP och bra line mates så kommer nog poängen. Kan man göra poäng i HA så kan man göra det i SHL. Tror han ör god för runt 40 pinnar och når han det är det väldigt bra.
2019-06-17, 00:11
  #1035
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dygdepladdrare
Tanken på att Stefan Gråhns skulle befinna sig i rummet när man ska sova är inte alls lika rogivande, inte desto mindre har han varit en älskad profil som kommer att vara saknad när han nu lägger av.

En tyst minut för Gråhns på samtliga allsvenska arenor innan premiäromgången vore på sin plats. Serien kommer aldrig bli densamma utan denna legend. Tillsammans med Wessner, Conny och ett par till har han burit serien på sina axlar under så lång tid. Personligheter vi aldrig kommer få se igen, riktiga folkölslirare.
2019-06-17, 08:13
  #1036
Medlem
Score123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Återigen visar Läjkers kunder som skriver här att det inte går att ta er på allvar eller ha respekt för er. Ni är så jävla malliga och dryga! Växjö har spelat två finaler, har två guld och har spelat åtta år i SHL och du skriver om vinnarkultur och guldklubb! Hatten av för Växjös framgångar men återkom om typ.....tio år om vinnarkultur- och guldklubb!

Edit: Du kanske inte är Växjökund, men det spelar mindre roll. Du verkar åtminstone vara det. Kanske i smyg? Ovanstående gäller i vilket fall. Ni vet vilka ni är!

Sakta i backarna nu, Växjö är en klubb som man antingen älskar eller hatar! Det kan nog vi alla komma överens om, det finns inget mellanting på en del klubbar när det gäller den biten, Växjö är en av de klubbarna.

Nu är jag ingen Växjö-supporter, men jag kan uppskatta just Växjö på väldigt många sätt, klubben sticker ut väldigt mycket ur SHL:s gråa linje på ett mycket positivt sätt. Klubben går sin alldeles egna väg utan att bry sig alls om vad andra ska tycka och tänka, helt rätt! Där kan vi verkligen skilja guld från silver. En toppklubb, en GULDKLUBB, eller ska vi avsluta det med vinnarkultur?. Jag tror nästan det, det är iallafall vad vi ser i Växjö.

Det är bara att ta en titt på dig och många andra som klagar och kastar massa obefogad skit mot Växjö, det gör ni ju enbart för att ni är avundsjuk på en klubb som gör väldigt många saker bra.

Skulle Växjö harva i bottenträsket av Div 1 eller nåt liknande, inte fan skulle du orka lägga ner massa tid att skriva skit om klubben då..

Jag kan själv känna igen mig i dig, när jag som exempel skrivit (inte helt rumsrena) saker om Finland inom just sporten ishockey, en del skit kan jag själv erkänna. Det gör man inte om dem nu skulle vara helt dyngkassa på ishockey. Både du och jag får nog ta en titt i spegeln känns det som
2019-06-17, 18:40
  #1037
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
En tyst minut för Gråhns på samtliga allsvenska arenor innan premiäromgången vore på sin plats. Serien kommer aldrig bli densamma utan denna legend. Tillsammans med Wessner, Conny och ett par till har han burit serien på sina axlar under så lång tid. Personligheter vi aldrig kommer få se igen, riktiga folkölslirare.


I’m in! Han har till och med gjort 1 mål i SHL för växjö! Han har sett det mesta inom hockeyn och har gjort det på en nivå där man knappast blir rik eller känd. En hockeyhjälte är vad det är med nästa 20 år under bältet. Mestadels i hockeyallsvenska!
2019-06-17, 19:19
  #1038
Medlem
Nehejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Skellefteå kunde säkert varit ett alternativ för Tim

Nu är du inte från Skellefteå och troligtvis oinsatt i det som rör Lill-X:et, men nej SAIK var nog inte ett alternativ för Tim. Förövrigt får ni hoppas på att det finns skickliga sportpsykologer i Växjö...
2019-06-17, 19:37
  #1039
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nehej
Nu är du inte från Skellefteå och troligtvis oinsatt i det som rör Lill-X:et, men nej SAIK var nog inte ett alternativ för Tim. Förövrigt får ni hoppas på att det finns skickliga sportpsykologer i Växjö...

Haha. SilverAIK fans. Vad ska du nu hitta på nu? Måste bara hugga på den kroken. Vad gör ni där uppe? Utvecklar bra spelare men sedan skrämmer ni iväg dem och beskyller andra klubbar för att betalar högre löner när det alltid ligger andra anledningar bakom det enligt er
__________________
Senast redigerad av MitchRapp 2019-06-17 kl. 19:39.
2019-06-17, 20:05
  #1040
Medlem
Nehejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Haha. SilverAIK fans. Vad ska du nu hitta på nu? Måste bara hugga på den kroken. Vad gör ni där uppe? Utvecklar bra spelare men sedan skrämmer ni iväg dem och beskyller andra klubbar för att betalar högre löner när det alltid ligger andra anledningar bakom det enligt er

Kom just på varför jag inte skrivit här sen mars förra året, fan giftigare stämning här inne än i I&I.

OnT: Tim har alltid velat bli balettdansör men har känt sig instängd av samhällets könsroller och machokultur, därför har han harvat i AHL och inte gjort en bra säsong sen 2013. Här var jag oseriös, för att till största sannolikhet så spelar det ingen roll vad jag säger, du kommer ju ändå bara lalla på. Jag tipsar dig ändå att kolla på EP och fundera över om han de senaste åren tagit väl hand om sin karriär, eller ifall fokus legat helt fel.
2019-06-17, 20:10
  #1041
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nehej
Kom just på varför jag inte skrivit här sen mars förra året, fan giftigare stämning här inne än i I&I.

OnT: Tim har alltid velat bli balettdansör men har känt sig instängd av samhällets könsroller och machokultur, därför har han harvat i AHL och inte gjort en bra säsong sen 2013. Här var jag oseriös, för att till största sannolikhet så spelar det ingen roll vad jag säger, du kommer ju ändå bara lalla på. Jag tipsar dig ändå att kolla på EP och fundera över om han de senaste åren tagit väl hand om sin karriär, eller ifall fokus legat helt fel.

Ja, men då så. Varför förklarade du inte det i den förra posten. Gör ju det fulkomligt självklart att SAIK nog inte kunnat vara intresserad av Tim utan tex burström i laget. Tack för den infon.
__________________
Senast redigerad av MitchRapp 2019-06-17 kl. 20:29.
2019-06-17, 22:27
  #1042
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nehej
Kom just på varför jag inte skrivit här sen mars förra året, fan giftigare stämning här inne än i I&I.

OnT: Tim har alltid velat bli balettdansör men har känt sig instängd av samhällets könsroller och machokultur, därför har han harvat i AHL och inte gjort en bra säsong sen 2013. Här var jag oseriös, för att till största sannolikhet så spelar det ingen roll vad jag säger, du kommer ju ändå bara lalla på. Jag tipsar dig ändå att kolla på EP och fundera över om han de senaste åren tagit väl hand om sin karriär, eller ifall fokus legat helt fel.

Läste Tims stats på EP häromdagen när han blev klar för Läjkers. Inget som höjer pulsen direkt! Killen är 30 år och har ännu inte presterat något som skrämmer motståndarna. Apropå att Evertsson säger att i killen finns det en världsback som bara väntar på att blomma ut. Är bara att gratulera om Växjö lyckas locka fram världsklasshockey ur den unga lovande Tim.
2019-06-17, 22:47
  #1043
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Läste Tims stats på EP häromdagen när han blev klar för Läjkers. Inget som höjer pulsen direkt! Killen är 30 år och har ännu inte presterat något som skrämmer motståndarna. Apropå att Evertsson säger att i killen finns det en världsback som bara väntar på att blomma ut. Är bara att gratulera om Växjö lyckas locka fram världsklasshockey ur den unga lovande Tim.

Nog skulle det vara en bonus. Min poäng är inte att det är en superback på något sätt. Men nog är han en tillräckligt intressant tvåvägsback för SHL-lag, så även Saik om de inte fyllt sin backbesätning med några dyrare backar. finns inte så många rutinerade tvåvägsbackar att plocka liksom. Liksom inte bara poäng man kolla på när det gäller backar.

Annars har ni löjligt höga krav på era backar och bör gå igenom EP statsen en runda där. Enligt madhawk hare Saik försökt få loss honom flera tidigare och även Malmö för något år sedan.
__________________
Senast redigerad av MitchRapp 2019-06-17 kl. 23:14.
2019-06-17, 23:14
  #1044
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Nog skulle det vara en bonus. Min poäng är inte att det är en superback på något sätt. Men nog är han en tillräckligt intressant tvåvägsback för SHL-lag, så även Saik om de inte fyllt sin backbesätning med några dyrare backar. finns inte så många rutinerade tvåvägsbackar att plocka liksom. Liksom inte bara poäng man kolla på när det gäller backar.

Annars har ni löjligt höga krav på era backar och bör gå igenom EP statsen en runda där. Enligt madhawk hare Saik försökt få loss honom flera gånger tidigare och även Malmö för något år sedan.

Nej, EP-statsen säger absolut inte allt. Det var ingen kommentar till dig eller vad DU tycker om Erixon. Min poäng var egentligen att Evertsson ser en kommande världsback i Erixon. Som sagt, grattis om han blir en världsback efter sejouren i Växjö. Något som ingen lyckats locka fram i någon annan klubb tidigare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in