2019-06-15, 21:21
  #1009
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Score123
Att man tycker om sin klubb förstår jag, men nu blir du bara löjlig, du vet precis vad jag vill komma till. Wiken kan sin ishockey, hans video jag länkade säger det mesta om SAIK.

Man kan tydligen vara blind för kärleken med en ishockeyklubb också
Videon är från över ett år sedan med andra huvudtränare än den vi hade säsongen som gått. Om man tror att vi hade samma spelsystem den säsongen som förra så har man inte sett mycket hockey.
2019-06-15, 21:32
  #1010
Medlem
Score123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Videon är från över ett år sedan med andra huvudtränare än den vi hade säsongen som gått. Om man tror att vi hade samma spelsystem den säsongen som förra så har man inte sett mycket hockey.

Vi kan ta ett annat exempel om du vill, kvarten ni ledde med 3-1 mot Frölunda 2017...Hur slutar det? Frölunda sopar till er med en bakåtspark och springer förbi er. Hur kunde det bli så?

Nu tar jag bara den serien som exempel, men då fick Frölunda ändra om bra mycket grejer, som dem från första början knappast ville göra, men dem blev tvingad för att försöka vända om stekspaden, vilket de lyckades med.

Som jag säger, det är ingen slump att det är just SAIK vi pratar om när det gäller efterblivenhet inom ishockeyn.
2019-06-15, 21:55
  #1011
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Score123
Vi kan ta ett annat exempel om du vill, kvarten ni ledde med 3-1 mot Frölunda 2017...Hur slutar det? Frölunda sopar till er med en bakåtspark och springer förbi er. Hur kunde det bli så?

Nu tar jag bara den serien som exempel, men då fick Frölunda ändra om bra mycket grejer, som dem från första början knappast ville göra, men dem blev tvingad för att försöka vända om stekspaden, vilket de lyckades med.

Som jag säger, det är ingen slump att det är just SAIK vi pratar om när det gäller efterblivenhet inom ishockeyn.
Varför pratar du om en serie du uppenbarligen inte såg? Jimmie Ericsson åkte på en bullshit avstängning inför match 7 och Frölunda hade puck-tur som i en normal värld skulle betalas tillbaka med minst 5 år i bottenträsket av SHL. Den säsongen hade vi dessutom ÄNNU en annan huvudtränare. Du får prata om efterblivenhet bäst fan du vill. Alla som har följt hockey längre än sen 2015 vet bättre.
2019-06-15, 22:50
  #1012
Medlem
Score123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Varför pratar du om en serie du uppenbarligen inte såg? Jimmie Ericsson åkte på en bullshit avstängning inför match 7 och Frölunda hade puck-tur som i en normal värld skulle betalas tillbaka med minst 5 år i bottenträsket av SHL. Den säsongen hade vi dessutom ÄNNU en annan huvudtränare. Du får prata om efterblivenhet bäst fan du vill. Alla som har följt hockey längre än sen 2015 vet bättre.

BORTFÖRKLARINGAR...

Okej då, i slutändan var det bara en puckjävel som avgjorde allt just i den serien, Victor Olofsson kan inte ha varit omtyckt i Skellefteå efter det fina skottet

Hur vi än vrider och vänder på det så är det allt för ofta som Skellefteå kan utåt se väldigt trångsynt är ett bra ordval tycker jag, men även ensidig & insnöad beskriver det väl.

Kort sagt, ett trångsynt ishockeytänk kan man se i vissa klubbar, SAIK är en av dem, vi kan ta en annan också, Luleå passar bra in där med.

Jag tar inte ifrån er något, ni har varit i en jäkla massa finaler, men likförbannat står ni där med ynka 3 sm-titlar, i jämförelse med alla chanserna ni hade så måste man kunna kräva mer. Luleå behöver vi inte ens prata om, 1 sm-guld från 90-talet, mer? Nää, inget mer tydligen..

Så mycket trångsynthet, så mycket ensidighet från norr gör ingen nytta alls i slutändan. Skellefteå och Frölunda tycker jag är rätt bra lag att jämföra, jag kan tycka att dem två borde ha likvärdiga meriter när vi samlat ihop allt i ett, men så är inte fallet. Varför? Det har jag redan förklarat.
2019-06-15, 23:21
  #1013
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Score123
BORTFÖRKLARINGAR...

Okej då, i slutändan var det bara en puckjävel som avgjorde allt just i den serien, Victor Olofsson kan inte ha varit omtyckt i Skellefteå efter det fina skottet

Hur vi än vrider och vänder på det så är det allt för ofta som Skellefteå kan utåt se väldigt trångsynt är ett bra ordval tycker jag, men även ensidig & insnöad beskriver det väl.

Kort sagt, ett trångsynt ishockeytänk kan man se i vissa klubbar, SAIK är en av dem, vi kan ta en annan också, Luleå passar bra in där med.

Jag tar inte ifrån er något, ni har varit i en jäkla massa finaler, men likförbannat står ni där med ynka 3 sm-titlar, i jämförelse med alla chanserna ni hade så måste man kunna kräva mer. Luleå behöver vi inte ens prata om, 1 sm-guld från 90-talet, mer? Nää, inget mer tydligen..

Så mycket trångsynthet, så mycket ensidighet från norr gör ingen nytta alls i slutändan. Skellefteå och Frölunda tycker jag är rätt bra lag att jämföra, jag kan tycka att dem två borde ha likvärdiga meriter när vi samlat ihop allt i ett, men så är inte fallet. Varför? Det har jag redan förklarat.
Det märks att du varken har koll på svensk hockey eller den logiska förmågan att se samband mellan saker och ting. För det första så har Frölunda säkert tio gånger så stort upptagningsområde som Skellefteå, därmed har dom större möjligheter att ta talanger till föreningen. Göteborg är Sveriges näst största stad så dom har mer möjligheter till sponsorer och publik dvs tillgång till kapital. För det andra så har Frölunda spelat 39 säsonger i Elitserien/Svenska Hockeyligan och har 5 SM-guld. Skellefteå har spelat 28 säsonger och har 3 SM-guld.

Dessutom så med NHL-avtal, KHL och Schweiz pengar att konkurrera med så är det sjukt starkt att spela så många finaler på så kort tid som Skellefteå har gjort. Det tror jag inte nån hockeykunnig person skulle säga emot. 7 finaler på 9 säsonger är lika många finaler som Frölunda spelat på 38 säsonger. Och det är fan så mycket mer som ingår i att vinna eller förlora än en påstådd trångsynthet. T.ex byten av den sportsliga ledningen och tränare.

Jag förstår inte ens varför jag diskuterar detta med dig. Du är uppenbarligen en novis inom hockey. Börja med att kolla på matcher ett par säsonger sen kan du börja skriva här igen.

On-topic: Synd att Tim Erixon valde Plastjö, men om jag gissar ett par anledningar så är det 1. Växjö erbjöd en riktigt bra lön, och 2. Han pallar inte trycket att komma tillbaka från en mer eller mindre misslyckad sejour i Nordamerika och prestera i klubben som fostrade honom. Underligt val men kanske så påverkade hans far honom. Möjligtvis så att det har blivit en spricka mellan X:et och klubben sen han lämnade tränarrollen för J20. Vem vet. Skulle ju inte vara första gången ledningen skrämmer iväg en potentiell spelare.
2019-06-16, 05:49
  #1014
Medlem
Score123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Det märks att du varken har koll på svensk hockey eller den logiska förmågan att se samband mellan saker och ting. För det första så har Frölunda säkert tio gånger så stort upptagningsområde som Skellefteå, därmed har dom större möjligheter att ta talanger till föreningen. Göteborg är Sveriges näst största stad så dom har mer möjligheter till sponsorer och publik dvs tillgång till kapital. För det andra så har Frölunda spelat 39 säsonger i Elitserien/Svenska Hockeyligan och har 5 SM-guld. Skellefteå har spelat 28 säsonger och har 3 SM-guld.

Dessutom så med NHL-avtal, KHL och Schweiz pengar att konkurrera med så är det sjukt starkt att spela så många finaler på så kort tid som Skellefteå har gjort. Det tror jag inte nån hockeykunnig person skulle säga emot. 7 finaler på 9 säsonger är lika många finaler som Frölunda spelat på 38 säsonger. Och det är fan så mycket mer som ingår i att vinna eller förlora än en påstådd trångsynthet. T.ex byten av den sportsliga ledningen och tränare.

Jag förstår inte ens varför jag diskuterar detta med dig. Du är uppenbarligen en novis inom hockey. Börja med att kolla på matcher ett par säsonger sen kan du börja skriva här igen.

On-topic: Synd att Tim Erixon valde Plastjö, men om jag gissar ett par anledningar så är det 1. Växjö erbjöd en riktigt bra lön, och 2. Han pallar inte trycket att komma tillbaka från en mer eller mindre misslyckad sejour i Nordamerika och prestera i klubben som fostrade honom. Underligt val men kanske så påverkade hans far honom. Möjligtvis så att det har blivit en spricka mellan X:et och klubben sen han lämnade tränarrollen för J20. Vem vet. Skulle ju inte vara första gången ledningen skrämmer iväg en potentiell spelare.

Jag märker saker på dig med, tro mig

Till och med en treåring kan se att i en klubb som SAIK, där är det mycket trångsynthet m.m..Som du bara vill slå bort. En sak är säker, folk rör sig bara bort från trångsynta klubbar. Det är en stor anledning till att det går som det går. Håller man på SAIK, det är klart att minst 99% av er bara skrattar åt det, trots att ni känner av att det ligger något i det.

Det är så jävla lätt att se sånt här i olika klubbar, brister märker man av på direkten.
En klubb där vinnarkulturen aldrig försvinner, oavsett vad, där snackar vi GULDklubb!

Just nu i Sverige så är det garanterat Frölunda & Växjö som får vara förebilderna.
2019-06-16, 05:55
  #1015
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Score123
Jag märker saker på dig med, tro mig

Till och med en treåring kan se att i en klubb som SAIK, där är det mycket trångsynthet m.m..Som du bara vill slå bort. En sak är säker, folk rör sig bara bort från trångsynta klubbar. Det är en stor anledning till att det går som det går. Håller man på SAIK, det är klart att minst 99% av er bara skrattar åt det, trots att ni känner av att det ligger något i det.

Det är så jävla lätt att se sånt här i olika klubbar, brister märker man av på direkten.
En klubb där vinnarkulturen aldrig försvinner, oavsett vad, där snackar vi GULDklubb!

Just nu i Sverige så är det garanterat Frölunda & Växjö som får vara förebilderna.
Ja du upprepar det här med trångsynthet i vartenda inlägg fast du kan uppenbarligen inte förklara vad du menar med det. Som sagt, det märks att du inte är insatt i hockey.
2019-06-16, 11:40
  #1016
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Hur skulle du ställa upp det?

Hoppas att han kan ge oss ett stabilt tvåvägsspel som tex Martinsson gjort tidigare. Hoppas dock att Tim kan göra några fler poäng.

Nyförvärv tre dagar i rad nu.
Kan vi få ett fjärde imorgon?

? - Forsbacka Karlsson - Horak
Shinnimin- Pettersson - Engström
Holmberg - Davidsson - Cederqvist
Lundberg - Josefsson - Nilsson

Rahimi - Bodie
Andersson - Erixon
Bernhardt - Högberg
Bohm

Så som truppen ser ut nu. Forsbacka Karlsson skulle jag tro är en given förstacenter, vet dock inte så mycket om honom. Möjligtvis att Pettersson eller Horák tar den platsen om JFK inte levererar. Tror Davidsson, Holmberg och Karlström får spela om att vara tredjecenter. Erixon kan spela i vilket backpar som helst då han är en skicklig tvåvägsback tycker jag. EDIT: Bernhardt och Högberg måste visa att de kan leverera om de ska spela ihop. Alternativt Nässén i tredjekedjan.

Hur hade du ställt upp?
__________________
Senast redigerad av Mr.Mackz 2019-06-16 kl. 11:44.
2019-06-16, 11:44
  #1017
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Score123
Jag märker saker på dig med, tro mig

Till och med en treåring kan se att i en klubb som SAIK, där är det mycket trångsynthet m.m..Som du bara vill slå bort. En sak är säker, folk rör sig bara bort från trångsynta klubbar. Det är en stor anledning till att det går som det går. Håller man på SAIK, det är klart att minst 99% av er bara skrattar åt det, trots att ni känner av att det ligger något i det.

Det är så jävla lätt att se sånt här i olika klubbar, brister märker man av på direkten.
En klubb där vinnarkulturen aldrig försvinner, oavsett vad, där snackar vi GULDklubb!

Just nu i Sverige så är det garanterat Frölunda & Växjö som får vara förebilderna.

Återigen visar Läjkers kunder som skriver här att det inte går att ta er på allvar eller ha respekt för er. Ni är så jävla malliga och dryga! Växjö har spelat två finaler, har två guld och har spelat åtta år i SHL och du skriver om vinnarkultur och guldklubb! Hatten av för Växjös framgångar men återkom om typ.....tio år om vinnarkultur- och guldklubb!

Edit: Du kanske inte är Växjökund, men det spelar mindre roll. Du verkar åtminstone vara det. Kanske i smyg? Ovanstående gäller i vilket fall. Ni vet vilka ni är!
__________________
Senast redigerad av Palkranen 2019-06-16 kl. 11:52.
2019-06-16, 12:11
  #1018
Medlem
Dygdepladdrares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Till skillnad mot leksand? Synd att vi inte ha något Oskarshamnfan här som kunde ge lite input.

Tim är redo att dra på sig Växjötröjan! Växjö kommer vara i en helt egen liga.
Efter Frölunda, Luleå och några lag till.
Var försiktig med vad du önskar, så där sa man om Växjöfansen också för några år sedan.
Men går det bra för Oskarshamn så är det nog hur som helst oundvikligt, vare sig vi önskar det eller ej, att HV får släppa till några fans till dem också.

Jag har inte mer insyn än någon annan i OIK:s trupp men att det är ett budgetbygge av i SHL aldrig tidigare skådat slag står väl klar för alla. Deras hjärta, lunga och ledare som förde dem dit de är lockades ju till råga på allt därifrån av tädsticksboxar’n med enorma summor för att bli sopgubbe i eran fjärdekedja.

På papperet ser det ut som att Oskarshamns enda mål med säsongen är att fylla ladorna för framtiden, och jag tycker inte att man kan klandra dem för det med rådande förutsättningar. I spelet ishockey är det ju dessutom så finurligt ordat att när när man tror att allt är avgjort efter en lång serie så blandas leken om och till sist efter en ny giv avgörs allt med straffar i tre mot tre där spelarna har olika färger på hjälmarna beroende på om de är skyttekungar, assistkungar eller bara simpla spelobjekt i något lotteri och där publiken får trycka på mentometerknappar som avger klappljud för att bestämma vinnare och förlorare. Så Oskarshamn gör klokt i att vänta på nästa giv tycker jag.
2019-06-16, 12:24
  #1019
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mackz
? - Forsbacka Karlsson - Horak
Shinnimin- Pettersson - Engström
Holmberg - Davidsson - Cederqvist
Lundberg - Josefsson - Nilsson

Rahimi - Bodie
Andersson - Erixon
Bernhardt - Högberg
Bohm

Så som truppen ser ut nu. Forsbacka Karlsson skulle jag tro är en given förstacenter, vet dock inte så mycket om honom. Möjligtvis att Pettersson eller Horák tar den platsen om JFK inte levererar. Tror Davidsson, Holmberg och Karlström får spela om att vara tredjecenter. Erixon kan spela i vilket backpar som helst då han är en skicklig tvåvägsback tycker jag. EDIT: Bernhardt och Högberg måste visa att de kan leverera om de ska spela ihop. Alternativt Nässén i tredjekedjan.

Hur hade du ställt upp?

Ser spännande ut!

Hade nog testat något i den här stilen. Målet är att första och andra ska ha samma slagkraft. Tredje kan vara något mer rivig men ska ändå göra lite poäng. Fjärde ska bara jävligt störande för motståndarna. Det ska vara tråkigt att spela mot dem.

NY - #14 Pettersson - #23 Horak
#9 McDavid - #22 JFK - #24 Shinnimin
#17 Engström - #29 Holmberg - #21 Cederquist
#27 Lundberg - #60 Josefsson - #18 Sylve

#41 Nilsson
#10 Karlström
#28 Söderlund

#48 Rahimi - #22 Bodie
#20 Erixon - #49 Bernhardt
#6 Högberg - #3 Bohm
#25 Nässen - #44 Andersson

Löjligt svårt med så många centrar. Vill görna ge Holmberg chansen inledningsvis för han var väldigt bra inledningsvis förra säsongen. McDavid vill jag ha i en topplina men han petar inte Pettersson eller JFK inledningsvis så han får gå som vinge. Nilsson och Karlström får in och röja vid skador eller som avlastning alternativt om cederqvist kommer göra lite matcher i j20 också. Söderlund tror jag får börja lira med j20 främst.

När det gäller backparen tycker åtminstone jag att de två första backparen känns bra men 3 och 4 får helt enkelt dela på istid för att se vad som fungerar bäst.

Med så många centrar kan vi bygga laget på många olika sätt och det blir förhoppningsvis bra ändå.

Vem tar den sista platsen i första. Gynge eller Berglund kanske. Gynges skott hade nog gjort säg bättre i dagens lag. Berglund passar nog bättre in hos Saik eller LHC som förmodligen är mer desperata i jakten på en lite dyrare center till deras första.
__________________
Senast redigerad av MitchRapp 2019-06-16 kl. 13:01.
2019-06-16, 15:20
  #1020
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
On-topic: Synd att Tim Erixon valde Plastjö, men om jag gissar ett par anledningar så är det 1. Växjö erbjöd en riktigt bra lön, och 2. Han pallar inte trycket att komma tillbaka från en mer eller mindre misslyckad sejour i Nordamerika och prestera i klubben som fostrade honom. Underligt val men kanske så påverkade hans far honom. Möjligtvis så att det har blivit en spricka mellan X:et och klubben sen han lämnade tränarrollen för J20. Vem vet. Skulle ju inte vara första gången ledningen skrämmer iväg en potentiell spelare.

Växjö erbjuder aldrig spelarna bra löner. Alla vill komma till klubben som är nummer ett på talangutveckling. Plus att alla har en brorsa som känner någon Växjöspelare vilket gör att alla spelar i Växjö i princip gratis. Glöm inte den fantastiska inramningen och en underbar stad att bo i. Nåja, det är ju inte jättelångt från Danmark iaf.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in