Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Det finns inte en lögn i ett enda av mina inlägg. Det finns rätt många åsikter, som ibland varken kan styrkas eller motstyrkas på vetenskapligt vis utan som mer bygger på iakttagelser från min och andras verklighet. Om man inte vet skillnad på detta så blir det naturligtvis svårt att följa debatten, som du säger att du har. Du medger inte ens att du varit med i en debatt. Fine.
Allt i en debatt behöver inte vara sant. Men då är det upp till motståndaren att visa fakta som vrider debatten i annan riktning. En länk på internet från något cherry-pickat känner jag igen på mils avstånd. Kallas på andra ställen fake news.
Finns inte ett inlägg i den här tråden som fått mig att tro att mina egna åsikter inte stämmer ganska väl med verkligheten. Särskilt kvinnornas insatser här bekräftar min verklighet, att kvinnor inte kan debattera på internet. Ni har för lite på fötterna, är inte mottagliga för fakta, och vårt språk på internet och världsbild är så olika att vi ständigt missuppfattar varann. Allt känt av mig sedan tidigare. Jag har hållit på med datakommunikation sedan 1984 på KTH, fanns samma problem då.
Du rör ju dock till det lite här nu eftersom du först säger att det är främst dina åsikter du presenterar, och sedan börjar du prata om att kvinnor inte är mottagliga för fakta.
Just precis fakta är vad jag är mottaglig för, men det presenteras väldigt sällan någon relevant fakta här. Och detta du pratar om att någon ska motbevisa din personliga åsikt med fakta är ju bara att lägga över jobbet på någon annan. Latmask!
Bara för att du tycker att kvinnor är sämst på allt och inte gillar kvinnor för att de är kvinnor så är det inte likställt med att det är sant, eller att någon ens skulle behöva motbevisa din åsikt. Den är så pass irrelevant från början.
För att avrunda, jo, jag vet skillnaden på debatt och trams. Frågan är mer om du gör det.
Du ser eller förstår iallafall inte skillnad på vilja eller kunskap. Du förstår till exempel inte att de flesta kvinnor inte vill debattera i en sån här tramsig tråd. Det handlar inte om huruvida någon kan debattera eller inte, det är inte särskilt svårt för en normalt begåvad person. Du hittar mest halvbittra eller på annat sätt udda män här, och dessa har ett stort behov av bekräftelse och att prata ner andra människor. Inga trevliga egenskaper.