2019-06-16, 18:22
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Ja instämmer förutom att det nödvändigtvis inte behöver varit ett gräl, kan vara någon dramatisk eller med lite trotsigt annorlunda beteende, kanske ledsen? Som bara går därifrån och LW står som ett frågetecken och vill förstå vederbörande och ränner efter?

Något/Någon fick henne att släppa taget och hasta ut, en sen måndagkväll.
Vem/Vad kan lyckas med att locka ut henne från bostaden utan att göra klart??

Jag kan tänka mig några fler scenario som är mer troligt än gräl, men ändå något känslosamt för att lyckas få henne att avbryta sin kontakt med vänner och slå in paket

Men det kanske var sån hon var, som släppte allt för alla oavsett vad hon gjorde, även om hon ens egentligen hade tid?

Det fetade: Ja, så tänker jag också.
Citera
2019-06-16, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Måste ta sats för att våga ställa följande burdusa fråga:

Vet du om UW möjligen fattat tycke för någon annan än MH vid tiden för skilsmässoansökan eller om han kanske hoppades på en återförening med LW?

Oj jag förstår att du tog sats haha
Jag har ingen aning. Gissar jag så är svaret nej
Citera
2019-06-16, 18:35
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Det kanske räckte att han tänkte sig behövd av LW?
Citera
2019-06-16, 18:45
Medlem
Citat:
Tack för detta svar. Om jag tänker mig att skvallret åtminstone delvis var byggt på sanning så finns möjligheten att UW hoppades på en återförening med LW. Om så var fallet funderar jag på om UW:s och LW:s barn visste om denna eventuella förhoppning?

Alla barn hoppas att deras föräldrar ska återförenas, tror inte det finns särskilt många undantag.
Så om det fanns en förhoppning så gissar jag att det var den enda.

Får man fråga varför denna fråga är viktig? Vad har du för spännande teori?
Citera
2019-06-16, 18:46
Medlem
Citat:

Har ett par med 3 gemensamma barn under en längre period glidit ifrån varandra, skilt sig och haft egna boenden under många år tror jag inte sannolikheten för återförening är så stor.

Så nej är mitt svar också.
Citera
2019-06-16, 18:53
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Alla barn hoppas att deras föräldrar ska återförenas, tror inte det finns särskilt många undantag.

Njä. Jag tyckte det var rätt skönt när mina föräldrar skildes och slippa hur de tjatade på varandra. Som 12 åring tyckte jag det blev mer lugn och ro och ett mer civiliserat tonläge överlag, de bodde inte långt ifrån varandra så det var inteså att jag tyckte jag "förlorade" någon förälder. Jag tror nog en och annan unge likt mig nog tyckt att tiden innan föräldrarnas skilsmässa var jävligt dritt, om man får låna ett norskt uttryck, och inget man önskar åter till.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-06-16 kl. 18:59.
Citera
2019-06-16, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Fast är det inte det majoriteten av användarna i tråden gör om alla inblandade? Med tanke på hur lite som läcker från utredningen så analyseras sociala medier där sådant finns tillgängligt. Jag har inte sett dig reagera så här starkt när MGMs olika publika alster analyserats.

Precis, han är fortfarande MGM men jag kan hålla med om att det är åt helsike ibland när SDs GC tolkas av vissa användare.
Jag är inte här inne hela dagarna utan har ett jobb att sköta och det mesta som skrivs just nu är bara upprepningar.
Jag önskar att JokerMannen var kvar. Han ledde oss till att försöka tänka i nya banor men blev väl för farligt för vissa här som inte kunde acceptera att hen hade viss insyn.
Citera
2019-06-16, 19:24
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Det är ett mord som begåtts av en människa hon öppet visat sin uppenbara avsky till, och det många ggr.

Ja det kan förstås tolkas på olika sätt.
Det är ett mord som begåtts av en människa (LW), som hon öppet visat sin uppenbara avsky till, och det många ggr.

Det skrev som svar på varför hon är intressant för många, eftersom det är några som inte tycks förstå kopplingen där.
Eftersom du använder fel preposition och hon (det skulle bli tydligre med MH) så är det du skriver helt obegripligt. gloriouslife har helt rätt.
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ett tips:
Om du byter ut ”av” till ”på” så blir det
kanske lättare att förstå?
Förtydligande:
Mord har begåtts av ... syftar på vem som är gärningsperson
Mord har begåtts på ... syftar på vem som är mordoffer

För att inte det inte skulle kunna missförstås skulle du har skrivit:
Det är ett mord som begåtts en människa MH öppet visat sin uppenbara avsky till, och det många ggr.
Citera
2019-06-16, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Har ett par med 3 gemensamma barn under en längre period glidit ifrån varandra, skilt sig och haft egna boenden under många år tror jag inte sannolikheten för återförening är så stor.

Så nej är mitt svar också.

Nej den är väldigt minimal att kunna blossa på nytt.
Kärlek kan förvisso finnas till x, ungefär på samma känsla som en gammal hund man alltid kramar om och bryr sig om men inte ens fantiserar om att pussa på. För yngre människor däremot, som inte levt i ett längre förhållande och byter partner stup i kvarten, ja då tror jag minsann att de tokar in ett hej som tecken på att otrohet förekommit

Jag vidhåller också mitt nej
Citera
2019-06-16, 20:36
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:

Följande är enbart vilda spekulationer, hand i hand med livlig fantasi, från min sida:

Om UW och LW eventuellt planerade att återförenas och de gemensamma barnen anade/visste detta, gissar jag att de tillsammans gladdes åt det.

Om MH insåg att UW önskade vända åter till LW tänker jag att hon måste blivit besviken och hämndgirig.

Om SD fick nys om saken kan han ha blivit oförtjänt men ihållande svartsjuk över en längre tid.

Om UW och barnen efter en tid förstod att de inte skulle återförenas som den ursprungsfamilj de en gång var kan de ha blivit hjärtligt ledsna och kanske rejält arga över den insikten.
Citera
2019-06-16, 20:50
Medlem
Citat:
Följande är enbart vilda spekulationer, hand i hand med livlig fantasi, från min sida:

Om UW och LW eventuellt planerade att återförenas och de gemensamma barnen anade/visste detta, gissar jag att de tillsammans gladdes åt det.

Om MH insåg att UW önskade vända åter till LW tänker jag att hon måste blivit besviken och hämndgirig.

Om SD fick nys om saken kan han ha blivit oförtjänt men ihållande svartsjuk över en längre tid.

Om UW och barnen efter en tid förstod att de inte skulle återförenas som den ursprungsfamilj de en gång var kan de ha blivit hjärtligt ledsna och kanske rejält arga över den insikten.

Jaha ja jo men
Nu tänker jag, att om någon hade detta möjligtvis i sin tanke, så var det förmodligtvis MH som startade det, barnen kan då möjligtvis blivit itutade att det var så, och på så vis kan de också trott detta. Och då tänker jag att det är MH med sin misstänksamhet som möjligtvis fick barnen att tro, att det kunde vara så.
Men jag tänker att det var endast MH som möjligtvis tänkte så pga svartsjuka, vad som föregicks när hon inte var närvarande, vilket barnen däremot var, och hade det inte varit för att MH möjligtvis planterade detta hos barnen, så hade de aldrig tänkt så

Det är det mest logiska, om, nu MH ens tänkte i dom banorna?
Citera
2019-06-16, 20:52
Medlem
Citat:

Tycker inte att det finns några sådana tecken på att en återförening alls fanns hos någon av dom.

Tror dom båda förlikat sig med den lösning dom hade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in