2019-06-16, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EasyClaps
Ska det mycket till för dig att släppa gudarna från Romersk mytologi som vi alla blivit indoktrinerade i? Litar du på det bibliska Vilddjurets vetenskapsmän som råkade döpa ”planeterna” efter deras Gudar? Hur hårt håller du t.ex. i Jupiter? Vågar du gå på fler än en väg för att förstå att du blivit indoktrinerad i Gudsförnekelse?

Ateister <3 RKK
Alla jag känner förnekar någon annans gud. Jag känner ingen som tror på alla påstådda gudar.
Och jag är inte indoktrinerad åt ”något håll”. Varken familj, vänner eller skola har påstått ”Gud finns” eller ”Gud finns inte” under min uppväxt.
Citera
2019-06-16, 14:15
Medlem
EasyClapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-P-I
Problematiken ligger i att historiskt sätt så var korsfästelse metoden som användes av romarna så korsfästelse blir korrekt i en historisk kontext.
Okej, så om vi ska leva i en lögn så är det helt korrekt att Messias heter Jesus Kristus, är vit och har långt hår? Är det också korrekt i en historisk kontext eftersom sanningen verkar vara lite väl jobbig? Eller det kanske inte finns någon ’problematik’ alls att mannen på korset är en avbild av Cesare Borgia, för han var ju trots allt en homosexuell mördare som trots allt var son till självaste Vicarius Filii Dei.

Det är ingen slump att svarta systematiskt hängts i träd i USA.
Senast redigerad av EasyClaps 2019-06-16 kl. 14:20.
Citera
2019-06-16, 14:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar
Ingen är väl helt orubblig i sin tro. Tvivel kan till och med vara sunt.

Är du Flygrädd?

Tror du i så fall på Gud när du befinner dig på en flygplats?

Tror du på gud när planet lättar från marken?

Skulle du tita ut genom fönstret och se motorerna brinna är jag övertygad om att du med ens skulle bli oerhört religiös. Du har ju ingen annan att vända dig till i din ångest.

Det är Herren som bestämmer på vilka grunder någon hamnar var.

Personligen är jag tveksam till om människors själar ens hamnar i helvetet. Denna plats verkar ägnad åt djävulen och hans medhjälpare.

Om du inte får evigt liv kommer du förmodligen istället att fortsätta vara död och det är ju inget du sak har ont av så att säga.
Jag har svårt att veta hur jag själv skulle reagera på ett störtande plan, visst hade jag hoppats att det inte var kört, men religiös skulle jag nog inte bli.

Du säger alltså emot den heliga boken?
Citera
2019-06-16, 14:28
Medlem
Citat:
Okej, så om vi ska leva i en lögn så är det helt korrekt att Messias heter Jesus Kristus, är vit och har långt hår? Är det också korrekt i en historisk kontext eftersom sanningen verkar vara lite väl jobbig? Eller det kanske inte finns någon ’problematik’ alls att mannen på korset är en avbild av Cesare Borgia, för han var ju trots allt en homosexuell mördare som trots allt var son till självaste Vicarius Filii Dei.

Det är ingen slump att svarta systematiskt hängts i träd i USA.

Personligen så struntar jag i hans utseende, det om något spelar ingen större roll i slutändan. Om något så borde man snarare se till att hans ansikte knappt syns.

Korrekt att vi lever till stora delar i en lögn men den är enkel att gå igenom, verktygen finns öppna för alla att använda. Det är inte direkt så att makten faktiskt ens försöker. Kolla på adlibris
Citera
2019-06-16, 14:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Märkligt att du som kräver bevis av mig inte har nåt bättre att komma med än påståenden.
Bevisbördan ligger på dig. Du måste påstå något för att jag ska kunna motbevisa det.
Citera
2019-06-16, 14:41
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlurigtMedNamn
Jag har svårt att veta hur jag själv skulle reagera på ett störtande plan, visst hade jag hoppats att det inte var kört, men religiös skulle jag nog inte bli.

Du säger alltså emot den heliga boken?

Den heliga skrift är inte helt tydlig på denna punkt.

Vår klassiska syn på helvetet kommer inte från bibeln, utan från Augustinus.

I bibeln jämförs denna plats/tillstånd med evig död.
Citera
2019-06-16, 14:42
Medlem
EasyClapss avatar
Citat:
Personligen så struntar jag i hans utseende, det om något spelar ingen större roll i slutändan. Om något så borde man snarare se till att hans ansikte knappt syns.

Korrekt att vi lever till stora delar i en lögn men den är enkel att gå igenom, verktygen finns öppna för alla att använda. Det är inte direkt så att makten faktiskt ens försöker. Kolla på adlibris
Ja, det är hobby-kristna som bevarar och försvarar lögnen som kyrkan serverar. Ateisterna med sina Romerska gudar har tydligt tagit ställning att RKK har serverat dem den ultimata och obestridliga sanningen. En så kallad troende vågar inte ens grotta ned sig om vem mannen på korset är en avbildning av och vem som ligger bakom installationen. För det spelar en jävla roll vilka det är som gett oss bilden av Messias om de menar att kyrkan representerar Guds ord. Tycker du att troende bör dyrka korset och mannen på det om de på fullaste allvar menar att de följer Guds ord?
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Alla jag känner förnekar någon annans gud. Jag känner ingen som tror på alla påstådda gudar.
Och jag är inte indoktrinerad åt ”något håll”. Varken familj, vänner eller skola har påstått ”Gud finns” eller ”Gud finns inte” under min uppväxt.
Jag undrar varför ingen påstått det när du indoktrineras i planeter, evolutionsteorier och ett sfäriskt jordklot vid två års ålder. Alla är indoktrinerade, din uppgift är att försöka hitta ut ur lögnen.. du är fri att strunta i den uppgiften dock. Gud har dock fortfarande ett rike inom dig och talar till dig genom intuition.

Mitt minne sviker mig, visst var det 23 graders lutning på klotet och att slumpen har gjort att solen och månen uppfattas som lika stora då solen råkar vara 400 gånger större än månen men befinner sig 400 ggr längre bort. Det finns ingen religiös symbolism alls i detta. Att Antarktis ser ut som Horus Öga är givetvis även det en slump.
Senast redigerad av EasyClaps 2019-06-16 kl. 15:02.
Citera
2019-06-16, 15:36
Medlem
Citat:
Ja, det är hobby-kristna som bevarar och försvarar lögnen som kyrkan serverar. Ateisterna med sina Romerska gudar har tydligt tagit ställning att RKK har serverat dem den ultimata och obestridliga sanningen. En så kallad troende vågar inte ens grotta ned sig om vem mannen på korset är en avbildning av och vem som ligger bakom installationen. För det spelar en jävla roll vilka det är som gett oss bilden av Messias om de menar att kyrkan representerar Guds ord. Tycker du att troende bör dyrka korset och mannen på det om de på fullaste allvar menar att de följer Guds ord?

Jag lämnade kyrkan och bristande andlighet för länge sedan för att lyssna på tystnaden och leva.
Vad ateister tror på är ointressant då jag inte är ateist.

Oavsett de yttre formerna så är korset, lidandet och Jesus perfekta vägvisare för den vägen som bör vandras. För de som inte orkar eller hittar finns bönen. Varför låsa fast sig vid det materiella?
Citera
2019-06-16, 15:36
Medlem
Citat:

Jag undrar varför ingen påstått det när du indoktrineras i planeter, evolutionsteorier och ett sfäriskt jordklot vid två års ålder. Alla är indoktrinerade, din uppgift är att försöka hitta ut ur lögnen.. du är fri att strunta i den uppgiften dock. Gud har dock fortfarande ett rike inom dig och talar till dig genom intuition.

Mitt minne sviker mig, visst var det 23 graders lutning på klotet och att slumpen har gjort att solen och månen uppfattas som lika stora då solen råkar vara 400 gånger större än månen men befinner sig 400 ggr längre bort. Det finns ingen religiös symbolism alls i detta. Att Antarktis ser ut som Horus Öga är givetvis även det en slump.

Vart vill du egentligen komma?
Det enda du skriver, om och om igen, är att egentligen så är allt inte som det synes vara. Så hur är det då???
Du kan inte skriva på det här sättet om man ska ta dig seriöst.... "katolska kyrkan är egentligen inte så", "antarktis är egentligen inte så", "Messias är egentligen inte så", "kristna är egentligen inte så", ateister är egentligen inte så".

Du måste sitta inne på någon oerhört djup kunskap. Dela med dig!
Citera
2019-06-16, 16:08
Medlem
EasyClapss avatar
Citat:
Jag lämnade kyrkan och bristande andlighet för länge sedan för att lyssna på tystnaden och leva.
Vad ateister tror på är ointressant då jag inte är ateist.

Oavsett de yttre formerna så är korset, lidandet och Jesus perfekta vägvisare för den vägen som bör vandras. För de som inte orkar eller hittar finns bönen. Varför låsa fast sig vid det materiella?
Enligt mig kan du inte fatta ett bättre ett beslut i livet, kyrkan förskjuter Gud inom oss ut till den materiella världen där du och jag ska lyssna på ledares tolkningar. Ingenting är så hårt kontrollerat som religion och som du skrev i ett tidigare inlägg.. det är inte direkt så att de smyger med detta längre.
Citat:
Ursprungligen postat av Pille.de.Snopp
Vart vill du egentligen komma?
Det enda du skriver, om och om igen, är att egentligen så är allt inte som det synes vara. Så hur är det då???
Du kan inte skriva på det här sättet om man ska ta dig seriöst.... "katolska kyrkan är egentligen inte så", "antarktis är egentligen inte så", "Messias är egentligen inte så", "kristna är egentligen inte så", ateister är egentligen inte så".

Du måste sitta inne på någon oerhört djup kunskap. Dela med dig!
Jag vill att människor ska förstå att de som styr i världen agerar utifrån den hebreiska skriften och har varit centrerad och i kontroll sedan Egypten, den leder oss alltid till RKK. Folk kan inte på allvar mena att det är några random folkvalda politiker som styr världen, är hjärntvättningen verkligen så fulländad? De som styr har som mål att förslava hela världen, förneka Gud både utåt och i vårt inre. Hitler t.ex. agerade uteslutande från den hebreiska skriften och Zodiaken för att uppfylla en biblisk profetia - installera ett felaktigt folk som ’Guds utvalda’ i ett felaktigt placerat Israel. De Gudsförnekande ateisterna bör nog hellre intala sig att inget bibliskt stämmer med tanke på alla profetior som pekar på just 2019. Om makten däremot skulle agera utifrån Zodiaken så kan du räkna med megaproblem framöver.

Du behöver inte ta mig seriöst, jag kunde inte bry mig mindre. Jag kommer fortsätta att upprepa den lögn jag förpestar forumet med oavsett. Zodiaken har vare sig du vill eller inte markerat USA under en sjuårsperiod samtidigt som Israel planerar ett Tempel och slavarna har i höst fyrahundraårsjubilem i USA.
Senast redigerad av EasyClaps 2019-06-16 kl. 16:14.
Citera
2019-06-16, 16:33
Medlem
Citat:
Nu är det ju en ganska vanlig syn att det inte går att välja vad man ska tro. Många är överens på den punkten. De flesta är överens om att det behövs argument, belägg, bevis, m.m.

Är ditt hjärta förstockat angående de gudar du inte tror på? Eller gäller dina citat endast en specifik tro?
Jag har aldrig sagt något annat. Men likväl sa Jesus saliga är de som inte ser men ändå tro.

Heb 11:1
Tron är grunden för det vi hoppas på; den ger oss visshet om det vi inte kan se.
Citera
2019-06-16, 16:34
Medlem
Citat:
Om jag bara kan ”välja” det ena så är det inget val. Det krävs minst två alternativ.
Ett val är alltid mellan två saker, men du kan inte få båda. Lite aningslöst att välja livet och därefter döden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in