2019-06-16, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Behöver man vara medlem i någon kyrka för att förstå? Du kan din bibel i alla fall!

Tack VigosRos skönt att jag uppfattat det hela
Citera
2019-06-16, 13:34
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Känner du någon som vill vara gift med en människa som ser sig själv som perfekt i alla lägen och tycker att hon är den enda som hela tiden ser klart och vet vad som behöver göras för att lösa alla typer av problem?

Dessutom kunde hon uppenbarligen inte behålla förtroenden utan la ut dem på webben för hela världen att läsa.

Hon såg sig också som ett offer eftersom hon inte fick den uppskattning hon tyckte att hon kunde kräva.

Den beskrivningen låter som om den
lika gärna kunde handla om LW.
Det kanske är den typen av kvinnor UW
väljer.
Citera
2019-06-16, 13:35
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det där är vad jag förstår den bedömning man har gjort, och vad man grundar den bedömningen på vet vi inte. Det kanske är en arbetshypotes man har. Man skall komma ihåg att polis och åklagare verkar vara rätt ställda här överlag, och att de kanske inte har haft en siffra rätt hittills.

Men det finns väl ingenting i de trafikrelaterade teorierna som motsäger åklagarens uttalande om att LW skall ha dött på fyndplatsen, om det nu var så du menade?

Ja, det finns väl olika typer av spår man letar efter tänker jag. Likfläckar kan indikera visa att hon dött precis som hon återfanns, att kroppen inte flyttats efter dödens inträde. Om personen utsatts för grovt våld så bort man rimligtvis finna något slags spår av strid, bråk på/kring platsen då men dessa spår kanske inte finns om hon blivit påkörd och gått en bit för egen maskin och ramlar ihop och dör där.

För ett par år sedan höll jag på att snubbla över ett dött rådjur som låg halvvägs under en trädgårdssoffa vid min entre på tomten. Initialt undrade jag om någon jävel placerat den där. Men snubben från jaktvårdsområdet som kom och hämtade kadavret trodde att den antagligt blivit påkörd på vägen ett par hundra meter bort, fått inre skador men kunnat gå eller springa ett par minuter,och kanske försökt gömma sig under trädgårdssoffan. Kadavret hade inte legat länge för två timmar innan låg den inte där. Men den luktade lite illa, så kanske mjälte, urinblåsa spräckts? Den dog på min tomt men våldet den dog av inträffade på annan plats.
Citera
2019-06-16, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
MH verkar ha haft perioder i sitt liv som milt sagt inte varit så muntra. Hon tog väl skilsmässan från UW hårt och någonstans där var hon också sjuk i cancer. Jag är inte säker på att hennes sätt att resonera är specifikt religiöst utan mer allmänmänskligt, hon tycker synd om sig själv, upplever sig orättvist övergiven. Sedan har väl kristendomen likt andra religioner sina mytbildningar som syftar till att typ inspirera eller vägleda, särskilt i svåra stunder. Det är så jag tolkar hennes referens till Ruts bok. Ett sätt för henne själv att försöka förankra sig i vad som är viktigt i tillvaron när hennes livssituation är något utsatt? Jag uppfattar inte att MH liksom skulle tro att hon är Rut. Det är inte mycket annorlunda än att exempelvis Sara Danius har skapat sig en fiktiv "rolemodel" där hon ibland frågar sig "Hur skulle X gjort i ett sådant här läge" (jag är dålig på namn och minns inte vad Sara Danius kallade sin fiktiva figur). Det är nog inte särskilt "knäppt", att försöka se sina problem som vore de för en annan person när man försöker lösa dem.

Jag vet inte vem rut är, har aldrig påstått att hon tror att hon är rut. Om någon gissar att MH jämför sig med rut av någon anledning så kan jag inte svara för det, själv har jag svårt för att förstå det religiösa över huvudtaget.
Men hon har en personlighet som man blir fundersam över, och hon bör granskas i sömmarna. Jag upplever det lilla jag sett av hennes blogg och vad andra tolkat, inget mer. Hade hon varit klok hade hon trätt fram och hjälpt till i den här utredningen, särskilt som hon vetat ganska länge att hon omtalats här, varför gör hon inte det? Märkligt beteende hela vägen och alldeles för många ???? som hon inte vill lägga på bordet, varför???
Och allt detta hat och dessa smutskastningar på LW.....
Citera
2019-06-16, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Hur klarar UW och SD av att fortfarande bo grannar? Det är för mig fullständigt oförståeligt.

Antingen så är kanske UW övertygad om att SD är oskyldig, eller möjligtvis så vill han bo kvar för att ha koll på honom??
Samtidigt tror jag största anledningen, att han inte vill rycka upp barnen från deras rötter, det räcker nog med kaoset som varit och han gör nog klokt i att bo kvar, då visar han barnen att han är stabil.
Citera
2019-06-16, 13:55
Medlem
Citat:
Jag har inte en susning om detaljerna kring vare sig fakturorna eller vilken eventuell överenskommelse som funnits mellan UW och MH angående detta.

Varför skulle det funnits en överenskommelse? Har inte alls uppfattat det så
Citera
2019-06-16, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Varför skulle det funnits en överenskommelse? Har inte alls uppfattat det så

Jag skrev "eventuell" MH skrev väl i ett inlägg att hon tagit UWs *löfte* om att ta alla konsekvenser av skilsmässan till god för att det skulle innefatta att han skulle stå för de kostnaderna.

Uppfattar du det som att MH helt hittat på ur det blå? Och kanske *lurat* vårdgivaren att skicka räkningen till UW? Att hon skulle vara så förslagen trots att du menar att hon så tydligt är labil? 🤔

Kan det inte vara så att UW raljerat om att han skulle stå för "allt", kanske också han som bett/krävt att hon ska söka vård men sedan när räkningen faktiskt landar i brevlådan så passar det inte längre och han gör en tramsanmälan om bedrägeri mot vårdgivaren? Ungefär som LWs anmälan om misshandel när hon befogat tvingas ur bilen?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-06-16 kl. 14:10.
Citera
2019-06-16, 14:08
Medlem
Citat:
Yep. Inläggen var inte "snygga" men handlade inte om LWs eventuella relationer. Men även om inläggen inte var "snygga" så är det väl ändå ganska givet att man får "lägga sig i" om ens styvbarn beter sig självdestruktivt och utagerande. I sådana fall får väl principiellt vem som helst "lägga sig i" och göra orosanmälan om man får rätt på att minderåriga barn exempelvis lämnas inlåsta ensamma om nätterna.
Det hon menar att hon stör sig över är inte anmärkningsvärt även om det är måhända olämpligt att blogga om det.

Hon levde inte med dom i vardagen, för det andra så är det föräldrarna som samarbetar med varann ang fostran osv. Tycker det är märkligt att hon ens skulle se sig själv som en fostermamma i den udda konstellation att hon inte ens bodde där i veckorna.
Obs Spekulation!!!
Jag tror hon såg sig förbisedd när hon inte var där varje dag, och helt enkelt försökte spela ut föräldrarna mot varann.
Vill man komma in i en familj och vara kvar, ska man nog veta sin plats och inte försökta ta den riktiga mammans plats. Finns det någon mamma som accepterar det? Finns det några barn som accepterar det? Tydligen gjorde inte ens pappan det
Citera
2019-06-16, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag håller med dig helt och hållet.

Det känns inte "friskt" någonstans oavsett hon är i kris, om hon behöver skriva av sig och bearbeta det som hon tycker sig se.

I bloggen lägger hon ut väldigt privata om andra personers liv och inte minst barnens liv, saker som man inte fläker ut offentligt.

Det känns helt klart som att hon vill att andra ska veta hur orättvist hon har blivit behandlad, hur "fula" de andra är och hur rätt hon har.

Hon vill få upprättelse.

Allt är sett ur hennes perspektiv; ett perspektiv jag också tycker känns helt "snedvridet". Objekten för hennes skrivande, har de ens en aning om att de blir offentligt utfläkta på det sättet?

När man mår dåligt, är i mitt i en kris, då tänker man inte riktigt som man brukar. Men det finns andra komponenter här, som hur hon förlägger alla problem på andra och att hon utmålar sig som den enda som ser klart.

Jag tror inte att hon ljuger. Dvs jag tror att det är hur hon tolkar världen, dess människor och sin egen roll.

De faktiska omständigheter som hon beskriver är ju också utvalda, en slags tolkning av vad som är viktigt att berätta.

På det viset är bilden inte "sann". Den är och förblir en tolkning.

I mina ögon en osund tolkning av.

Upprättelse såklart, så klok du är notknapparen tack
Citera
2019-06-16, 14:17
Medlem
Citat:
Nu är frågan inte till mig, men jag kanske ändå får säga hur tänker?

Jag har verkligen svårt att tänka att de två skulle synka, även om de hade träffats.

Visst är det så att motsatser ibland kan passa, just för att de kan balansera varandra. Men det krävs ändå någon slags gemensam värdegrund, som är en slags baston i en relation, även när den är på vänskapsbasis.

Jag vet inte om det är just deras olika kynne som är det stora hindret. Kanske mer att MH är mycket för vad som är rätt/fel. Jag får en känsla av att det är en ganska strikt värld hon lever i. Det är inte bara religionens regler som ska följas, det är många andra regler som styr hennes värld.

SD verkar vara sprungen ur en helt annan form, där regler/normer inte behöver följas strikt (som jag uppfattat det.

Tror inte heller att de inte skulle synka ihop för fem öre.

Precis jag har väldigt svårt att se dem båda klicka ens som vänner. De är varandras motpoler, fast jag tänker att de flesta är motpol till HM.
Men ni som känner till LW umgänge, hittar ni någon som kan synkat bra med MH?
Citera
2019-06-16, 14:18
Medlem
Citat:
Hon levde inte med dom i vardagen, för det andra så är det föräldrarna som samarbetar med varann ang fostran osv. Tycker det är märkligt att hon ens skulle se sig själv som en fostermamma i den udda konstellation att hon inte ens bodde där i veckorna.
Obs Spekulation!!!
Jag tror hon såg sig förbisedd när hon inte var där varje dag, och helt enkelt försökte spela ut föräldrarna mot varann.
Vill man komma in i en familj och vara kvar, ska man nog veta sin plats och inte försökta ta den riktiga mammans plats. Finns det någon mamma som accepterar det? Finns det några barn som accepterar det? Tydligen gjorde inte ens pappan det

Vad dillardu om? Vi vet inte om hon ens önskat ta LWs plats. Att MH skriver att hon inte tycker föräldrarna tog sitt ansvar betyder inte att hon själv vill ha mammarollen. Om jag anmäler grannen till soc ifall det kommer till min kännedom att hen lämnar sin femåring ensam så betyder det inte att jag lämnat in en ansökan om att adoptera ungen. Men det är väl rimligt att påtala ett missförhållande om minderåriga om man uppfattar det, sedan kan det förstås visa sig fel.
Konflikterna som det beskrevs verkar ju närmast röra det motsatta, om man stört sig må att LW plötsligt inte kunde ha barnen de helger hon skulle ha dem. Skulle MH velat "ta över" barnen borde det väl inte något att klaga över?
Citera
2019-06-16, 14:21
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
- I tråden är väl vem som helst välkommen att skriva om man vill. Om SD skulle vilja skulle både han eller andra som vill försvara honom välkomna att delta. För honom kan det inte vara okänt att tråden finns.
Ingen bör uppmanas att under eget namn delta i en tråd där man är omskriven eller där någon närstående är omskriven.

Citat:
Men hon har en personlighet som man blir fundersam över, och hon bör granskas i sömmarna. Jag upplever det lilla jag sett av hennes blogg och vad andra tolkat, inget mer. Hade hon varit klok hade hon trätt fram och hjälpt till i den här utredningen, särskilt som hon vetat ganska länge att hon omtalats här, varför gör hon inte det? Märkligt beteende hela vägen och alldeles för många ???? som hon inte vill lägga på bordet, varför???
Och allt detta hat och dessa smutskastningar på LW.....
Under alla år på Flashback har jag aldrig sett att någon har blivit mindre omskriven eller kritiserad när de själva väljer att delta i tråden under sitt riktiga namn.

De som har blivit kritiserade drabbas många gånger mer om de själva börjar delta för att de vill ge rätt information.

Dessutom råkar de hela tiden ut för ifrågasättanden och avkrävs bevis på att de verkligen är den de uppger sig för att vara.

Därför vill jag uppmana alla som tänker tanken att skriva under eget namn att de för sin egen skull absolut ska låta bli det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in