2019-06-16, 12:57
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det som är så skrämmande med hennes blogg är inte bara hennes förtal av personer i hennes omgivning utan även hennes totala oförmåga att ens försöka se sin egen roll i att äktenskapet och hennes roll som plastmamma inte fungerade.

Och hur vet du att det berodde på henne
att det inte fungerade?

Och hur vet du att det är förtal?
Citera
2019-06-16, 12:59
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Du menar det hade varit bättre för barnen, en sundare miljö om deras farsa också knullat runt i smyg och hållt sig till relationer som måste hemlighållas inför barnen?

Kan du utveckla din tankegång för sättet du framställer det på verkar bizarrt för mig. Jag får inte intryck att MH försöker "styra" barnen. Hon klagar dels på barnens morsa är nyckfull, vilket stämmer med vad den före detta arbetskamraten skrev, att LW verkade förvänta sig att hon ofta skulle kunna byta pass i sista stund. MH klagar också på att någon av ungarna har ett destruktivt sätt att försöka driva igenom sin vilja som hon tycker att föräldrarna tar för lätt på. Hon nämner specifikt ett barn som gav sig ut att cykla i motsatta trafikriktningen på bilväg. Men det var ju nu inte MH som styrde ut ungen i trafiken. MH reagerade på att ungen verkar göra detta för att skrämma föräldern som medel att få sin vilja igenom. Lite grann som ett självmordshot, en form av känslomässig utpressning. När vuxna gör så i vissa sammanhang så kan det bli ett polisärende av det. Varför menar ni att det är stört att som vuxen reagera över sådana tendenser hos barn? Ni verkar ju inte hävda att hon nödvändigt hittar på.

Utan argumentet vad jag förstår är att
- det är olämpligt att hänga ut dem (vilket jag i någon mån kan hålla med om),
- att hon inte har något att göra med barnen, att hon inte ska lägga sig i. Det argumentet har jag svårare att köpa, både beträffande om barnen är utagerande, eller om de berättar att de varit ensamma på natten eller makens ex är nyckfull, typ kommer på på torsdagkvällen att hon inte kan ha barnen den helgen.

Min tanke var snarare att barnen var fine innan MH’s förhållande med UW och det kan bli tjafs i förhållanden när nya partnern lägger sig i uppfostran av barnen.
Hon kanske hade andra regler i sitt hem angående läggtider etc.

Detta är inget påstående, snarare en undran om det kan ha varit så.

Jag har ingen aning om hur det såg ut i UW/MH-familjen.

Att hänvisa till Mallans blogg över familjelivet kan ju knappast ge en rättvis bild. Den är allt annat än objektiv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Notera att Blessed också tillstår att hon inte träffat LW på 15 år. Men de har pratats vid då och då och där framkommer ju en viss skillnad mot vad många vill mena beträffande LW. Det framkommer ju att LW hade förväntningar till att förhållandet med SD skulle utvecklas till något mer. Är anmälningarna om ofredande i tidsmässigt samband där SD och HD försöker lappa ihop äktenskapet? I så fall kanske anmälningarna är ett sätt för LW att försöka nita dit SD för att hon känner sig ratad?

Men det sägs ju också att LW gått vidare med nya relationer. Fast kunde det ändå se ut som att hon svassade efter SD? Och lade nya pojkvänner märke till det. LW och SD hade ju tydligen kontakt via sms eller något sociala medier samma dag hon försvann.

Att Blessedfruit inte har träffat LW på 15 år uppfattade jag inte, hen skrev att de inte träffades så ofta. Och 15 år är en lång tid, och vänner man har distans till som
man inte umgås med ofta i sin vardag, brukar bli de vännerna man har timslånga samtal med och som man delar mycket privata saker med. Så där tänker vi nog lite olika om de 15 åren och det ger Blessed en mycket trovärdig och intressant beskrivning av LW hur hen upplevt LW över så lång tid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ja, det räcker med att någon har mördat
LW.
Det hjälper inte någon att försöka driva
MH till självmord.

Detta är ett tydligt exempel på varför det
är så viktigt att mördare grips och döms
så fort som möjligt.
Så länge den verklige mördaren går fri
så blir oskyldiga också utsatta för
misstankar.

Och MH har ju rätt i att hon får lida pga
att LW mördats.

Jag tror att många projicerar sin egen
rädsla att någon annan kvinna ska
komma in i deras familj och försöka ta
över mammarollen på MH.
Kanske de har varit med om det själva
och därför tar LWs parti.
Men alla biologiska mammor är inte
goda och alla styvmammor är inte onda.
Det verkar finnas många i tråden som
tror på sagor och inte vill se verkligheten
som den är.

Om någon beskriver en verklighet som de
inte vill se så måste de ljuga.
Beklämmande att se.

Jag tror definitivt inte på sagorna du skriver här.
Citera
2019-06-16, 13:02
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Jag är böjd att hålla med dig.
Skvallrandet från en del väldigt kristna personer i Örebro säger; M trodde att hon skulle "ta över" mammarollen från L och barnen avskydde M.

Precis det jag undrade över om det kunde ha varit så.

Kan bli tjafs när man ska sätta ihop 2 familjer med barn i båda.
Citera
2019-06-16, 13:02
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Ja, föräldrarna är gifta och heter båda endast D*vidsson i efternamn.

Jag har också funderat på om sonens namnbyte från faderns efternamn till moderns tidigare (D*vidsson till A*dersson) grundar sig på någon form av osämja eller liknande med fadern. Varför annars byta från ett vanligt sonnamn till ett annat, tänker jag? Denna broder är och har inte varit gift och har inga barn.

Vem vet?

Kanske SD upprepar sin fars beteende
med hustru, barn och älskarinna?
Han kanske tror att det är normalt om
han vuxit upp så?
Och om hans mamma trots det har
stannat kvar i äktenskapet så kanske han
trodde att HD också skulle göra det?

Spekulation.
Citera
2019-06-16, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
En långsökt spekulation på temat MH och psykiska problem är om hon haft upprepade tendenser att ha svårt att skilja på sina egna upplevelser och andras. En slags jag-svaghet, kanske en skada från tiden i sekten? Utifrån bloggen fick iaf jag intrycket att hon la in sina upplevelser i barnens menade upplevelser och att hon hade svårt att förstå att andra individer inte upplever världen som hon.

Ifall misstankarna om att UW-bloggen stämmer och bloggen inte alls skrevs av UW, utan av MH, så skulle detta falla in i samma mönster av gränslöshet där hon tar sig rätten att uttolka andras upplevelser på ett självsvåldigt sätt. Har inte svårt att se att detta kan ha blivit droppen då för UW vilket fått honom att genast vilja slutföra skilsmässan utan betänketid.

Om MH är GM så tänker jag mig utifrån samma linje, (obs, spekulation) att hon gett sig själv den moraliska rätten att agera mördare då hon trott sig göra en god gärning utifrån att hon lagt in sina egna känslor av besvikelser i barnen Ws och UWs upplevelser. Mordet kan ha rättfärdigats utifrån att hon varit övertygad om att endast hon visste det bästa för dem och bara gjorde vad de egentligen ville och behövde. Det är någonstans där jag finner bloggnamnet lite läskigt då det kan tolkas anspela på en rättfärdig kvinna som räddar sin familj. Känslan man får av bloggen är att den är skriven av en kvinna som menar sig ha satsat allt på denna familj men fått otack som lön för mödan, bitterheten är stor och även om LW mördats är offret ändå MH.

Det finns en känsla av iskallhet kring detta mord, oavsett vem som är GM, i att hen tycks ha klarat sig så länge, BP tycks oklanderligt ren från bevis och tråden trollas med på ett nästan tillsynes lekfullt sätt. Av detta spekulerar jag att GM är en person som tror på sig själv och ännu idag är övertygad om sin moraliska rätt att begå mordet. I hens ögon är det kanske knappt ett mord och därav bryter hen inte ihop som vi andra skulle göra av att bära en sådan fruktansvärd börda så här länge. Om MH skulle vara GM skulle detta kunna ligga i linje med hens svartvita världsbild, likaledes om SD är GM och tråduppgifterna stämmer om hans påstådda personlighetsdrag. Jag tycker att den bild som kommer fram om GM alltmer tyder på någon som inte förstår att det hen har gjort är fel. Det här är inget mord skett i plötslig affekt med en ångerfull GM som dagen efter staplar in på polishuset gråtandes av ångest. Det här mordet ter sig alltmer kallt planerat och gjort av någon som inte kunnat sätta sig in i offrets rätt till liv och vad detta inneburit för offrets barn.

Ska tilläggas, bara för att MH uttryckt sig tillsynes gränslöst på sin blogg så blir hon ju inte GM per automatik för det och jag lutar ännu mot att polisen (som antagligen vet oändligt mycket mer än vi i tråden) har rätt när de siktar in sig fortsatt på MGM SD. Om MH bara mått dåligt och uttryckt sig illa men är helt oskyldig så hoppas jag verkligen att hon kommit vidare och lämnat sättet att fixera sig vid familjen W bakom sig, fått professionell hjälp och släppt sin bitterhet. Men då ingen GM sitter inne än så bör detta spår iaf kontrolleras av polisen hoppas jag.

Tack. Det blir mycket spekulationer från min sida.

Ja Gränslöst beteende och Grandios självbild, känns inte bra alls
Citera
2019-06-16, 13:17
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Att Blessedfruit inte har träffat LW på 15 år uppfattade jag inte, hen skrev att de inte träffades så ofta. Och 15 år är en lång tid, och vänner man har distans till som
man inte umgås med ofta i sin vardag, brukar bli de vännerna man har timslånga samtal med och som man delar mycket privata saker med. Så där tänker vi nog lite olika om de 15 åren och det ger Blessed en mycket trovärdig och intressant beskrivning av LW hur hen upplevt LW över så lång tid.

Jo, men man har väl timslånga samtal för att man inte talas vid så ofta. Människor uppfattas ofta olika av olika människor helt enkelt för att man ser dem i olika sammanhang. En som talar några timmar i telefon på nyårsdagen ser väl inte sådana saker som människor som finns i vardagen kan tänkas reta sig på. Att LW kanske hade tendenser som kunde uppfattas att hon ville smita undan uppgifter och dumpa dem på andra?

Blessed nämner också att LW kanske var mer intresserad av att vara präst än själva uppgifterna som prästyrket medför. Det kan man ju uppfatta som att LW hade tendenser till att vara ett slags maktmänniska, prästkragen är ett slags uniform som ger viss maktställning men biten med omsorgen om församlingsmedlemmar var inte så kul? Vigselförrättningen är ju ett slags myndighetsutövning som får tvingande konsekvenser för andra. Vilket även visar sig i att hon inleder förhållandet med SD, den omsorg som borde följa av att hon som prästvigd efterfrågat SD och HD deras löfte om trohet mot varandra så struntar hon själv i det när det killar lite i syndarynkan, då går de egna behoven först.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-06-16 kl. 13:24.
Citera
2019-06-16, 13:20
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
MP och FP var samma så jag utgår från att de få uppgifter som kommit fram stämmer.
Men visst har du rätt, allt är inte alltid som man först tror, det är viktigt att komma ihåg och man bör hålla allt tänkbart som är troligt, öppet i tankarna
Det där med var hon dog är vad jag förstår en bedömning man har gjort, och vad man grundar den bedömningen på vet vi inte. Det kanske är en arbetshypotes man har. Man skall komma ihåg att polis och åklagare verkar vara rätt ställda här överlag, och att de kanske inte har haft en siffra rätt hittills.

Men det finns väl ingenting i de trafikrelaterade teorierna som motsäger åklagarens uttalande om att LW skall ha dött på fyndplatsen, om det nu var så du menade?
Senast redigerad av Draifos 2019-06-16 kl. 13:35.
Citera
2019-06-16, 13:22
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Men det är ändå intressant.
För om den brodern har haft problem med
relationen till fadern så kan SD också
ha det.

Vi vet ju ingenting om vad han har haft
för uppväxt, vad som har format honom
till den han är.
Det är jätteintressant.
Speciellt också eftersom ingen som tidigare har känt honom har skrivit någonting i tråden.
Citera
2019-06-16, 13:25
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Vem vet?

Kanske SD upprepar sin fars beteende
med hustru, barn och älskarinna?
Han kanske tror att det är normalt om
han vuxit upp så?
Och om hans mamma trots det har
stannat kvar i äktenskapet så kanske han
trodde att HD också skulle göra det?

Spekulation.

Helt omöjligt är det ju inte, tycker jag. Det är inte märkligt att vi spekulerar kring MGM:s förflutna när vi har så knapphändig information om honom, anser jag.
Citera
2019-06-16, 13:27
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Och hur vet du att det berodde på henne
att det inte fungerade?

Och hur vet du att det är förtal?
Känner du någon som vill vara gift med en människa som ser sig själv som perfekt i alla lägen och tycker att hon är den enda som hela tiden ser klart och vet vad som behöver göras för att lösa alla typer av problem?

Dessutom kunde hon uppenbarligen inte behålla förtroenden utan la ut dem på webben för hela världen att läsa.

Hon såg sig också som ett offer eftersom hon inte fick den uppskattning hon tyckte att hon kunde kräva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in