Citat:
Ursprungligen postat av
AutumnInNewYork
Varför pratar du om en serie du uppenbarligen inte såg? Jimmie Ericsson åkte på en bullshit avstängning inför match 7 och Frölunda hade puck-tur som i en normal värld skulle betalas tillbaka med minst 5 år i bottenträsket av SHL. Den säsongen hade vi dessutom ÄNNU en annan huvudtränare. Du får prata om efterblivenhet bäst fan du vill. Alla som har följt hockey längre än sen 2015 vet bättre.
BORTFÖRKLARINGAR...
Okej då, i slutändan var det bara en puckjävel som avgjorde allt just i den serien, Victor Olofsson kan inte ha varit omtyckt i Skellefteå efter det fina skottet
Hur vi än vrider och vänder på det så är det allt för ofta som Skellefteå kan utåt se väldigt
trångsynt är ett bra ordval tycker jag, men även
ensidig & insnöad beskriver det väl.
Kort sagt, ett trångsynt ishockeytänk kan man se i vissa klubbar, SAIK är en av dem, vi kan ta en annan också, Luleå passar bra in där med.
Jag tar inte ifrån er något, ni har varit i en jäkla massa finaler, men likförbannat står ni där med ynka 3 sm-titlar, i jämförelse med alla chanserna ni hade så måste man kunna kräva mer. Luleå behöver vi inte ens prata om, 1 sm-guld från 90-talet, mer? Nää, inget mer tydligen..
Så mycket trångsynthet, så mycket ensidighet från norr gör ingen nytta alls i slutändan. Skellefteå och Frölunda tycker jag är rätt bra lag att jämföra, jag kan tycka att dem två borde ha likvärdiga meriter när vi samlat ihop allt i ett, men så är inte fallet. Varför? Det har jag redan förklarat.