Citat:
Ursprungligen postat av
Cocinella
Om det bara var för sitt eget bearbetande, varför gick hon då ut på sin Facebooksida och talade om för sina vänner om bloggen och länkade.
Jag tror att det var för att svärta ned UW vilket hon uppenbarligen behövde för att bearbeta det som hänt. Inte friskt på nåt vis.
Jag håller med dig helt och hållet.
Det känns inte "friskt" någonstans oavsett hon är i kris, om hon behöver skriva av sig och bearbeta det som hon tycker sig se.
I bloggen lägger hon ut väldigt privata om andra personers liv och inte minst barnens liv, saker som man inte fläker ut offentligt.
Det känns helt klart som att hon vill att andra ska veta hur orättvist hon har blivit behandlad, hur "fula" de andra är och hur rätt hon har.
Hon vill få upprättelse.
Allt är sett ur hennes perspektiv; ett perspektiv jag också tycker känns helt "snedvridet". Objekten för hennes skrivande, har de ens en aning om att de blir offentligt utfläkta på det sättet?
När man mår dåligt, är i mitt i en kris, då tänker man inte riktigt som man brukar. Men det finns andra komponenter här, som hur hon förlägger alla problem på andra och att hon utmålar sig som den enda som ser klart.
Jag tror inte att hon ljuger. Dvs jag tror att det är hur hon tolkar världen, dess människor och sin egen roll.
De faktiska omständigheter som hon beskriver är ju också utvalda, en slags tolkning av vad som är viktigt att berätta.
På det viset är bilden inte "sann". Den är och förblir en tolkning.
I mina ögon en osund tolkning av.