2019-06-15, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast smitnings *olycka* är lättare att tro på om den skett vid vägen mellan planket och villaområdet än om det inträffat på motorvägen. Om hon nu skulle kollat en cach. Men då är det mindre troligt att hon skulle lämnat dörren öppen iofs. Om dörren var öppen som på glänt så verkar det som att hon ev gått ut för ett mycket kort ärende. Kasta sopor, ta in tvätt eller liknande.

Den enda någorlunda vettiga förklaringen till den öppna ytterdörren som jag
kan se är att hon har följt efter någon som lämnade bostaden, detta efter ett gräl å
med fart, LW springer efter.
Någon som hon bryr sig så pass mycket om så att hon kutar efter.
Min teori.
Citera
2019-06-15, 23:07
Medlem
Citat:
Den öppna dörren passar måhända i en människorovshistoria, som man verkade misstänka från början, någon knackar på och hon blir överfallen direkt hon öppnar. Skrev inte någon av tidningarna att misstanken om människorov baserades på tecken på att hon inte gett sig av hemifrån frivilligt?

Jo men då återstår frågan hur den/de som överföll henne obemärkt kunde föra henne till planket?
Citera
2019-06-15, 23:11
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag är inte så där såld på bilteorin måste jag erkänna, även om det kan
smälla ordentligt å bli skapliga höjdare.
Ska inte glömma älgen

https://www.youtube.com/watch?v=GY8YBF8dHQo
Bilteorin finns på min lista men inte högst upp, flygande älgar hamnar ännu längre ner
Citera
2019-06-15, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Bilteorin finns på min lista men inte högst upp, flygande älgar hamnar ännu längre ner

Jag håller med, men du hade liksom förberet för en älg där tyckte jag
Citera
2019-06-15, 23:17
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Tack för bra analys. Jag läste också bloggen och fick samma intryck. Det verkade absolut finnas psykiska svårigheter hos MH och hon beskrev ju även förberedelser för suicid. Intressant med kopplingen till Ruts bok.

En långsökt spekulation på temat MH och psykiska problem är om hon haft upprepade tendenser att ha svårt att skilja på sina egna upplevelser och andras. En slags jag-svaghet, kanske en skada från tiden i sekten? Utifrån bloggen fick iaf jag intrycket att hon la in sina upplevelser i barnens menade upplevelser och att hon hade svårt att förstå att andra individer inte upplever världen som hon.

Ifall misstankarna om att UW-bloggen stämmer och bloggen inte alls skrevs av UW, utan av MH, så skulle detta falla in i samma mönster av gränslöshet där hon tar sig rätten att uttolka andras upplevelser på ett självsvåldigt sätt. Har inte svårt att se att detta kan ha blivit droppen då för UW vilket fått honom att genast vilja slutföra skilsmässan utan betänketid.

Om MH är GM så tänker jag mig utifrån samma linje, (obs, spekulation) att hon gett sig själv den moraliska rätten att agera mördare då hon trott sig göra en god gärning utifrån att hon lagt in sina egna känslor av besvikelser i barnen Ws och UWs upplevelser. Mordet kan ha rättfärdigats utifrån att hon varit övertygad om att endast hon visste det bästa för dem och bara gjorde vad de egentligen ville och behövde. Det är någonstans där jag finner bloggnamnet lite läskigt då det kan tolkas anspela på en rättfärdig kvinna som räddar sin familj. Känslan man får av bloggen är att den är skriven av en kvinna som menar sig ha satsat allt på denna familj men fått otack som lön för mödan, bitterheten är stor och även om LW mördats är offret ändå MH.

Det finns en känsla av iskallhet kring detta mord, oavsett vem som är GM, i att hen tycks ha klarat sig så länge, BP tycks oklanderligt ren från bevis och tråden trollas med på ett nästan tillsynes lekfullt sätt. Av detta spekulerar jag att GM är en person som tror på sig själv och ännu idag är övertygad om sin moraliska rätt att begå mordet. I hens ögon är det kanske knappt ett mord och därav bryter hen inte ihop som vi andra skulle göra av att bära en sådan fruktansvärd börda så här länge. Om MH skulle vara GM skulle detta kunna ligga i linje med hens svartvita världsbild, likaledes om SD är GM och tråduppgifterna stämmer om hans påstådda personlighetsdrag. Jag tycker att den bild som kommer fram om GM alltmer tyder på någon som inte förstår att det hen har gjort är fel. Det här är inget mord skett i plötslig affekt med en ångerfull GM som dagen efter staplar in på polishuset gråtandes av ångest. Det här mordet ter sig alltmer kallt planerat och gjort av någon som inte kunnat sätta sig in i offrets rätt till liv och vad detta inneburit för offrets barn.

Ska tilläggas, bara för att MH uttryckt sig tillsynes gränslöst på sin blogg så blir hon ju inte GM per automatik för det och jag lutar ännu mot att polisen (som antagligen vet oändligt mycket mer än vi i tråden) har rätt när de siktar in sig fortsatt på MGM SD. Om MH bara mått dåligt och uttryckt sig illa men är helt oskyldig så hoppas jag verkligen att hon kommit vidare och lämnat sättet att fixera sig vid familjen W bakom sig, fått professionell hjälp och släppt sin bitterhet. Men då ingen GM sitter inne än så bör detta spår iaf kontrolleras av polisen hoppas jag.

Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Philomena....så sansad eftertänksam och klok, jag håller verkligen med om varenda ord du skriver, hur föräldrarollen förändras över tid..tack!
Tack. Det blir mycket spekulationer från min sida.
Senast redigerad av Philomena 2019-06-15 kl. 23:22.
Citera
2019-06-15, 23:22
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Den enda någorlunda vettiga förklaringen till den öppna ytterdörren som jag
kan se är att hon har följt efter någon som lämnade bostaden, detta efter ett gräl å
med fart, LW springer efter.
Någon som hon bryr sig så pass mycket om så att hon kutar efter.
Min teori.

Ja, det förstås. Någon som råkade få klart för sig att hon fortfarande hade hyfsat mycket kontakt med SD? Fast bort inte något av barnen känt till ifall någon varit där på besök, och hört ett ev gräl?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-06-15 kl. 23:29.
Citera
2019-06-15, 23:24
Medlem
Citat:
Ja, orsaken till att SD så fort hamnade under lupp kanske inte säkert beror på att han behandlat LW illa utan kanske tvärtom? Om hon exempelvis provocerat fram situationer som hon använt som förevändning för att anmäla honom för något brottsligt.

Jo, jag har sett att några av LWs bekanta hävdar att SD behandlat henne illa men de har inte berättat hur de vet det, om det är partsutsaga i andra hand.

Ja Bradgardsindianen, verkligen en mycket intressant teori du har där att hon kan provocerat fram saker som hon sen anmält honom för...fast jag tror inte att hon gjort det som en medveten förevändning, det rimmar dåligt då de var vänner och som andra säger att hon var kär i honom. Men annars fullt möjligt att hon provocerat fram hans sämsta sidor.

Ja det var hennes ord, men hennes handlingar säger mer, de fortsatte umgås med varandra trots allt.

Så, ja, visst är det högst troligt att deras ”stormiga relation” orsakat att de misstänkte just SD så snabbt. Vad hade de annars haft för anledning att misstänka just honom??
Citera
2019-06-15, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Jo men då återstår frågan hur den/de som överföll henne obemärkt kunde föra henne till planket?

Knocka henne direkt när hon öppnar? Solen gick ned vid 21 på kvällen, någon timme senare var det svart som ett kolararsle. Det var nymåne så om någon händelsevis står inomhus och tittar ut efter kl 23 så ser de inte speciellt mycket. Oavsett om någon halvbär henne eller hon dras in i en bil.
Citera
2019-06-15, 23:30
Medlem
Citat:
Ja, det förstås. Fast bort inte något av barnen känt till ifall någon varit där på besök, och hört ett ev gräl?

Jo det kan man kanske tycka, den äldsta borde ju möjligen ha varit vaken.
Om han nu va där, råder ju lite delade meningar om den saken.
Citera
2019-06-15, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Ja Bradgardsindianen, verkligen en mycket intressant teori du har där att hon kan provocerat fram saker som hon sen anmält honom för...fast jag tror inte att hon gjort det som en medveten förevändning, det rimmar dåligt då de var vänner och som andra säger att hon var kär i honom. Men annars fullt möjligt att hon provocerat fram hans sämsta sidor.

Ja det var hennes ord, men hennes handlingar säger mer, de fortsatte umgås med varandra trots allt.

Så, ja, visst är det högst troligt att deras ”stormiga relation” orsakat att de misstänkte just SD så snabbt. Vad hade de annars haft för anledning att misstänka just honom??

Män som misshandlar sina partners brukar väl göra det med grund i svartsjuka, för att de är kära i sina partners och därav har behov att kontrollera denne? Kanske samma mekanism, om LW upplevde sig ratad ifall SD försökte lappa ihop äktenskapet med HD.

När kriminella har ihjäl varandra så är det ju ofta så att man snabbt hittar GM då det finns någon historik av att BO jävlats på ett eller annat sätt med denne. För polis är väl ett sådant mönster ganska välkänt kan jag tänka.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-06-15 kl. 23:36.
Citera
2019-06-15, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
En långsökt spekulation på temat MH och psykiska problem är om hon haft upprepade tendenser att ha svårt att skilja på sina egna upplevelser och andras. En slags jag-svaghet, kanske en skada från tiden i sekten? Utifrån bloggen fick iaf jag intrycket att hon la in sina upplevelser i barnens menade upplevelser och att hon hade svårt att förstå att andra individer inte upplever världen som hon.

Ifall misstankarna om att UW-bloggen stämmer och bloggen inte alls skrevs av UW, utan av MH, så skulle detta falla in i samma mönster av gränslöshet där hon tar sig rätten att uttolka andras upplevelser på ett självsvåldigt sätt. Har inte svårt att se att detta kan ha blivit droppen då för UW vilket fått honom att genast vilja slutföra skilsmässan utan betänketid.

Om MH är GM så tänker jag mig utifrån samma linje, (obs, spekulation) att hon gett sig själv den moraliska rätten att agera mördare då hon trott sig göra en god gärning utifrån att hon lagt in sina egna känslor av besvikelser i barnen Ws och UWs upplevelser. Mordet kan ha rättfärdigats utifrån att hon varit övertygad om att endast hon visste det bästa för dem och bara gjorde vad de egentligen ville och behövde. Det är någonstans där jag finner bloggnamnet lite läskigt då det kan tolkas anspela på en rättfärdig kvinna som räddar sin familj. Känslan man får av bloggen är att den är skriven av en kvinna som menar sig ha satsat allt på denna familj men fått otack som lön för mödan, bitterheten är stor och även om LW mördats är offret ändå MH.

Det finns en känsla av iskallhet kring detta mord, oavsett vem som är GM, i att hen tycks ha klarat sig så länge, BP tycks oklanderligt ren från bevis och tråden trollas med på ett nästan tillsynes lekfullt sätt. Av detta spekulerar jag att GM är en person som tror på sig själv och ännu idag är övertygad om sin moraliska rätt att begå mordet. I hens ögon är det kanske knappt ett mord och därav bryter hen inte ihop som vi andra skulle göra av att bära en sådan fruktansvärd börda så här länge. Om MH skulle vara GM skulle detta kunna ligga i linje med hens svartvita världsbild, likaledes om SD är GM och tråduppgifterna stämmer om hans påstådda personlighetsdrag. Jag tycker att den bild som kommer fram om GM alltmer tyder på någon som inte förstår att det hen har gjort är fel. Det här är inget mord skett i plötslig affekt med en ångerfull GM som dagen efter staplar in på polishuset gråtandes av ångest. Det här mordet ter sig alltmer kallt planerat och gjort av någon som inte kunnat sätta sig in i offrets rätt till liv och vad detta inneburit för offrets barn.

Ska tilläggas, bara för att MH uttryckt sig tillsynes gränslöst på sin blogg så blir hon ju inte GM per automatik för det och jag lutar ännu mot att polisen (som antagligen vet oändligt mycket mer än vi i tråden) har rätt när de siktar in sig fortsatt på MGM SD. Om MH bara mått dåligt och uttryckt sig illa men är helt oskyldig så hoppas jag verkligen att hon kommit vidare och lämnat sättet att fixera sig vid familjen W bakom sig, fått professionell hjälp och släppt sin bitterhet. Men då ingen GM sitter inne än så bör detta spår iaf kontrolleras av polisen hoppas jag.

Tack. Det blir mycket spekulationer från min sida.

Vad är det för sekt som hon har varit med i?
Citera
2019-06-15, 23:41
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Vad är det för sekt som hon har varit med i?

Kommer tyvärr inte ihåg namnet, men en stockholmsbaserad kristen sådan tror jag. Ingen vanlig frikyrka iaf utan något extremt. Hon verkar ha varit med i både denna sekt och i en frikyrka typ Equmenia eller Betel, har inte klart för mig i vilken följd. Någon postade om detta i tråden och tipsade oss även om att hon skrivit en bok om manipulation utifrån tiden i denna sekt. Jag har flera gånger efterlyst att någon som läst den boken skulle dela med sig av innehållet, ifall det har någon som helst relevans för tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in