2019-06-15, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Har du saxat citat ur Trumps och Netanyahus tal nu och översatt det till Svenska? För det låter precis som den smörjan de upprepar som pappegojor

Nädå. Iran är en helt ok stat och hotar ingen som inte vill de illa.

Israel däremot, livsfarliga för hela regionen. De vill dominera och styra överallt. De drar sig inte för att mörda och våldta civila.
Dessutom sitter den här sinnessjuka staten på en jävla massa atombomber.
Tänk om de skulle flippa och trycka på knappen?
Nån måste fan stoppa dem. De är helt sjuka i huvudet.

Iran har en årlig festival där man firar Israels framtida förintelse senast 2040. Det ser jag som ett hot. Iran ser sig som framtida lokal hegemon ungefär som antikens perserriket gjorde tidigare i historien
Citera
2019-06-15, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Har du saxat citat ur Trumps och Netanyahus tal nu och översatt det till Svenska? För det låter precis som den smörjan de upprepar som pappegojor

Nädå. Iran är en helt ok stat och hotar ingen som inte vill de illa.

Israel däremot, livsfarliga för hela regionen. De vill dominera och styra överallt. De drar sig inte för att mörda och våldta civila.
Dessutom sitter den här sinnessjuka staten på en jävla massa atombomber.
Tänk om de skulle flippa och trycka på knappen?
Nån måste fan stoppa dem. De är helt sjuka i huvudet.
Iran håller på att utveckla kärnvapen det är inte bra för någon stoppa dom innan det är för sent!!!
Citera
2019-06-15, 21:59
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aoaz
Iran håller på att utveckla kärnvapen det är inte bra för någon stoppa dom innan det är för sent!!!

Man har sagt det i över 40 år, nej de är inte en vecka ifrån att ha kärnvapen, de höll avtalet medan USA drog sig ur direkt efter att de bytte president.

Med tanke på hur gärna USA vill invadera Iran så börjar jag nästan själv att hoppas att Iran utvecklar kärnvapen så att USA kan slita onanera till tanken av att döda iranska kvinnor och barn
Citera
2019-06-15, 22:01
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Iran har en årlig festival där man firar Israels framtida förintelse senast 2040. Det ser jag som ett hot. Iran ser sig som framtida lokal hegemon ungefär som antikens perserriket gjorde tidigare i historien

Och i Skåne så samlas folk för att gräva bort länet.

En festival är inte ett hot, det är lika mycket ett hot som att Skåne skulle upphöra att vara sammankopplat med Sverige bara för att du gräver med en spade ett par veckor om året.
Citera
2019-06-15, 22:03
Medlem
taucetis avatar
Nu har hela banditligan som vill åt Iran uttalat sig. De här idioterna vill verkligen sätta världen i brand.

Saudi Arabia calls for 'decisive' action over tanker attacks
https://www.rnz.co.nz/news/world/392147/saudi-arabia-calls-for-decisive-action-over-tanker-attacks

ISRAEL JOINS THE U.S. IN ACCUSING IRAN OF OIL TANKERS ATTACK
https://m.jpost.com/Middle-East/Israel-joins-the-US-in-accusing-Iran-of-oil-tankers-attack-592636
Citera
2019-06-15, 22:03
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Det vill jag gärna se en källa på?
Citera
2019-06-15, 22:07
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Man har sagt det i över 40 år, nej de är inte en vecka ifrån att ha kärnvapen, de höll avtalet medan USA drog sig ur direkt efter att de bytte president.

Med tanke på hur gärna USA vill invadera Iran så börjar jag nästan själv att hoppas att Iran utvecklar kärnvapen så att USA kan slita onanera till tanken av att döda iranska kvinnor och barn
Jag håller väldigt sällan med dig, men här hoppar jag in i din säng och säger detsamma, hoppas att Iran utvecklar kärnvapen så snart som möjligt. Alla länder borde ta och göra det egentligen. Ena dagen så är Usa din vän, för att nästa bomba sönder ditt land och din befolkning. Fan inte ens vi i EU som har varit allierade med Usa så länge är säkra.
Citera
2019-06-15, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Det vill jag gärna se en källa på?

https://www.youtube.com/watch?v=SDr-NFOjad8
Citera
2019-06-15, 22:11
Avslutad
Citat:

Och sånt kontraproduktivt idiotbeteende gillar israelerna. Det ger dem en pretext. Ett narrativ att spinna på. Samma sak med Hizbollah-soldater som heilar och gåsmarscherar.

Med det sagt så är nog inte ens den i ärlighetens namn ändå rätt provokativa iranska regimen (det krävs trots allt två för en tango) så pass dumdristiga att de attackerar japanska fartyg samtidigt som Japans egna premiärminister är på statsbesök i Iran.
Citera
2019-06-15, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Och i Skåne så samlas folk för att gräva bort länet.

En festival är inte ett hot, det är lika mycket ett hot som att Skåne skulle upphöra att vara sammankopplat med Sverige bara för att du gräver med en spade ett par veckor om året.

Jag tror inte det går att missa att Iran stödjer hezbollah och att presidenter och högsta ledare säger att de ska förinta israel.

Här är ett ex från 2015 "The foreign minister says his country is friendly to Jews. But his country seeks the elimination of the country in which nearly half the world's Jews live."

https://www.theatlantic.com/international/archive/2015/03/Iranian-View-of-Israel/387085/
Citera
2019-06-15, 22:34
Medlem
taucetis avatar
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=SDr-NFOjad8
Tråkigt att hatet har växt sig så mellan de två folken. Men jag såg ingen festival på den videon. Jag såg en utställning med massa anti Israel konst och sen nån prisutdelning. När du skrev festival så såg jag framför mig hur iranier går ut på gator och torg och hoppar och dansar till att utrota Israel. Ja men din poäng är ändock nådd.

Kan minnas att jag har läst npt liknande ifrån judarnas håll? Typ att man firar att massa iranier dog i nåt väldigt gammalt krig. Inte för att försvara iranierna på ngt sätt, men det här hatet dem emellan verkar gå långt tillbaka.

Men, trots det, så tycker jag inte att det iranska folket förtjänar att bli bombade till stenåldern. Det iranska folket hålls själva som gisslan utav islamisterna och jag anser därför att de själva bör ta itu med islamisterna. Jag tycker detsamma om Israel. Det är aldrig folken som är de skyldiga, men det är folken som drabbas värst i krig. Ledarna och deras hantlangare kommer att förlora makten nån dag. Tycker att man bör låta tiden ha sin gång istället för att förstöra ett helt folk och land för många generationer framåt, bara för att ledarna är idioter.
Senast redigerad av tauceti 2019-06-15 kl. 22:58.
Citera
2019-06-15, 22:38
Medlem
taucetis avatar
Jag läser lite härom var att Usa inte skulle ha råd med ytterligare ett krig. Att de då kommer att bli bankrutta. Hur pass mycket stämmer det? De är ju redan minus massa triljoner, varför skulle 10 triljoner till göra de bankrutta när de inte är det nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in