Citat:
Ursprungligen postat av
SiamGnome
Tråkigt att hatet har växt sig så mellan de två folken. Men jag såg ingen festival på den videon. Jag såg en utställning med massa anti Israel konst och sen nån prisutdelning. När du skrev festival så såg jag framför mig hur iranier går ut på gator och torg och hoppar och dansar till att utrota Israel. Ja men din poäng är ändock nådd.
Kan minnas att jag har läst npt liknande ifrån judarnas håll? Typ att man firar att massa iranier dog i nåt väldigt gammalt krig. Inte för att försvara iranierna på ngt sätt, men det här hatet dem emellan verkar gå långt tillbaka.
Men, trots det, så tycker jag inte att det iranska folket förtjänar att bli bombade till stenåldern. Det iranska folket hålls själva som gisslan utav islamisterna och jag anser därför att de själva bör ta itu med islamisterna. Jag tycker detsamma om Israel. Det är aldrig folken som är de skyldiga, men det är folken som drabbas värst i krig. Ledarna och deras hantlangare kommer att förlora makten nån dag. Tycker att man bör låta tiden ha sin gång istället för att förstöra ett helt folk och land för många generationer framåt, bara för att ledarna är idioter.