2019-06-15, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
USA har väl alltid sin flotta där?? Konstigt vore annars...

Jo men inte i dessa nummer. Två hangarfartyg och allt som kommer med. Även B2 har man skickat ner och andra bombare. Man har infört sanktioner mot iran och är förmodligen redo att blokera iranska oljetankers. USA försöker provocera iran, helt klart. Helt sjukt hur dom kan få hålla på så överallt.Tur att kina och ryssland har blivigt starkare och kan kontra amerika utan att dom kan göra så mkt åt det. Sanktioner mot iran, mot ryssland, nordkorea och venezuella där man ochså pratat om att gå in med militären, och sedan handelskrig med kina. Man har lyckats bomba sönder iraq och libyen. Man har försökt bomba sönder syrien. Nu försöker man med iran. Bara massa krig och konflikt från det landet, där man mobbar mindre länder och använder sig av utpressning. Mot starkare länder som ryssland kan man inte göra så mkt så där anklagar man dom ist för både det ena och det andra. Man kallar assad för slaktare, när dom själva slaktade 1.000.000 irakier, och vem vet hur mkt folk man slaktade i vietnam.
Senast redigerad av salad 2019-06-15 kl. 17:51.
Citera
2019-06-15, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Jo men inte i dessa nummer. Två hangarfartyg och allt som kommer med. Även B2 har man skickat ner och andra bombare. Man har infört sanktioner mot iran och är förmodligen redo att blokera iranska oljetankers. USA försöker provocera iran, helt klart. Helt sjukt hur dom kan få hålla på så överallt.Tur att kina och ryssland har blivigt starkare och kan kontra amerika utan att dom kan göra så mkt åt det. Sanktioner mot iran, mot ryssland, nordkorea och venezuella där man ochså pratat om att gå in med militären, och sedan handelskrig med kina. Man har lyckats bomba sönder iraq och libyen. Man har försökt bomba sönder syrien. Nu försöker man med iran. Bara massa krig och konflikt från det landet, där man mobbar mindre länder och använder sig av utpressning. Mot starkare länder som ryssland kan man inte göra så mkt så där anklagar man dom ist för både det ena och det andra. Man kallar assad för slaktare, när dom själva slaktade 1.000.000 irakier, och vem vet hur mkt folk man slaktade i vietnam.

Nåja, Syrien är det väl ändå mest syrierna och ryssarna som stökar runt... Libyen var Frankrike och Italien samt libyer själva.

Men jag ser du är enögd.

Vi får väl se hur detta spelar ut.
Citera
2019-06-15, 18:10
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Jeremy Corbyn har gått ut och sagt att bevisen som har visats är alldeles för svaga. Vilka fler ledare har öppet ifrågasatt bevisningen? Jag citerar hans tweet: Corbyn*tweeted:

https://www.theguardian.com/politics/2019/jun/15/corbyn-no-credible-evidence-of-iran-role-in-tanker-attacks

Ännu en person som tycker det ligger rymdödlor bakom alltså

Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Verkligen inte. Det kommer inte bli någon attack, i get krig. USA vill inte ha krig. De kommer bara att stödja revolten som kommer när Iran blir riktigt jävla fattigt.

Så lät det under 10+ års sanktioner mot Irak. Några hundratusen döda ledde inte till någon revolution eller statskupp.
Det är fan mindblowing att höra exakt samma slags bullshit i repris. Det enda som skiljer sig är en bokstav i namnet på landet som ska befrias. I övrigt sjunger hejarklacksledarna exakt samma visor.
Lärde ni er inget av att ha blivit ljugna rakt upp i ansiktet sist det begav sig?!
Citera
2019-06-15, 18:19
Medlem
Citat:
Nåja, Syrien är det väl ändå mest syrierna och ryssarna som stökar runt... Libyen var Frankrike och Italien samt libyer själva.

Men jag ser du är enögd.

Vi får väl se hur detta spelar ut.

Terroristerna i syrien var direkt sponsrade av västerländer som USA. Och ja dom är terrorister. Finns videor där som halshugger ungar osv. Man har försökt att ge sig in i syrien, men efter att ryssland gick in så kunde dom inte det utan at riskera krig med ryssland. Finns bilder på mccain med terrorister i syrien när han åkte ner för att erbjuda stöd. Samma sak hände i libyen, där man gav stöd till "frihetskämparna" som stred mot tyrannen gadaffi. Senare kunde vi se at det var IS då dom tog makt i landet. Jag är inte enögd, jag är bara väldigt påläst. Det går inte att lita på USA alls. Jag brukade vara enögd och tro att USA inte kunde göra något fel, nu vet jag bättre. Dom är världsmästare på att bomba städer och mörda civila.
Citera
2019-06-15, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Terroristerna i syrien var direkt sponsrade av västerländer som USA. Och ja dom är terrorister. Finns videor där som halshugger ungar osv. Man har försökt att ge sig in i syrien, men efter att ryssland gick in så kunde dom inte det utan at riskera krig med ryssland. Finns bilder på mccain med terrorister i syrien när han åkte ner för att erbjuda stöd. Samma sak hände i libyen, där man gav stöd till "frihetskämparna" som stred mot tyrannen gadaffi. Senare kunde vi se at det var IS då dom tog makt i landet. Jag är inte enögd, jag är bara väldigt påläst. Det går inte att lita på USA alls. Jag brukade vara enögd och tro att USA inte kunde göra något fel, nu vet jag bättre. Dom är världsmästare på att bomba städer och mörda civila.

Jaja, visst USA skapar allt ont. Du är säkert påläst, men är du källkritisk???

Terrorister i Syrien. Jo, du är enögd.

Vad gäller Gaddafi ville inte väst lägga sig i, man hade ju affärer med honom. Det var otroligt segt. Och vänstern hånade för att man inte attackerade, utan ville göra affärer.

Att sedan fel sorts människor alltid tycks ta makten i dessa länder, du vet, det kryllar inte av demokratiska humanister där.

Damned if they do, damned if they don't.
Citera
2019-06-15, 18:26
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Tja, de tre klassiska M:en i en mordutredning är 1) motiv 2) mordvapen eller medel och 3) möjlighet. Mossads motiv är uppenbart. Enligt den den japanske kaptenen träffades skrovet ovanför vattenlinjen av en projektil. Kanske skjöts denna projektil med ett raketgevär från en närliggande båt? Och om projektilen sköts från en båt är det inte svårt att tänka sig att Mossad använde sig av en falskflaggad båt. Omanviken är ett av världens mest trafikerade farvatten och att gömma en båt i mängden är inte svårt.
Det är naturligtvis inte omöjligt och jag vet inte hur svårt det är egentligen. Man ska ju få tag i båt och vapen och sen inte bli upptäckt av någon kustbevakning. Skulle de då ha seglat dit från Israel? Det skulle också kunna vara en respons på sanktionerna. Iran har tidigare hotat om att stänga sundet.

https://www.businessinsider.com/iran-threatens-close-of-strait-of-hormuz-us-navy-response-oil-price-2018-7?r=US&IR=T
Citera
2019-06-15, 18:34
Medlem
Neolitikums avatar
Det går givetvis inte att anklaga någon utan bevis.
Men om man gör en gärningsmannaprofil så pekar den mot Iran.

Vilken kandidat menar ni är starkare som gärningsman?
Citera
2019-06-15, 18:38
Medlem
Var det en torpedattack eller blev fartyget minerat från sidan?

Videon på nyheterna igår som visade en båt med besättning som påstods plocka bort en mina? Tänkte mest på rubriken.

Blir inte tråden lite väl reglerad om man inte får ha nån ”konspirationsteori”. Dom politiska komplikationerna kommer ju helt o hållet an på vem som rent faktiskt gjorde attacken och med vilket uppsåt.

Var det Iran så var det ju ett rätt tydligt ställningstagande. Kanske av ekonomiska skäl? På uppdrag av OPEC? Ooops. Glöm det sista. Follow the money brukar ju annars vara ett beprövat sätt o reda upp brott - vem tjänade på detta? Dom som säljer o tillverkar dom här grejerna. Dom som kan tänka sig skaffa skäl att anfalla nån, för att robba deras land. GLÖM FÖR FAEN INTE VILKA SKÄL USA HADE ATT GÅ IN I IRAK. Och tack för den USA btw... IS kom från spillrorna av saddams upplösta arme. Hur många flyktingar skapade inte det kriget? Vem tjänade på det annat än USA??
Citera
2019-06-15, 18:50
Medlem
Citat:
Jaja, visst USA skapar allt ont. Du är säkert påläst, men är du källkritisk???

Terrorister i Syrien. Jo, du är enögd.

Vad gäller Gaddafi ville inte väst lägga sig i, man hade ju affärer med honom. Det var otroligt segt. Och vänstern hånade för att man inte attackerade, utan ville göra affärer.

Att sedan fel sorts människor alltid tycks ta makten i dessa länder, du vet, det kryllar inte av demokratiska humanister där.

Damned if they do, damned if they don't.

https://www.thedailybeast.com/us-backed-moderate-rebels-behead-a-child-near-aleppo
https://www.france24.com/en/20180910-foreign-fighters-syrias-idlib-face-last-stand
https://www1.cbn.com/ibrahim-62
https://www.reuters.com/article/us-syria-crisis-minorities-idUSBRE90M0I720130123

Terrorister och jihadister, jo.
Citera
2019-06-15, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
Det går givetvis inte att anklaga någon utan bevis.
Men om man gör en gärningsmannaprofil så pekar den mot Iran.

Vilken kandidat menar ni är starkare som gärningsman?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Grisbuktsinvasionen
https://www.youtube.com/watch?v=K2Wl2M4yLkY
Citera
2019-06-15, 19:01
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Ännu en person som tycker det ligger rymdödlor bakom alltså
Det här med rymdödlor fungerade för några år sedan, såsom att stämpla kritiker utav invandringen för rasister. Det kortet är överanvänt och är numera bara pinsam att dra. Men tro du på allt som Usa säger, och låt oss andra som har dragit lärdom utav tidigare lögner och spel ifrån Usa att vara kritiska. Mvh
Citera
2019-06-15, 19:02
Medlem
Jag rekomenderar ochså starkt denna video. Så att ni inte tror att det bara är jag som har mina misstankar.

https://www.youtube.com/watch?v=9RC1Mepk_Sw
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in