2019-06-15, 14:12
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Ja jag finner det mycket märkligt.
Funderar på om hon anklagat SD för detta men om det kan varit någon annan som filmade utanför fönstren?
Eller är det bekräftat att det just var SD?

Jag undrar om LW var förföljd och inte visste av vem? Om hon utsattes för oförklarliga och märkliga saker gång på gång?
Hur glad hon än visade allt utåt så kan det berott på att denne person som förföljde eller trackasserad henne inte skulle få se hur hon mådde? Min bild och min spekulation och finns inget som styrker detta. Det är endast de som stod henne riktigt nära som vet hur tiden innan var. OM de märkte minsta förändring hos LW, så borde de i alla fall reagerat efteråt om något inte var som tidigare med henne, och kring henne som person.

Anmälan om ofredande tog hon ju själv tillbaka. De här uppgifterna om att hon skulle ha filmats genom fönstret, vet man om det är något hon visste hade skett (genom att hon fått filmklipp tillsänt sig) eller något hon trott skett för att hon sett SD eller någon annan stå utanför på gatan med telefon i handen?
Jag antar att hon kan tagit tillbaka anmälan om hon fått klart för sig att bevisläget inte var något vidare.

Jag vet inte vad jag ska tro om saken, det kan vara så som du är inne på, att kanske någon stalkade henne och trakasserade. Men min reflektion är att det lika gärna kan vara så att anmälningarna är ett sätt för LW att "nita dit" någon. I detta fall SD då som kanske var den som ville avsluta relationen. Många i tråden synes ju mena att SD ensam är den omoraliska i deras relation men LW har ju genom relationen brutit det löfte hon gett som prästvigd (det är yrkeskategorins egen terminologi). Och efter att i sex års tid hånglat runt i bushen med en man hon vigt med en annan kvinna får LW också lust att lätta sitt hjärta för den bedragna kvinnan? Mnjaä... för min del så framstår snarare LW som något bisarr.
Hur gick pratstunden med HD? "Hej det är ju jag som vigde dig och St*fan, nu är det så att han hotar mig, vi har ju knullat i bushen bakom din rygg i sex år och nu vill han visst inte mer. Kan du hjälpa mig på något sätt?"
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-06-15 kl. 14:49.
Citera
2019-06-15, 14:21
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Fast om han krävde att hon skulle söka hjälp från en psykolog och hon svarar att han ska betala det i så fall. Svarar han då med orden att han tar alla konsekvenserna av skilsmässan?
Får inte ihop det alls.

Jag tror att han svarar så pga att hon hotat med konsekvenser, och att han då svarat så för att tala om, att vad hon än hotar med för konsekvenser så tar han dom. För att visa att han inte är rädd för henne. Min tolkning och gissning.

Nä, det är ju svårt att veta hur diskussionen gått om man inte var del av den. Men det kanske inte är sådär jättemärkligt att han fick fakturorna. Mer märkligt är väl isåfall att UW skulle polisanmält vårdgivaren, det indikerar ju att det skulle vara de som sänt fakturorna? En bedrägerianmälan må väl avse att han fått fakturor men inte vården? Har vårdgivaren ställt fakturorna till UW så är det ju märkligt om det inte funnits någon någotsånär godtagbar överenskommelse. Vårdtjänster är ju allmänt ganska hårt omgärdat av sekretess, man skickar väl inte en faktura med specifikation om att någon besökt psykiatriker eller liknande i x antal timmar de och de datumen till någon annan helt lättvindigt?
Citera
2019-06-15, 14:28
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Nej jag ser det som osannolikt att hon blivit påkörd på motorvägen, då hade de sett tecken på olycka direkt.
Ok. Själv ser jag nog standardteorin (en narcissist lurar ner LW till bullerplanket och slår ihjäl henne) som osannolik, i så fall hade de nog haft någon häktad vid det här laget.

Man får tänka på att de verkar ha haft både misshandels- och SD-glasögonen hårt fasttejpade redan från dag 1, alltså redan innan kroppen hade hittats. Det är inte alls omöjligt att man har tolkat obduktionsfynden i enlighet med sina hypoteser, det är ju så vi fungerar.

Jämför t.ex. med fallet i Loftahammar. Där var man säkra på att maken var mördaren, och enligt den rättsmedicinska undersökningen överensstämde skadorna på kroppen med det tänkta mordvapnet. Långt senare skulle det visa sig att man hade varit helt fel ute både med gärningsman och mordvapen, det var inte ens ett mord:
https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/213329?programid=909

Nej jag vet inte heller om det är så troligt att LW har blivit just påkörd, men omöjligt är det väl inte. Och ju längre tiden går utan att fallet klaras upp, desto mer måste man nog börja öppna för att det här kan handla om någonting helt annat än man först har trott.
Senast redigerad av Draifos 2019-06-15 kl. 14:55.
Citera
2019-06-15, 14:34
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Det skulle förklara varför LW bytte lås på sin ytterdörr så nära i tid innan mordet, upplevde det som nära i tid alla fall?

Och där börjar en ny runda tjat om detta
lås. Jag undrade just hur länge det skulle
dröja.
OM du verkligen hade läst hela tråden
så skulle du veta att detta har diskuterats till leda x 100.

Tror du att SmartaMarta? kan bidra med
någon ny revolutionerande idé som
löser hela fallet?

Du påstod att du läst hela tråden men du
hade ingen aning om MHs blogg.

Om du läst hela tråden, varför ställer du
så mycket frågor om sådant som har
diskuterats i över ett år?

Om du har glömt något så är det bara att
söka i tråden.

Syftet med den här tråden är att försöka
hitta LWs mördare. Inte att du ska få
vara i fokus och få uppmärksamhet.

Jag börjar undra om din agenda är att
vända uppmärksamheten från SD mot
MH.
Riktigt lågt i så fall att ge sig på en
människa som redan mår dåligt och som
antagligen aldrig har gjort dig något ont.
Och sprida förtal mot henne och ställa
diagnoser på någon du inte vet något om.

Det angår inte någon här hur hon valde
att bearbeta sin skilsmässa.
Det är inte olagligt att hata sitt ex, även
om de flesta här i tråden tycks tro det.
Och det betyder inte att hon ljuger eller
projicerar.
De som inte känner personerna har
ingen rätt att fantisera ihop att allt var
MHs fel bara för att skydda den fina bild
ni så desperat kämpar för att bibehålla av
LW.
Om ni inte kände LW så kan ni inte veta
att hon var perfekt. På samma sätt som ni
inte kan veta att MH är ond bara genom
att läsa på FB.
Ingen har kunnat visa något som tyder
på att det MH har skrivit om fam W
är osanning.
Ni hittar bara på olika spekulationer för
att ni vill att det inte ska vara sant.
Så löses inte mord.
Man måste vara beredd att öppna ögonen
för verkligheten även om den är skitig
och otrevlig.
Senast redigerad av gloriouslife 2019-06-15 kl. 14:47.
Citera
2019-06-15, 15:48
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det klena utredningsresultatet, och inläggen idag angående den tidigare (påstådda) smitningsolyckan, påminde mig om de tidigare idéerna om att LW:s död faktiskt skulle kunna vara trafikrelaterad:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

(De som gärna vill tänka sig något mer spännande än en tragisk olycka kan ju sätta sina favoritmisstänkta i bilen, och tänka sig att LW kördes på med flit)
Ja varför inte. Det har ju framkommit uppgifter om en person på motorvägen, "kraftigt våld mot kroppen" är kanske följderna av en påkörning?
Citera
2019-06-15, 16:01
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Ja varför inte. Det har ju framkommit uppgifter om en person på motorvägen, "kraftigt våld mot kroppen" är kanske följderna av en påkörning?

I så fall borde väl bärgaren även ha
noterat ett stillastående fordon på
motorvägen?
En sådan detalj tror jag inte en bärgare
missar.
Citera
2019-06-15, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Hon kan ju bytt lås för att det lämnats ett kampanjerbjudande för det bostadsområdet i någon närtid också? Till villa och radhusområden kommer det hyfsat regelbundet erbjudanden om kampanjer för vissa tidsperioder om att byta tak, fönster lås och what not.

Jaaa bra bradgardsindianen, mycket bra! Du har alldeles rätt, så kan det mycket väl vara. Vi får se om någon vet när hon bytte och om det var just för att det kom erbjudanden och hon helt enkelt passade på? Mycket möjligt!
Citera
2019-06-15, 16:14
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Jag vet inte vilken information som är bekräftad, eller vad var och en anser är bekräftat, men det stämmer att det fanns paket som ej var färdigt inslagna samt att dörren stod öppen. Detta enligt flera säkra källor.

Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Är en av dina säkra källor JokerMannen?

Har inte du svarat mig på detta eller har jag drömt?
Citera
2019-06-15, 16:21
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
I så fall borde väl bärgaren även ha
noterat ett stillastående fordon på
motorvägen?
En sådan detalj tror jag inte en bärgare
missar.
Påkörningen kanske skedde efter att bärgaren passerat?

Men jag kan hålla med om att det här inte är den sannolikaste teorin, kanske har man till och med kunnat utesluta den på grund av något annat, till exempel via bedömningen av de exakta skadorna.

Vi känner ju bara till "kraftigt våld mot kroppen", med bara den informationen så skulle påkörningen kanske kunna vara ett möjligt alternativ.
Citera
2019-06-15, 16:21
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Jaaa bra bradgardsindianen, mycket bra! Du har alldeles rätt, så kan det mycket väl vara. Vi får se om någon vet när hon bytte och om det var just för att det kom erbjudanden och hon helt enkelt passade på? Mycket möjligt!

Eller så söker du själv i tråden på ”LW
dörrlås” så kan du läsa alla inlägg som
redan har skrivits om detta ämne.
Citera
2019-06-15, 16:23
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Påkörningen kanske skedde efter att bärgaren passerat?

Men jag kan hålla med om att det här inte är den sannolikaste teorin, kanske har man till och med kunnat utesluta den på grund av något annat, till exempel via bedömningen av de exakta skadorna.

Vi känner ju bara till "kraftigt våld mot kroppen", med bara den informationen så skulle påkörningen kanske kunna vara ett möjligt alternativ.

Så först sprang personen vid motorvägen,
och sågs av bärgaren. Sedan hämtade
hen bilen och körde på LW?
Citera
2019-06-15, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Har inte du svarat mig på detta eller har jag drömt?

Ursäkta att jag svarar, eftersom frågan är ställd till
@Strof, men läste både din fråga och Strofs svar på
den.

Svaret från Strof var "Absolut inte", ev formulerat på
annat sätt, men nekande svar i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in