2018-05-20, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Teorin jag har, är att hon blivit påkörd på motorvägen då hon genat hem över den istället för att gå runt över bron. föraren har stannat och bestämt sej för att gömma kroppen. Kanske känns det naturligt att försöka gömma henne bakom staketet. Vart hittades hennes mobil?

Men om hon är påkörd så innebär det att någon gömt henne FRAMFÖR planket och inte bakom.

Du är helt ensam om att detta skulle vara en smitningsolycka. Finns ju ingenting i den senaste veckan uppgifter som tyder på det.
Jag tror inte du läst ett ord om detta fallet om jag ska vara ärlig.

En pajasteori.
Citera
2018-05-20, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Om han dumpade mobilen någonstans lär hans DNA finnas på den.

Lär finns tillräckligt med DNA på kroppen/kläderna också så det är nog lugnt ur den synvinkeln.
Citera
2018-05-20, 17:01
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
När blev "känns som" en sanning?

Förfärligt med alla dessa spekulationer än hit och än dit omkring henne som ingen av er antar jag inte heller jag har en aning om huruvida det har nån sanningsgrund!
De spekulationerna alltså gör bara detta ännu värre ............. Inte minst för hennes anhöriga och vänner om de läser här !

Tänk innan ni skriver tänker jag

När blev en fråga sanning?

Är hennes anhöriga dumma nog att läsa här då är det upp till dem att höra spekulationer. Vad tror du Flashback är?
Citera
2018-05-20, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Och hur vet du det?

Tragiskt fall som jag önskar aldrig hade hänt. Den manlige nära anhörige/bekante kommer plockas in för detta. Jag vet lika lite som någon men omständigheterna talar ett mycket tydligt språk.
Citera
2018-05-20, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Har inte frikyrkopastorer någon typ av så kallad själavårdande del i jobbet? Typ samtal med folk vars anhörig har avlidit och liknande.

Jo, pastorer undervisar inte bara bibliskt utan brukar ha själasörjande uppgifter vid kriser, men också äktenskapssamtal och liknande diakonala inslag.
Citera
2018-05-20, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Lär finns tillräckligt med DNA på kroppen/kläderna också så det är nog lugnt ur den synvinkeln.
Det lär finnas dna från gärningsmannen på brottsoffret så det lär vara lugnt.
Citera
2018-05-20, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Får jag fråga om öppen dörr innebär att den var stängd men olåst eller om den var ”vidöppen” eller ”på glänt”?

Min kontexttolkning här är att den inte var stängd så alt 2 eller 3 av det du skriver.
Citera
2018-05-20, 17:07
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Teorin jag har, är att hon blivit påkörd på motorvägen då hon genat hem över den istället för att gå runt över bron. föraren har stannat och bestämt sej för att gömma kroppen. Kanske känns det naturligt att försöka gömma henne bakom staketet. Vart hittades hennes mobil?

”Ett fynd ” har gjorts, som man kan anta är hennes mobil, och detta gjordes en bra bit därifrån, och i helt motsatt riktning

https://minfil.com/u29052e3b3/ED6DCDDA-87EA-41F2-9BD1-3B9D52926059.jpeg
Citera
2018-05-20, 17:11
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Jo, pastorer undervisar inte bara bibliskt utan brukar ha själasörjande uppgifter vid kriser, men också äktenskapssamtal och liknande diakonala inslag.

Kan hon blivit uppsökt av någon som uppgivit liknande omständighet till varför de kontaktat henne? Eller osant uppgivit sådan situation, , om någon bakslugt utnyttjat en hjälpsamhet hon kanske var känd för?

Präster får ju kontakt med människor i såväl glada som sorgliga omständigheter. Någon kanske misstolkar henne om hon kontaktar någon inför bröllop eller begravning och ställer personliga frågor om paret eller den avlidne som präster brukar göra för att sätta ihop en mer personlig predikan?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-05-20 kl. 17:15.
Citera
2018-05-20, 17:12
Medlem
Min teori.

Lena var påväg hem på cykel från sitt jobb som förmodligen ligger i centrala delarna av Örebro.

Hon blir förföljd av en okänd gärningsman. Precis när hon ska in blir hon tvingad in i huset och blir bragt om livet. Innan dess blir hon kanske våldtagen. Hennes saker fanns kvar, oklart om pengar har försvunnit. Gärningsmannen släpar henne till platsen där hon hittas. Bästa platsen att gömma något.
Gärningsmannen går tillbaka och cyklar mot vivalla av en slump cyklar han förbi SD hus och där har polisen sökt igenom skogen med hund (mobilen hittas där?) Det finns en stor mobilmast på vivalla fotbollsplan andra sidan där vivallaringen är, polisen har pejlat mobilen och kommit när den.. Gärningsmannen forsätter mot Vivalla. Dock så behöver inte Gärningsmannen bo där.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Var BO av asiatisk härkomst på något sätt? Har bara sett en bild (den som media sprider) och får lite sådana vibbar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Finns det ett specifikt konto?

Ingen aning faktiskt. Man får nog logga in och leta själv. Om hon nu var så förtjust i yngre killar så får man nog registrera sig som en "ung man" för att kunna se det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in