Citat:
Ursprungligen postat av
SmartaMarta666
Du skrev denna mening: på julafton när de flesta vill vara med familjen.
UW och barnen var ju hennes familj, även om de var skilda.
Hur du ser på LW(och hennes familj) att hennes familj bara skulle duga i brist på annat umgänge får inte jag ihop alls.
Det där du skrev var inte Lenas syn på varken UW eller deras barn, det kan varenda människa skriva under på som kände henne.
Det var DIN syn, bara DIN.
Här är några av LWs jul-loggar:
"Wednesday,
24 December 2014 Örebro, Sweden
Julaftons morgon.
Jympa på Friskis & Svettis
innan jobbet. Helt fullt i lokalen och synnerligen god stämning. Passerar här och letar på
dagens burk. Tack och god jul!"
"Thursday,
25 December 2014 Örebro, Sweden
Juldagen. Firat in den med smällkall (haha) julsalut ("springskytte") vid Digerberget. Sedan lunch med vän. Proppmätta! Och solen skiner fortfarande från klarblå himmel! På med löparkläder igen, dubbade löparskor, ett par lampor i fickorna (mörkret faller ju så fort nu) och iväg. Krispigt och vackert över fina Boglundsängen med rätt fula omgivningarna. Här blev första stopp. En harv här!? Det hade vi knappast upptäckt om det inte vore för den här
cachen. Tack för den!"
"Friday,
26 December 2014 Örebro, Sweden
Halvdan norrman överlistar nästan två geocachares begränsade hjärnförmåga. Mycket förtretligt! Sitter med
halva Team Davidsson sent på juldagskvällen. Endast denna myst i serien Spy in Sweden (till dags dato publicerade, ska kanske tilläggas!) återstår att lösa, resten är loggade och/eller lösta av oss båda eller någon av oss. Vore ju fint att få slutföra hela projektet på morgondagens tur till Latorp city."
Och en bild på LW och SD:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/7499934d-9eae-4d6a-b7dd-e38568a1f0fc.jpg
Jobb, GC, SD. Inte ett ord om barnen eller UW, hennes familj.
"Thursday,
24 December 2015 Värmland, Sweden
Julfirande i Branäs med tre ungar och mina föräldrar. Kollar här på första skiddagen, men snön är hård efter töväder med följande kyla och när jag inte ser någon gömma vid enkel spaning i pjäxor får den vara. Nästa dag, som är självaste Julafton töar det igen (= mjukare snö) och jag återkommer med lite jädrar anamma efter att ha sett att andra loggat nu i dagarna. Krånglar mig fram från vad som visar sig vara fel håll men hittar nu enkelt."
Jul med barnen och mormor och morfar. GC.
Hennes familjemedlem UW tycks inte ha varit med.
"Saturday,
24 December 2016 Västmanland, Sweden
På väg mot Hedemora från Örebro för att vara med vänner på julafton. Kommer från Stockholmshållet och gör en liten extrasväng för att logga denna på vägen. Fastnar lite i rostaggar i snåren, men hittar gömman och rullar sedan vidare mot Dalarna. Tftc"
"Saturday,
24 December 2016 Dalarna, Sweden
Julafton i Hedemora, hos kyrkoherden med familj."
Inte ett ord om barnen eller UW, hennes familj.
Hennes sista jul firade hon tydligen med UW, barnen och
hennes föräldrar.
Det måste ju ändå kännas skönt för dem som lever
kvar efter henne.
"Tuesday,
26 December 2017 Värmland, Sweden
Hemresan från julfirande med skidåkning i Branäs blir tidigare än tänkt när den ena efter den andra fallit för antingen sjuk- eller motivationsmonstret. Mormor och morfar har redan åkt mot Norrköping. De äldsta två avkommorna åker i sin pappas bil och den yngsta i min, men vi kompiskör. Det innebär idag NOLL extra stopp för burk, här gäller det att göra hemresan så smooth det bara går. Snön har vräkt ned och körningen är minst sagt påfrestande ned till åtminstone Torsby.
Pappan har utlovat depåstopp på KFC, så äntligen kliver vi allihop ur bilarna. När maten är beställd ser jag att det faktiskt finns en burk blott 60 m från vårt bord! Det är hård belastning på köket, så jag hinner faktiskt ut för att hitta denna. Blir lite vilse när satellitkartan inte riktigt stämmer med den något nybyggda verkligheten. Har dock inga problem att hitta den äkta T1:an när jag väl går åt rätt håll.
Maten smakar utmärkt och färden går sedan raka vägen hem till Örebro för utdelning av de julklappar som tydligen blev kvar hemma.
Tack för cachen och god fortsättning!"