Citat:
Ursprungligen postat av
Nakkvarr
Jag vet inte om det är så anmärkningsvärt egentligen. Kostnaden från och med november till mitten av mars är 9,2 mill, dvs ungefär 2 mill / mån. Prognosen för jan tom jun är 15 mill, vilket innebär en merkostnad av totalt 3 mill, alltså en halv mill / mån jämfört med föregående siffra. Men man får ju också tänka på att det torde finnas en betydande eftersläpning när det gäller exempelvis analyser utförda av externa företag, då jag antar att analyserna i vissa fall kan ta månader och betalningen sker i efterhand..!
Kanskje, men det er vel "man hours" som trekker mest her. I starten stod f.eks "Piket polisen" stand-by døgnet rundt en lengre periode f.eks. Det koster mye penger.
DNA-analyser osv tar et par uker å få analysert, men sannsynligvis raskere her siden tiden var en kritisk faktor.
Og jeg antar at det meste materialet ble samlet inn i startfasen av saken, slik at det meste av den slags må ha vært ferdig i slutten av desember.
Uansett, selv med treg fakturering fra underleverandører så burde det ikke være mer kostbart å drive saken videre nå enn det var i starten, med mindre det har skjedd noe stort og arbeidskrevende som ikke har nådd offentligheten på noe vis. Det var mitt poeng.
Hva med antall avhør som var ca 250 stk (1,25 pr dag)
Det syntes jeg høres veldig lite ut i en slik sak. Hvert nære familiemedlem er sikkert avhørt minst fem til ti ganger alene så tallene burde vokst seg litt større tenker jeg.
Hver turgåer som har meldt seg, arbeidskolleger, naboer og kanskje Kling og Klang hvis de har sett noe