Citat:
Ursprungligen postat av
tauceti
Jag trodde till en början att Trump faktiskt stod bortom sionisternas kontroll. Minns hur glad jag blev när han sa till judarna att han inte behöver deras pengar, och att han därför inte kan styras över. Men allt som han har gjort som president visar på det motsatta. Så numera köper jag inte att han inte vill kriga. Ja, kan absolut vara så att han har lovat de sitt krig som dom så länge har längtat efter.
Jag trodde också att han verkligen inte vill ha krig, men hans handlingar säger annat.
Det kan ju även vara så att det här var planen redan från början. Så man nu har ett stort överläge i nya förhandlingar, och får då Iran att gå med på det mesta. Konstigt uttalande dock. Varför vill man prata med Iran om man nu skyller på Iran? Brukar det inte vara så att andra går in och har möte med Iran för att medla? Väldigt konstigt att han vill sitta ner med iranierna.
Det är mycket med fallet Iran som är märkligt, bissart och motsägelsefullt. Khomeinis CIA-kopplingar då det begav sig. Iran-Contra. Ayatollor rika som troll med bank-konton i Tyskland och Schweiz. Droghandeln ifrån Afghanistan som går igenom Iran och där revolutionsgardet sägs spela en betydande roll.
Många kockar i denna soppa och en hel del realpolitik och min fiendes fiende är min vän som påföljd. Det är alltid svårt att veta vart man egentligen har Trump. Har inte folk lärt sig det ännu efter två och ett halvt år? Den där gubben ska man aldrig ta för givet. Att politiker ljuger, bedrar och flipp floppar och byter ställning fram och tillbaka i alla möjliga frågor är en sak, men jag tror aldrig jag upplevt någon göra det så pass raffinerat som Trump.