Citat:
Ursprungligen postat av
HipToBeSquare
Var det här som Trump lovade sionisterna om han blir president. Han får posten om sionisterna får sitt krig som de försökt få igång i flera decennier nu.
Jag trodde till en början att Trump faktiskt stod bortom sionisternas kontroll. Minns hur glad jag blev när han sa till judarna att han inte behöver deras pengar, och att han därför inte kan styras över. Men allt som han har gjort som president visar på det motsatta. Så numera köper jag inte att han inte vill kriga. Ja, kan absolut vara så att han har lovat de sitt krig som dom så länge har längtat efter.
Citat:
Ursprungligen postat av
torstenferdinand
Trump vill nog helst inte ha väpnad konflikt. Han föredrar att sol och våra sina motståndare med förhandlingar och nöta ut länder som Kina med handelskrig. Han är inte dum. Han är bara bra på att spela dum. Däremot har han nog problem med att tygla hökar som tex Bolton.
Vi får se vad som händer nu. Risken finns ju att Iran själva faktiskt gör någonting superkorkat som inte går att bortförklara som false flag. Typ något hjärndött uttalande från en iransk general eller något liknande.
Jag trodde också att han verkligen inte vill ha krig, men hans handlingar säger annat.
Det kan ju även vara så att det här var planen redan från början. Så man nu har ett stort överläge i nya förhandlingar, och får då Iran att gå med på det mesta. Konstigt uttalande dock. Varför vill man prata med Iran om man nu skyller på Iran? Brukar det inte vara så att andra går in och har möte med Iran för att medla? Väldigt konstigt att han vill sitta ner med iranierna.