2019-06-14, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.V.S
Hjälper det att vara vänlig som felparkerare?

Jag kommer väl mer säga att det hjälper inte att vara otrevlig. Som p-vakt kan man aldrig makulera en lapp, är bara överklagan som kan. Däremot kan man göra en komplettering i form av ett meddelande eller dyl. till ÖK. Det hade kanske kunnat hjälpa till i frågan om en markering.
Citera
2019-06-14, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Något osmidigt, men kanske lämpligt i en större organisation. Jag vill kunna lämna ut en lapp efter 3-4 minuter om det passar. Längre tid går ju alltid bra, 6 minuter om de står vid porten till ett höghus är inte så lämpligt, om man inte kollat att parkören bor på nb.

Som sagt i en större organisation är det ett måste. Vi kan inte ha vakter som springer runt och lappar lite som dom vill, att vi alla använder exakt samma regler gör det också lättare för oss att försvara varför vi satte lappen när vi gjorde.

Utanför ett höghus är det ofta omr. Förbud dör har vi alltid minst 6 minuter. Jag har kört pt ett fastighetsbolag som ville att vi skulle vänta 10 minuter så folk hann bära in sina varor. Vet från kollegor att det finns sådana platser i Stockholm där dom måste vänta 15/20 minuter
Citera
2019-06-14, 16:43
Medlem
Nu ska bolagen börja med någon slags teknik (på kommunal nivå?) som gör att p-vakterna inte behöver gå ur bilen, utan de har någon slags avläsare i bilen. Det torde väl slimma bolagens personalkostnader något enormt om detta är framtiden på riksnivå?

Eller är detta bara kommunala bolag som ska införa detta?
Citera
2019-06-14, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bumbelbee
Som sagt i en större organisation är det ett måste. Vi kan inte ha vakter som springer runt och lappar lite som dom vill, att vi alla använder exakt samma regler gör det också lättare för oss att försvara varför vi satte lappen när vi gjorde.

Utanför ett höghus är det ofta omr. Förbud dör har vi alltid minst 6 minuter. Jag har kört pt ett fastighetsbolag som ville att vi skulle vänta 10 minuter så folk hann bära in sina varor. Vet från kollegor att det finns sådana platser i Stockholm där dom måste vänta 15/20 minuter
RH, där gäller ju förbud att stanna för de som är i avsaknad av tillstånd, så ingen väntetid behövs alls.
Sedan kan det ändå alltid komma någon som behöver mer tid när de skulle bära upp pianot eller kassaskåpet...
Citera
2019-06-14, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hooah111
Nu ska bolagen börja med någon slags teknik (på kommunal nivå?) som gör att p-vakterna inte behöver gå ur bilen, utan de har någon slags avläsare i bilen. Det torde väl slimma bolagens personalkostnader något enormt om detta är framtiden på riksnivå?

Någon källa att hänvisa till?
Läsa av numret kan du göra med ANPR, men fästa lappen på bilen blir svårt om man är kvar i bilen. Även fotodokumentation blir ofta besvärlig, går i vissa lägen.
Citera
2019-06-14, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hooah111

Jag har hört talas om det, men som med det mesta så kommer det nog ta ett bra tag tills det blir implementerat ordentligt. Det är ingenting som ens har börjat nämnas på mitt jobb i alla fall.
Citera
2019-06-14, 16:59
Medlem
Citat:
RH, där gäller ju förbud att stanna för de som är i avsaknad av tillstånd, så ingen väntetid behövs alls.
Sedan kan det ändå alltid komma någon som behöver mer tid när de skulle bära upp pianot eller kassaskåpet...

Jag tror helt enkelt att våra pda har 1 minut av rent tekniska skäl. Den när man väl har lagt in regnr, tagit alla bilder, skrivit eventuella kommentarer och dubbelkollat så det är rätt så är det högst 5 sekunder kvar, ofta inte ens det. Så är inte direkt ett problem
Citera
2019-06-14, 17:03
Medlem
Citat:
Jag tror helt enkelt att våra pda har 1 minut av rent tekniska skäl. Den när man väl har lagt in regnr, tagit alla bilder, skrivit eventuella kommentarer och dubbelkollat så det är rätt så är det högst 5 sekunder kvar, ofta inte ens det. Så är inte direkt ett problem
Nej, men 6 minuter är långt de tillfällen det inte behövs. Visst använder du Octavius? På vilken plattform?
Citera
2019-06-14, 17:10
Medlem
Citat:
Nej, men 6 minuter är långt de tillfällen det inte behövs. Visst använder du Octavius? På vilken plattform?

Vi har en zebra tc(75?)

6minuter är ju bara vårt företags policy
Citera
2019-06-14, 17:14
Medlem
Citat:
Vi har en zebra tc(75?)

6minuter är ju bara vårt företags policy
Grundvärdet 6 minuter verkar de flesta tillämpa när det finns möjlighet att parkören kan ha sysslat med la/lo. Bygger på något rättsfall för drygt 10 år sedan. Innan dess var det 10 minuter som gällde. Zebra, android ser jag, är skrivare inbyggd eller separat?
Senast redigerad av Nordiad 2019-06-14 kl. 17:17.
Citera
2019-06-14, 17:49
Medlem
Citat:
Grundvärdet 6 minuter verkar de flesta tillämpa när det finns möjlighet att parkören kan ha sysslat med la/lo. Bygger på något rättsfall för drygt 10 år sedan. Innan dess var det 10 minuter som gällde. Zebra, android ser jag, är skrivare inbyggd eller separat?

Separat, en zebra zq510
Citera
2019-06-14, 17:52
Medlem
Citat:
Separat, en zebra zq510
Använder helt vanliga telefoner med Android, Zebra-skrivare däremot.
Tidigare var det Motorola- pda som gällde. Dyra och dåliga!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in