Citat:
Ursprungligen postat av
Rogerdotter
Tror inte han gav den personen bötern, och som han har skrivit innan så kan han inte veta att personen har glömt pskivan, att tant agda mår dåligt och är lite långsam tillbaka till sin bil, att en person ska bara in en snabbis på affären osv. Hur ska han kunna veta de?
Fattar inte varför folk är arga på lapplisor. Står man felparkerad så gör man det.
Man ska ha lite känsla för saker, visa förståelse. Det finns tillfällen och det finns tillfällen.
Är man någelunda normal så kan man förstå sånt här, exemplet med skolavslutningen är ett bra sådant, man får se till det stora hela, påverkan och framkomlighet, hur länge det eventuellt påverkar, är det ett återkommande problem, finns uppenbara risker, etc.
Jag hade inte lappat där och jag hade framfört samma sak till mina kollegor.
MEN det finns alltid någon såndär nitrisk, ihärdig person som INTE kan tänka utanför boxen. Vissa är såna.
Man kan också ställa sig frågan, är denna sortens publicitet bra för Se*uritas som i detta fall gör sitt jobb, men enligt artikeln, får ett svalt mottagande av en majoritet som åker dit, och även kunden som i detta fall nog anser att man kunde sett igenom fingrarna just p.g.a. rådande omständigheter.
Vad gäller p-skiva är det också ett slags hyckleri enligt mig, men jag har aldrig prioriterat sådana saker, det finns
alltid någon som gör en grövre överträdelse där en p-bot gör mer nytta, sett ur flera perspektiv, än p-skive-jakt.