2019-06-13, 07:06
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bumbelbee
Från början så var jag bara arbetslös och behövde ett jobb, har jobbat med med bråkiga kunder och med att köra förut så kände att det var en bra kombo.

Jag älskar mitt jobb och har inga planer att byta jobb, om inte jag lyckas sno åt mig en befordran
Fördelar är att jag har mycket frihet, jag går runt för mig själv med musik i öronen, eller pratar med någon kompis i telefon. Nackdelar är väl att det kan bli lite ensamt ibland, och alla idioter som står och skriker så att spottet flyger för att dom valde att låta bli och betala.

Det kan vara jobbigt, oftast så ler jag och önskar dom en trevlig dag. Vissa hotar, spottar på en eller liknande. Dom värsta får helt enkelt en polisanmälan.

Det beror på hur stort område man har, har du tex Stockholm innerstad kan jag tänka mig att det blir mer av en rutt, för att effektivisera körningen och hinna med så mycket som möjligt. Jag kör aldrig en rutt utan bara på magkänsla, då lär sig inte heller folk att "dom är alltid här klockan 2, men aldrig innan 12" eller liknande. Vi åker på uttagningar, allt från söndriga automater till att någons parkeringsplats har blivit tagen.

Jag tror att det många missar är att vi är där av en anledning, för att markägaren vill, kanske för att se till att hans 2 kundparkeringar inte ska vara upptagna av någon som bor i närheten. Att det är oss ni ringer till när någon annan snubbe har stulit din hyrda plats.
Hur stor % av de som spottar på dig och hotar dig är inte MENA eller öststatare?
Citera
2019-06-13, 07:13
Medlem
Varför måste ni fortfarande "lappa" bilarna?
Bättre att bara skicka hem bötern till ägaren så slipper ni eventuellt tjafs.
Citera
2019-06-13, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KebabBorje
Gällande lagstiftning, för tomtmark LKOP, kräver att fakturan lämnas till föraren/ägaren eller fästes på bilen.
Citera
2019-06-13, 09:35
Medlem
BlueBerryBerrys avatar
Hur kan du vara en sådan fitta som bötfäller föräldrar på deras barns skolavslutning?

https://mobil.unt.se/nyheter/enkoping/varenda-bil-var-lappad-5335482.aspx

Varför bötfäller ni folk pga att dom glömt sin p skiva och ska köpa mjölk o skit som kanske tar 10 minuter när ni VET att bilen är där bara en kort stund ?

Varför blir ni pressade av era chefer till att bötfälla så många som möjligt ?

För varje "onödig" böter åker jag runt tills jag hittar en parkerad lapplise bil och sätter en kniv i däcket . Då känner jag att jag kan betala dom felaktiga böterna. Pengarna går till någon däckfirma då istället .

Det är jättelätt att göra punktering på dem . Hugg till en gång på sidan av däcket och låtsas som ingenting sen drar du bara . Även om någon ser dig så blir 99% glada över det och håller käften.

Visst om du inte betalar parkeringen osv så är jag helt för p böter .
Senast redigerad av BlueBerryBerry 2019-06-13 kl. 09:44.
Citera
2019-06-13, 09:36
Medlem
BlueBerryBerrys avatar
Citat:
Du måste nog bli delgiven det på plats .
Citera
2019-06-13, 09:42
Medlem
[quote=BlodigtHelvete|67839240]Jag har ingen fråga. Jag vill bara tacka för att ni finns och för att ni motverkar kaos i våra städer och orter. Utan er hade våra städer sett ut som afrikanska sådana.[/QUOTE

Våra städer ser ut som afrikanska sådana!

Hur lappar ni motorcyklar? Om man tar bort skylten kommer att forsla bort fordonet?

Vad är fördelarna i ditt jobb? Andra än du redan räknat upp.
Lappar ni mindre om det regnar och går och fikar i stället?
Som någon skrev så, får ni någon som helst provision?
Citera
2019-06-13, 09:52
Avslutad
Citat:
Om man inte var tvungen att lämna boten på plats hade det gått ut bluffakturor konstant. Inte nödvändigtvis från riktiga P-bolag utan från skojare.
Citera
2019-06-13, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueBerryBerry
Hur kan du vara en sådan fitta som bötfäller föräldrar på deras barns skolavslutning?

https://mobil.unt.se/nyheter/enkoping/varenda-bil-var-lappad-5335482.aspx

Varför bötfäller ni folk pga att dom glömt sin p skiva och ska köpa mjölk o skit som kanske tar 10 minuter när ni VET att bilen är där bara en kort stund ?

Varför blir ni pressade av era chefer till att bötfälla så många som möjligt ?

För varje "onödig" böter åker jag runt tills jag hittar en parkerad lapplise bil och sätter en kniv i däcket . Då känner jag att jag kan betala dom felaktiga böterna. Pengarna går till någon däckfirma då istället .

Det är jättelätt att göra punktering på dem . Hugg till en gång på sidan av däcket och låtsas som ingenting sen drar du bara . Även om någon ser dig så blir 99% glada över det och håller käften.

Visst om du inte betalar parkeringen osv så är jag helt för p böter .
”Men jag skulle ju bara”. Hur vet vakten att personen bara skulle vara inne en kort stund/glömt p-skiva/pressad av chefen?

Alla drar den valsen när de får en bot även om de systematiskt skulle skita i att betala, de skyldigaste spelar alltid oskyldiga.

Normala människor fattar att de orsakat boten själva och tycker man att den är orättvis så överklagar man på det normala sättet och inte genom vandalism vilket tyder på dålig impulskontroll och brott mot knivlagen. Hur du än vrider och vänder på det; boten har du ordnat själv, inte pvakten som tvångsparkerade dig där.
Citera
2019-06-13, 09:54
Medlem
BigBusinesss avatar
Heja heja! Så otroligt bra att det finns folk som gör ditt jobb.

Man märker på alla bittra svar du får att det är total MENA-mentalitet på dom som inte uppskattar dina tjänster.

”Sätta kniv i däck” för att man själv är helt värdelös på enklaste framförhållning man kan begära av en civiliserad människa.

Exemplet med snyftsoffan-föräldrarna som skulle på skolavslutning är också fint. SAMMA VARJE ÅR, dom brukar t.o.m. varna på radio och i tidningar, men lik förbannat kan man inte vara ute i tid och gå några hundra meter eller välja annat transportsätt.

Som andra redan sagt, fan hur det skulle se ut om ni inte fanns.

Fråga, får du provision (hoppas den är hög)?

Finns det förmildrande omständigheter, tex säger chefen någon morgon ”i dag skiter vi i att lappa runt skolorna”.
Citera
2019-06-13, 10:10
Medlem
BlueBerryBerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Heja heja! Så otroligt bra att det finns folk som gör ditt jobb.

Man märker på alla bittra svar du får att det är total MENA-mentalitet på dom som inte uppskattar dina tjänster.

”Sätta kniv i däck” för att man själv är helt värdelös på enklaste framförhållning man kan begära av en civiliserad människa.

Exemplet med snyftsoffan-föräldrarna som skulle på skolavslutning är också fint. SAMMA VARJE ÅR, dom brukar t.o.m. varna på radio och i tidningar, men lik förbannat kan man inte vara ute i tid och gå några hundra meter eller välja annat transportsätt.

Som andra redan sagt, fan hur det skulle se ut om ni inte fanns.

Fråga, får du provision (hoppas den är hög)?

Finns det förmildrande omständigheter, tex säger chefen någon morgon ”i dag skiter vi i att lappa runt skolorna”.
Jaha och när dom bötfäller ambulanser då ? Någon stackare håller på och dö och då ska parasit äcklet bötfälla livräddande ambulans ?

https://www.svd.se/starka-reaktioner-efter-ambulans-p-bot

Förstår du hur giriga dom är ?
Citera
2019-06-13, 10:34
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueBerryBerry
Jaha och när dom bötfäller ambulanser då ? Någon stackare håller på och dö och då ska parasit äcklet bötfälla livräddande ambulans ?

https://www.svd.se/starka-reaktioner-efter-ambulans-p-bot

Förstår du hur giriga dom är ?

Då tycker jag ambulansförarna ska dra kniv, och sköra sönder däcken på vaktbolagets bil. Sen skjuta en salva med kulsprutan på taket av ambulansen för att fira hämnden. Walla!!!

Eller hur tänker du? En idiot bötfällde en ambulans, därför borde du få stå var som helst?

TS: vad har ni för direktiv om blåljusfordon?
Citera
2019-06-13, 11:12
Medlem
Firewaias avatar
Är det väldigt påfrestande att hantera vrålande klappmongon som en del här inne som personligen anklagar dig när de inte kan följa regler och anser att du gör något fel? Personligen skulle jag aldrig drömma om att behandla en tjänsteman som en p-vakt på något annat sätt än respektfullt, men det är ju en klyscha att tycka illa om p-vakter av någon anledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in