Hej
Jag har lidit av IBS i ca 7år med lös avföring, tömmer ca 4-7 gånger per dag kan hända nån gång att jag är förstoppad 1-2 dagar och då blir jag illamående hänt att jag spytt men mer sällan.
Följer foodmap kost, äter även mjölkfritt då laktosfria produkter inte funkade för min mage.
Testat Vi-siblin granulat i omgångar och det funkar inte på mig känns som jag blir mer lös när jag använt den i några veckor.
Även probimage kände jag ingen förbättring av och en massa annat under åren som man läst runt på nätet.
Har väll påverkat mig mycket i det sociala/arbete under åren men man har lyckats vänja sig och lära känna sin kropp bättre visa dagar får man utesluta en ute kväll när det är som värst och visa dagar är den i balans men det känns inte så farligt.
Har inte varit så aktiv som jag var dom första 3-4 åren då testade jag det mesta löste runt som en tok på nätet för hitta ”mirakel medecinen”😂
Till frågan läst på olika forum och sidor nu tillbaka i sökanden, och undrar över dessa och gärna om ni har något tillägg
Probiotika, Innate Response Flora 20-14 Ultra Strengt
Silicea mag tarm gel
Inolaxol
Har någon tidigare erfanheter av dessa?
Tänkt och testa probiotika och silicea går det att kombinera?
Och som sagt om ni har något annat som funkat tipsa 😊