Citat:
Ursprungligen postat av
torstenferdinand
Fast å andra sidan tror jag inte Trump, Netanyahu och Saudi är särskilt pigga på krig just nu de heller. De har sina egna bekymmer på respektive hemmaplan just nu så det räcker och blir över. Men vem vet? De är kanske är tillräckligt desperata för att starta krig enbart som en avledningsmanöver? Putin också för den delen? Erdogan kanske kommer och lägger näsan i blöt snart? Vi får se. Förhoppningsvis lugnar dock alla inblandade parter ner sig snart igen och låter detta dra förbi.
Trump skulle troligen tjäna på ett krig, hans siffror har börjat dala även i de stater som är hans trygghetscentrum, Netanyahu är körd hur han än gör och jag tror nog han hellre kör hela skutan in i kaklet då han är fruktansvärt besatt av att förstärka det maktcentrum som han har kämpat för att göra Israel, Saudi bryr sig inte, de tjänar på kaoset oavsett vad.
Men ja förhoppningsvis så backar USA ifrån sina anklagelser då de är nästan pinsamt genomskinliga i mitt tycke, vill man besegra Iran så måste det ske genom handel så att en demokratiseringsprocess kan få ske naturligt.