2019-06-13, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag tänker tvärtom. Det är självklart att polisen läser trådar på FB. Naturligtvis har du rätt i att de inte löser mord grundat på vad postare skriver här. Däremot får polisen nog uppslag och trådar som de kan nysta vidare i genom att läsa tråden.

Jag tror till och med att Flashbackanvändare löste ett brott som polisen inte klarade av att lösa för rätt många år sedan. Därefter levererades all info som i ett litet paket till polisen som kunde lösa brottet. Tror att det handlade om misshandel eller förgiftning av katter (eller liknande).

Oj jaha där ser man. Ja du kanske har rätt, de kanske är här 24/7 för att få nya ledtrådar?! Men då är de nog rejält besvikna på oss, för de verkar inte gå framåt i utredningen alla fall. Det är tyst och vi har inte mycket att spåna om, just för tillfället alla fall.
Citera
2019-06-13, 22:57
Medlem
Citat:
Jag tänker tvärtom. Det är självklart att polisen läser trådar på FB. Naturligtvis har du rätt i att de inte löser mord grundat på vad postare skriver här. Däremot får polisen nog uppslag och trådar som de kan nysta vidare i genom att läsa tråden.

Jag tror till och med att Flashbackanvändare löste ett brott som polisen inte klarade av att lösa för rätt många år sedan. Därefter levererades all info som i ett litet paket till polisen som kunde lösa brottet. Tror att det handlade om misshandel eller förgiftning av katter (eller liknande).
Där har du rätt, hoppsann.
Eller nej förresten.
Det var inte förgiftning, utan lemlästning och grova fysiska (inte kemiska) mord.
Det hände nere i Högsbo i Göteborg. Kattplågaren greps genom ett snyggt Flashback-arbete (inkl Polis).
Vet inte om detta är rätt länk, men annars går det nog att leta vidare från den:
(FB) Vem är det som mördar katter i Högsbo? (Göteborg)

I det här fallet, med en totalt misslyckad mordutredning och med en för mord misstänkt person som lite driver gäck med utredare (Mikael Nyqvists grav), vore det tjänstefel av dem att inte vara här och läsa.
Och skriva..
Citera
2019-06-13, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
@Ni båda läskunniga:
Kl 17:32 skrev kontot 'SmartaMarta666' följande (jag har fetat lite):

Jag kan tänka att polisen, om de skulle finna något av intresse, från nätet. Oavsett vad det handlar om, även från Flashback...har rättigheter om de får tillstånd i en utredning till det. Men jag tror inte att de är så intresserade av Flashback om jag ska få tro något mer, aningslöst eller inte.

Jag kan inte tolka det som SM666 skriver på annat sätt än att h*n tänker sig att Polisen vid behov och efter beviljat tillstånd fr t ex domstol, skulle kunna kräva att Flashback lämnar ut uppgifter. Så läser nog varenda flashbackian jag känner ett sånt inlägg.
Jag hävdar att SM666 är helt galet ute, för Flashback lämnar ej ut ett enda IP-nummer resp hjälper inte på minsta vis till med att kartlägga konton, inte ens på Polisens anmodan. Det är inte för inte som Flashback är registrerat i USA..
:whistle:

Till kontot 'Cocinella' kan jag meddela att det vore lämpligt att du själv läste vad som skrivits innan du hoppar in och gör dig åtlöje med ett 'evilgrin'.
Du är bara helt fel ute: Jag har mer än en gång skrivit att jag står för vartenda inlägg jag gjort här på Flashback, så jag har ingenting att vara orolig för.
En sak till: Jag skyddar mina källor, det vet de som lämnar uppgifter till mig.
;)

Ja precis så, det tolkar du rätt. Polisen har rätt när det gäller mordutredningar tänker jag, det var tydligen precis lika aningslöst som alltid av mig! Så bra att du har din uppfattning klar, jättebra! Om du har rätt vet jag ju inte förstås men det kanske någon kan assistera med här?
Citera
2019-06-13, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Oj jaha där ser man. Ja du kanske har rätt, de kanske är här 24/7 för att få nya ledtrådar?! Men då är de nog rejält besvikna på oss, för de verkar inte gå framåt i utredningen alla fall. Det är tyst och vi har inte mycket att spåna om, just för tillfället alla fall.
Ett tips när man väljer sitt nick är att tänka efter.
Före.

Jag tror inte Polisen är besvikna på "oss".
Vi jobbar ju inte ihop för fem öre.
Här anmäls en massa inlägg, för att t ex ett konto skriver kritiska inlägg om t ex LW:s leverne. När nån droppar info om hur folk i LW:s bekantskapskrets yttrat sig nedsättande om henne, så anmäls det på likartat sätt.
Här i tråden finns en majoritet som har agendan att allt fokus skall ligga på SD och ingenting annat. Det är synd. Polisen är duktiga på att lägga pussel, så det kan finnas ett värde i att låta tusen blommor få blomma.
Just saying.
Citera
2019-06-13, 23:13
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Är detta något du tror eller vet?

Jag funderar över hur du kan vara så säker på dina uppgifter?
Vem vet sådant med en sådan säkerhet?

Den eller de som gjort orosanmälan?
Citera
2019-06-13, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag vet att vi har helt olika uppfattning om både det ena och andra, men jag hoppas som du.
Att någons samvete gnager sönder inuti och en dag är det kört för mördaren.

Och vem vet, kanske finns det andra vittnen därute, någon som bevittnat något eller fatta något, men håller tyst. Ett sådant samvete kan också gnagas sönder.

Jag vill så gärna att den som har gjort det här åker fast.
Det kan inte vara någonting mot hur de anhöriga kan känna det.
Det borde äta upp en inifrån.

Ja jag tänker också att någon som sett något avgörande, en dag vågar träda fram, det borde funnits flera öron och ögon som av rädsla valt att vara tysta. Men jag tror att de en dag kommer över den där rädslan och låter samvetet styra. Jag tänker att de kan aldrig må bra förrän de träder fram och berättar vad de vet. Ni har så rätt båda två.
Citera
2019-06-13, 23:21
Medlem
Citat:
Före.

Här anmäls en massa inlägg, för att t ex ett konto skriver kritiska inlägg om t ex LW:s leverne. När nån droppar info om hur folk i LW:s bekantskapskrets yttrat sig nedsättande om henne, så anmäls det på likartat sätt.
Här i tråden finns en majoritet som har agendan att allt fokus skall ligga på SD och ingenting annat. Det är synd. Polisen är duktiga på att lägga pussel, så det kan finnas ett värde i att låta tusen blommor få blomma.
Just saying.

Du har då verkligen en förmåga att trampa och sparka där du kan. Är det något du alltid gör för att få folk att tystna? Ger det dig någon form av makt att vara nedlåtande mot andra postare här? Jag upplever dig som väldigt rädd när du använder dig av sån härskarteknik.
Jag har tidigare sagt att jag förstått att jag inte tillför något för dig här, så varför fortsätter du? Kan du inte bara ignorera mina kommentarer eftersom jag inte tillför dig något?
Jag ber dig, vänligt, ignorera mig och mina inlägg, för jag lovar att jag kommer inte kommentera något av dina inlägg så länge jag inte finner det du skriver intressant. Deal?
Citera
2019-06-13, 23:40
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:

Du har helt rätt. Här är fallet med "kattmördaren": https://nyheter24.se/nyheter/internet/745391-sa-hittade-flashback-kattmordaren

Och visst läser polisen här och i andra trådar. Det är nog ganska vanligt att gärningsmän eller personer i deras närhet vill ha koll på utvecklingen.

Så självklart läser polisen/polisanställda här och håller ögonen på eventuella gärningsmän och vittnen till mordet på LW. Jag lider med dem som ska läsa allt tjafs i jakten på GM. Och håller tummarna för att de snart löser detta och att LW´s mördare åker in på livstid.
Citera
2019-06-13, 23:52
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Före.

Just saying.
Kanske inte så konstigt att det blir mycket fokus på SD, det är ju honom som åklagaren nu i mer än ett års tid har sagt sig misstänka för brottet. Här är den här senaste artikeln:
– Ja, han är skäligen misstänkt, säger Åsa Hiding.
https://theworldnews.net/se-news/hjarstamordet-fortfarande-olost-fem-poliser-arbetar-heltid-med-fallet-en-del-tror-vi-kort-fast

Klart att alla vill veta nu vad hon anser/ansåg sig ha på SD, och varför utredningen körde fast:
Alhem och Sarnecki om Hjärstamordet: "Märkligare och märkligare för var dag som går"
https://www.na.se/logga-in/alhem-och-sarnecki-om-hjarstamordet-markligare-och-markligare-for-var-dag-som-gar
Lite märkligt också att hennes chef inte uttalar sig, trots att den förre överåklagaren Sven-Erik Alhem talar om att någon annan åklagare kanske borde titta på det här nu, eller att Åsa Hiding kanske borde anmälas till JO och/eller JK.
Senast redigerad av Draifos 2019-06-14 kl. 00:40.
Citera
2019-06-14, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Du har helt rätt. Här är fallet med "kattmördaren": https://nyheter24.se/nyheter/internet/745391-sa-hittade-flashback-kattmordaren

Och visst läser polisen här och i andra trådar. Det är nog ganska vanligt att gärningsmän eller personer i deras närhet vill ha koll på utvecklingen.

Så självklart läser polisen/polisanställda här och håller ögonen på eventuella gärningsmän och vittnen till mordet på LW. Jag lider med dem som ska läsa allt tjafs i jakten på GM. Och håller tummarna för att de snart löser detta och att LW´s mördare åker in på livstid.

Ja de vill kanske veta vad som skrivs om dom, vem vet de kanske tycker om uppmärksamheten, nä så kan det nog inte va förresten. Tycker så synd om barnen och även deras pappa, hoppas han har ork att vara ett starkt stöd för barnen och samtidigt själv få möjlighet att sörja samtidigt som han garanterat grubblar för att hitta GM samtidigt. Hoppas han får massor av hjälp av grannar, släkt och vänner.
Citera
2019-06-14, 01:07
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Ja de vill kanske veta vad som skrivs om dom, vem vet de kanske tycker om uppmärksamheten, nä så kan det nog inte va förresten. Tycker så synd om barnen och även deras pappa, hoppas han har ork att vara ett starkt stöd för barnen och samtidigt själv få möjlighet att sörja samtidigt som han garanterat grubblar för att hitta GM samtidigt. Hoppas han får massor av hjälp av grannar, släkt och vänner.

Varför tror du att han sörjer?
Det var länge sedan de skilde sig.
Senast redigerad av gloriouslife 2019-06-14 kl. 01:10.
Citera
2019-06-14, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Varför tror du att han sörjer?
Det var länge sedan de skilde sig.

För att hon är mor till hans barn. För att barnen för all framtid kommer må dåligt av saknaden efter henne. Och vid högtider som deras födelsedagar, jul, när de tar studenten, gifter sig, får barn så hade de velat ha henne där. Han kommer få se sina barn lida så länge han lever. Dessutom som grädden på moset så
har alla män, gett kvinnan de väljer som mor till sina barn, en speciell plats i sitt hjärta, även om det är längesedan. Finns säkert några få undantag som inte alls skulle känna igen sig och hålla med mig förstås. Tillägger att detta är min verklighet, utifrån de män jag känner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in