2019-06-13, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
16-åriga Greta Thunberg, dotter till operasångerskan Malena Ernman, skolstrejkar för klimatet, har aspberger syndrom och berättade nyligen i Skavlan att hon har förbjudit hela familjen att flyga och köpa presenter, samt att mamma Malena har tvingats sluta turnera för dotterns klimatångest.

Media och PK-Sverige hyllar Greta som en Gud och försöker vinna billiga poäng på hennes sjukliga "engagemang" för klimatet. Hon blir inbjuden till FN, klimatmöten, hyllas av Bono o.s.v.

Är hennes beteende friskt?

....fel...
2019-06-13, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtimating
Ror Greta över eller blir det trampbåt? Eller skall hon resa med flyg eller fartyg och släppa ut CO2?
Hon måste börja resan nu, om hon ska komma fram till september med roddbåt...
2019-06-13, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Låt oss hoppas det.

"Jag brukade ha ångest och känna mig ensam för att mamma valde karriären framför mig, men sedan föreslog hon att vi skulle läsa på om klimatdebatten tillsammans som en mor-och-dotter-grej, och nu har vi en jättebra relation!"
Så mamma Marlena ersatte separationsångest med klimatångest? Marlena Ernman, årets barnplågare år 2019.
2019-06-13, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Hon måste börja resan nu, om hon ska komma fram till september med roddbåt...
Vi får hoppas att Obama vinkar av henne när hon trampar iväg ifrån kajen vid Grand Hotell?
2019-06-13, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Men hon får publicitet och når den grupp som hon egentligen vänder sig till: världens barn och ungdom och väljare i allmänhet.

Hur hon reser är hennes ensak och hon har all rätt att vara konsekvent när det gäller hennes egna handlingar.
Världens barn och ungdomar har fullt upp med att dumpa plast i Asiens, Afrikas och Sydamerikas floder.
Men Greta kanske kan få dem om andra tankar? Eller inte?
2019-06-13, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtimating
Vi får hoppas att Obama vinkar av henne när hon trampar iväg ifrån kajen vid Grand Hotell?
Skulle inte förvåna mig om hon packar in sig i en stor kartong som lastas in hans privatjet, tjopp! så är hon i USA! OJ!
2019-06-13, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Obama tog privatplanet för att möta Greta

https://www.friatider.se/obama-tog-privatplanet-f-r-att-m-tadning.biln utige-greta
e har en ged

Hahaha... Världens Elit i händerna på en 16-åring, det förklarar ett och annat! Dock är hon bara en marionett jag vet, men ändå, skrattar fan åt eländet!

Egna barn och andras ungar!

Egna barn flyger och far med föräldrarna, Michelle och Barack, och föräldrarna ser till att de har en bra framtid med en gedigen utbildning. Eftersom de har möjlighet, och vet hur det är att inte ha när ens bakgrund är enkel och fattig.

Andras ungar, typ klimat-Greta har en störning som utnyttjas i den feministiska stat Cirkus Sverige blivit. Föräldrarna lider av smittsam ångest, och orkar inte med sitt störda barn.

Obamas döttrar har skött skolan. Föräldrarna Michelle och Barack Obama köpte hus i Washington efter att Barack Obama inte längre var president. Orsaken var att döttrarna skulle gå kvar i sin skola, ett av USAs mest prestigefulla gymnasium. Den äldsta studerar på Harvard.

https://pagesix.com/2019/06/12/sasha-obama-graduates-from-high-school-as-parents-look-on/

https://eu.usatoday.com/story/travel/news/2019/04/04/barack-obama-talks-traveling-michelle-malia-and-sasha/3368336002/
2019-06-13, 17:00
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Lite kul och tänka sig Greta på flickrummet och klura på det tal hon kommer hålla för Obama och resten utav dinosaurierna till gäster.
Nånting i den meningen ger mig obehagskänslor
2019-06-13, 18:08
Medlem
Giant Squids avatar
Greta rockar på Filipinerna.
Professor Ed Garcia rapporterar,

Citat:
It is our young today who rightly have stepped up, embracing the price that needs to be paid to secure our common future.

A young generation of leaders is emerging in the most improbable of places, presaging the possible shape of things to come. They inspire hope when so much in our world today is shrouded in despair in all its different guises

.Greta is not alone. Young people have taken things into their own hands. She has inspired action recently taken by young Filipinos in different parts of the country, particularly, the Visayas (a focal point of climate disaster) in Tacloban, Bacolod, Iloilo, Cebu and Dumaguete; in Davao, General Santos and Koronodal in Mindanao; and in Luzon, in Pampanga, Bulacan, Antipolo, among others. The country now has its share of Gretas

Citat:
It is our young today who rightly have stepped up, embracing the price that need to be paid to secure our common future.

History will be made with or without you, or in spite of you

https://www.rappler.com/thought-leaders/232955-when-greta-thunberg-met-gina-lopez-save-planet
Senast redigerad av Giant Squid 2019-06-13 kl. 18:18.
2019-06-13, 18:18
Medlem
Ollonets avatar
Hon måste fråga Obama om det var bra för miljön att fälla över 26000 bomber under 2016.
2019-06-13, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Obama tog privatplanet för att möta Greta

https://www.friatider.se/obama-tog-privatplanet-f-r-att-m-ta-greta

Hahaha... Världens Elit i händerna på en 16-åring, det förklarar ett och annat! Dock är hon bara en marionett jag vet, men ändå, skrattar fan åt eländet!
Är hon smart så liftar hon med Obama tillbaka över atlanten, hon har ju ändå sommarlov nu.

Konferensen heter väl brilliant minds och det kan jag ha respekt för, men att bjuda in Greta är väl ändå det tydligaste tecknet på att det är media som står bakom hela den här cirkusen.

Det krävs dock lite "stake" för att hålla tal inför en sån här församling så det ska hon ha största respekt för.
2019-06-13, 18:34
Medlem
Känner en obehaglig känsla av oro, har Gretas föräldrar lämpligheten att ansvara för ett barn. kanske en orosanmälan vore på sin plats?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in