Citat:
Ursprungligen postat av
Minnimus
Så er det omsider bekreftet offisielt at politiet har AEHs mobiltelefon.
Informasjonen har vært bevisst tilbakeholdt. Nå mener politiet at offentlighetens kjennskap til dette beviset ikke lenger kan skade etterforskningen. Men vil ikke komme inn på hvorfor de nå vurderer det slik.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/RR4WA5/loerenskog-forsvinningen-fant-anne-elisabeths-mobiltelefon-i-huset
Citat:
Hvem som fant mobilen, ønsker ikke politiet å svare på.
Mest sannsynlig TH, etter at han kom hjem ca 13:30 forsøkte han å ringe AEHs telefon, uten å få svar.
Men hva kan politiet ha vektlagt, når de har vurdert det slik at informasjon om at telefonen ble funnet i huset, kunne ha skadet etterforskningen? Fordi det ville ha forsterket rykter og sladder og mistanker mot TH?
Citat:
Ektemannen Tom Hagen (69), som er en av Norges rikeste menn, har opplyst til politiet at han senere denne høstdagen forsøkte å ringe til sin kone – uten å få svar.
Han reiste også hjem for å se etter henne, før han varslet politiet ved 14-tiden.
Dette er da nytt, at han reiste hjem for å se etter henne, fordi hun ikke svarte på telefonoppringninger?
Om Verisure-selgeren på kvelden 30. oktober, jeg kan ikke huske at det har vært skrevet at både AEH og TH var tilstede under besøket, men at AEH snakket med selgeren og gjorde en eller annen avtale.
Jeg har gått ut fra at hun var alene hjemme. Og at det ville være naturlig for henne å nevne besøket og avtalen da TH kom hjem.
Det behøver ikke å være riktig. Men jeg synes allikevel at det ville være rart, om begge var tilstede, at besøket ikke er blitt beskrevet slik i pressen.
Synes klokkene ringer for TH nå.