2019-06-12, 19:18
Medlem
Minnimuss avatar
Så er det omsider bekreftet offisielt at politiet har AEHs mobiltelefon.

Informasjonen har vært bevisst tilbakeholdt. Nå mener politiet at offentlighetens kjennskap til dette beviset ikke lenger kan skade etterforskningen. Men vil ikke komme inn på hvorfor de nå vurderer det slik.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/RR4WA5/loerenskog-forsvinningen-fant-anne-elisabeths-mobiltelefon-i-huset
Senast redigerad av Minnimus 2019-06-12 kl. 19:25.
Citera
2019-06-12, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Så er det omsider bekreftet offisielt at politiet har AEHs mobiltelefon.

Informasjonen har vært bevisst tilbakeholdt. Nå mener politiet at offentlighetens kjennskap til dette beviset ikke lenger kan skade etterforskningen. Men vil ikke komme inn på hvorfor de nå vurderer det slik.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/RR4WA5/loerenskog-forsvinningen-fant-anne-elisabeths-mobiltelefon-i-huset

Citat:
Hvem som fant mobilen, ønsker ikke politiet å svare på.

Mest sannsynlig TH, etter at han kom hjem ca 13:30 forsøkte han å ringe AEHs telefon, uten å få svar.

Men hva kan politiet ha vektlagt, når de har vurdert det slik at informasjon om at telefonen ble funnet i huset, kunne ha skadet etterforskningen? Fordi det ville ha forsterket rykter og sladder og mistanker mot TH?

Citat:
Ektemannen Tom Hagen (69), som er en av Norges rikeste menn, har opplyst til politiet at han senere denne høstdagen forsøkte å ringe til sin kone – uten å få svar.

Han reiste også hjem for å se etter henne, før han varslet politiet ved 14-tiden.

Dette er da nytt, at han reiste hjem for å se etter henne, fordi hun ikke svarte på telefonoppringninger?

Om Verisure-selgeren på kvelden 30. oktober, jeg kan ikke huske at det har vært skrevet at både AEH og TH var tilstede under besøket, men at AEH snakket med selgeren og gjorde en eller annen avtale.

Jeg har gått ut fra at hun var alene hjemme. Og at det ville være naturlig for henne å nevne besøket og avtalen da TH kom hjem.

Det behøver ikke å være riktig. Men jeg synes allikevel at det ville være rart, om begge var tilstede, at besøket ikke er blitt beskrevet slik i pressen.

Synes klokkene ringer for TH nå.
Citera
2019-06-12, 21:09
Medlem
Mange medier viser til VG-artikkelen. Mobiltelefonen blir omtalt som et "potensielt bevis", både mobiltelefonen rent fysisk og innholdet på den.

Dagbladet bekrefter idag at 09:14-samtalen var utgående oppringing fra AEHs mobiltelefon, og til "et familiemedlem". Dette familiemedlemmet har mediene i korte perioder tidligere identifisert som TH selv.

https://www.dagbladet.no/nyheter/hagen-forsvinningen---har-anne-elisabeths-telefon/71181601

Citat:
Dagbladet har tidligere skrevet om mobilsporet. Anne-Elisabeth Hagens telefon. Klokka 09.14, samme dag som Anne-Elisabeth Hagen forsvant, var det en utgående samtale til et identifisert nummer og at det var Anne-Elisabeth Hagen som selv snakket. Hun snakket da med et familiemedlem og det var det siste livstegnet fra Hagen.
Citera
2019-06-12, 22:04
Medlem
drsniffers avatar
Sakset fra Nettavisens intervju........

""
Det betyr ikke at noen av dem er mistenkt i saken. Informasjonen familiemedlemmer sitter på er viktig for politiet, understreker politilederen. Han vil ikke si noe om de i dag har konkrete mistenkte i saken, eller om det er tatt ut noen siktelser.
""

Det vil være rimelig drøyt om avisene følger en "gagging order" og lar være å skrive om siktelser dersom det er blitt tatt ut mot en eller flere personer.

At telefonen var i politiets besittelse er ikke så nøye for det kunne de fleste tenke seg til at var tilfelle, men det er også litt pussig opplegg selv i norsk målestokk.....
Citera
2019-06-13, 13:44
Medlem
Nu börjar det bli spännande! TH ringde AEH utan att få svar och efter vad vi fått veta så drar han hem p.g.a. det. Nåt måste ha fått honom att bli orolig. Vi vet ju inte vad samtalet 09:14 handlade om. Min partner drar inte hem från jobbet om jag inte svarar i telefonen, men blir mest irriterad. Väntar spänt på nästa lilla smula av info!
Citera
2019-06-13, 14:08
Medlem
Minnimuss avatar
Det som er litt uklart for meg er om TH dro hjem TO ganger? Eller dro han bare hjem tidligere enn planlagt fordi han ikke fikk tak i AEH? Altså at han ble urolig da han ikke fikk svar.
Citera
2019-06-13, 14:13
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Men hva kan politiet ha vektlagt, når de har vurdert det slik at informasjon om at telefonen ble funnet i huset, kunne ha skadet etterforskningen? Fordi det ville ha forsterket rykter og sladder og mistanke mot TH.

Jeg lurer også VELDIG på hvorfor de nå plutselig anser dette som greit å gå ut med.

Jeg vil tenke litt motsatt av deg her. At telefonen blir funnet i huset er naturlig hvis hun er kidnappet av en liga. Hvis telefonen var borte er det grunn til å stille spørsmål ved om noen (nærstående) ville fjerne den og evnt spor sammen med damen.
Citera
2019-06-13, 14:23
Medlem
Aeh

Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Jeg lurer også VELDIG på hvorfor de nå plutselig anser dette som greit å gå ut med.

Jeg vil tenke litt motsatt av deg her. At telefonen blir funnet i huset er naturlig hvis hun er kidnappet av en liga. Hvis telefonen var borte er det grunn til å stille spørsmål ved om noen (nærstående) ville fjerne den og evnt spor sammen med damen.

Enig. Det som slår meg nå, er at de har bekreftet at siste samtale til «familiemedlem» var utgående. Vi vet også at hun ble tatt på toalettet i 1. etg. veldig nær utgangsdøren. Hva betyr det at de gir media denne informasjonen samtidig?
Senast redigerad av Adrtrt 2019-06-13 kl. 14:25. Anledning: Mer info
Citera
2019-06-13, 17:53
Medlem
Monsens avatar
Politiet sa for noen dager siden at de ikke kommer til å forfølge sporet med lue- og telefon-mannen.

Politiet sier med sikkerhet at de ikke har noe med saken å gjøre.

En person i forumet har stilt dette spørsmålet i en melding:

"Så hva annet og indirekte kan ha ført til at det med sikkerhet kan sies at disse to ikke har noe med saken å gjøre. Det må være noe markant, siden politiet ikke engang vet hvem de to er ..."

Hva mener dere at det kan være?
Citera
2019-06-13, 18:00
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Politiet sa for noen dager siden at de ikke kommer til å forfølge sporet med lue- og telefon-mannen.

Politiet sier med sikkerhet at de ikke har noe med saken å gjøre.

En person i forumet har stilt dette spørsmålet i en melding:

"Så hva annet og indirekte kan ha ført til at det med sikkerhet kan sies at disse to ikke har noe med saken å gjøre. Det må være noe markant, siden politiet ikke engang vet hvem de to er ..."

Hva mener dere at det kan være?

Mitt svar: Da er kidnapping utelukket, tenker jeg ...
Citera
2019-06-13, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Mitt svar: Da er kidnapping utelukket, tenker jeg ...

Ja, det er det jeg også leser ut av den informasjonen.
Citera
2019-06-13, 19:15
Medlem
Hvorfor sjekket politiet skoene til en av naboene hvis han ikke er mistenkt ?
Her er det flere ugler i mosen ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in