Citat:
Ursprungligen postat av
avskyn
Min läkare erkände själv efter press att dessa allergitabletter endast är till för att se om patienten menar allvar eller inte med sin ångest. Är lite dåsighet tillräckligt för att stilla "ångesten" så har man ingen ångest. Vill inte verka hånfull men...testa att dricka ett glas mjölk, det kanske också är ångestdämpande för er.

Tror han har fel. En del har effekt av antihistaminer. På riktigt. Och de som menar allvar och allergimedicinerna inte funkar på, som om och om igen säger att dessa funkar inte, de får höra att de funkar ju för alla andra. Näe, inte är de ett test. Oftast inte.
De flesta får ju nöja sig med allergitabletterna. Och de tror att det är allt som finns. Så de går och kastar sig framför tåget. (Hände en ung människa som gick till min famla psykmottagning.)
Jag kvalade till annan behandling, men inte pga att jag menade allvar utan att jag fick en läkare som faktiskt fattade. Då var kanske 1 av 10 inte är bensofoba av läkarna. Nu är det 1 av 100.
Man bryr sig inte heller om att testa andra läkemedel som inte är SSRI och allergimedicin. Man kan inte tänka utanför ramarna alls. Möjligtvis att man får en jävligt potent schizomedicin att sova på.
Något som hette Truxal skulle jag ta istf benso tydligen. Och för sömn skulle jag ta Nozinan. Detta efter att trillat ur maskineriet, så det kan hända med, man har redan gått igenom testet/fått annan läkare och sedan kommer någon som vet allt och vad som är bra (schizomeds och allergimediciner) och nollar allt. Som inte accepterade att man kvalade in och skött medicinen under 10 år.
Det var då jag insåg att alla läkare på den kliniken var skvatt galna och sökte mig till ett annat landsting vi har avtal med.
Behandling är one size fits all. Och memot kanske inte har kommit fram till vårdgivarna att allergimedsen är ett test. Inte när de tar bort äkta sömntablett och benso och ersätter det med något jävla Truxal och Nozinan (Nozinan är en väldigt nära släktigt till Hibernal så nu är vi tillbaka i dårhussverge.)
Att få det i ansiktet att man ska testa igen dessa dopamindödande gifter, man blir rädd. Om man redan är dopaminsvag, redan har ADD och restless legs och parkinsons i släkten.