• 1
  • 2
2013-01-20, 17:42
Medlem
Jag tycker Lergigan är en grymt bra ångestdämpande medicin. Helt otroligt. För först fick jag den mot illamående som var en medicinbiverkan, men den medicinen har jag nu slutat ta. Men när jag tog en tablett Lergigan 25 mg så blev jag så lugn inombords. Annars brukar jag känna mig konstant irriterad och även väldigt nedstämd. Men med Lergigan så mår jag så otroligt mycket bättre. Jag tycker till och med att jag mår bättre av det än av oxynorm och kodein som är morfin och morfinliknade medicin. Jag får mer eufori av Lergiganet.

Någon annan som också känner igen sig? Jag har googlat och många tycker det är en skitmedicin mot ångest.

Lergigan = eufori, för mig.

(något som dock oroar är om effekten kommer avta efter ett tag. Har tagit medicinen konstant nu i 1,5 månader, och känner dirket av om jag inte tar den regelbundet, men är ändå rädd att effekten blir sämre medi tiden så dosen måste ökas eller att effekten uteblir).
Citera
2013-01-20, 17:47
Medlem
Kul att någon får positiv effekt på den, även om det så må vara delvis placebo!
Jag själv har inte tagit den, bara pissiga Atarax som bara fick mig att må sämre.

Mitt ex tog 6 stycken lergigan första gången hon tog dom och kände ingenting, så det är märkligt hur mediciner kan påverka folk så olika.
Citera
2013-01-20, 17:59
Medlem
usch, de enda jag någonsin fått av lergigan är myrkrypningar i benen till en förbannelse...
Citera
2013-01-20, 18:00
Medlem
Menarens avatar
Man får en helvetes baksmälla dagen efter bara. Jävligt jobbigt om man ska jobba.
Citera
2013-01-20, 18:01
Medlem
Fast jag tror inte det är placebo eftersom jag trodde Lergigan var mot illamående och inte mot ångest, men kände en dirket påverkan att jag mådde mycket bättre psykiskt genom att jag blev lugn och harmonisk, och kunde helt plötsligt gilla mina intressen igen, som läsning.

Jag älskar böcker men har knappt kunnat läsa böcker de senaste åren då jag ej funnit tjusningen och njutningen i det. Det har mest känts som att läsa och inte förstå och sen något som känns påtvingat från mig (eftersom jag vet om att jag gillar böcker så har jag gång på gång försökt läsa men varenda gång till besvikelse när jag inte känner njutningen i mitt intresse), men NU Älskar jag böcker igen, och det är Lergiganet som gjort det, för tar jag inte Lergigan tre gånger om dagen så känner jag inte för att läsa böcker eller se film.

Jag har föröskt googla, men hittar igen annan som känner liknande effekter som jag känner.

Jag har dock läst i fass att det ibland används inför operationer eller tandingrepp.
Citera
2013-01-20, 18:05
Medlem
Jag brukar bli trött av Lergigan om jag inte tar koffein till. Så jag drucker en kopp kaffe isamband för annars blir jag ganska trött. Fick från början Lergigan Comp som innehåller koffein och efredrinsulfat men den ingår inte i högkosnadsskyddet så då bad jag att få den vanliga Lergiganet som inte har dessa två ämnen, så det är däför jag kombinerar med en kopp kaffe.

Jag har alltid drucket kaffe flera koppar om dagen sen många år tillbaka så det är inte koffeinet som gör mig lugn inombors (även om det nu kanske ger en liten effekt av det, men då att det motverkar tröttheten som Lergigan kan medföra).
Citera
2013-01-20, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewAngel
Fast jag tror inte det är placebo eftersom jag trodde Lergigan var mot illamående och inte mot ångest, men kände en dirket påverkan att jag mådde mycket bättre psykiskt genom att jag blev lugn och harmonisk, och kunde helt plötsligt gilla mina intressen igen, som läsning.

Jag älskar böcker men har knappt kunnat läsa böcker de senaste åren då jag ej funnit tjusningen och njutningen i det. Det har mest känts som att läsa och inte förstå och sen något som känns påtvingat från mig (eftersom jag vet om att jag gillar böcker så har jag gång på gång försökt läsa men varenda gång till besvikelse när jag inte känner njutningen i mitt intresse), men NU Älskar jag böcker igen, och det är Lergiganet som gjort det, för tar jag inte Lergigan tre gånger om dagen så känner jag inte för att läsa böcker eller se film.

Jag har föröskt googla, men hittar igen annan som känner liknande effekter som jag känner.

Jag har dock läst i fass att det ibland används inför operationer eller tandingrepp.

Det används väl för ångest för dem det passar på. Men i grund och botten är det väl en allergimedicin har jag för mig och det antihistaminet man blir lugnare av
Citera
2013-01-20, 18:15
Medlem
BeardBeefs avatar
Jag får Lergigan Forte 50mg utskrivet mot allergi. Funkar kalas ! Sen att det är "biverkningar" som är lugnande är bara et plus. MEN försök at inte blanda alkohol med dom. Jag har gjort det misstaget.
Citera
2013-01-20, 20:13
Medlem
AllaBarnensFars avatar
Den är perfekt, både som ångestdämpande och för att förstärka effekten något av lite allt möjligt. En fin medicin tycker jag
Citera
2013-02-01, 15:29
Medlem
Luismis avatar
Är det bara jag som har fått helt hysteriskt mycket biverkningar av lergigan?

Förutom dåsighet, muntorrhet och svårt att ställa om mellan när- och fjärrseende (vilka finns med i bipacksedeln) så fick jag så mycket myrkrypningar i alla större leder att jag inte kunde sova, mina ben domnade av fullständigt, jag har varit fruktansvärt yr i snart två dygn, fick hörselhallucinationer och är rejält känslig för ljud och fysiska stimuli. Och när myrkrypningarna väl var borta så att jag kunde sova så försov jag mig i åtta timmar, missade hela dagen. Jag tog för övrigt två 25 mg-tabletter (har ett vagt minne av att jag tog två till mitt i natten, men jag är osäker...).
Citera
2013-02-01, 15:47
Medlem
Isets avatar
Har en kompis som också tycker Lergigan funkar jättebra mot ångest. Själv kan jag bidra med att den äger mot graviditetsillamående!
Citera
2013-02-01, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luismi
Är det bara jag som har fått helt hysteriskt mycket biverkningar av lergigan?

Jag också. Jag hade ung samma biverkningar som dig. Det kliade i skelettet och man kunde inte klia bort det. Såg dubbelt också.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback