Citat:
Ursprungligen postat av UncleUrban
Har också märkt det. De flesta jeans jag har haft senaste åren (Levis, Lee, Cheap Monday, Crocker) har gått sönder alldeles för snabbt. Var inte jeans tänkta som stabila arbetskläder från början? Kan det vara planerat åldrande vi har råkat ut för?
Har bara använt Levis 501: or de senaste typ tio åren och nog skiftar de allt i kvalité. Jeans ska ju typ hålla en evighet.
Klart att alla mina byxor inte har gått sönder, somliga har jag typ sålt eller så pågrund av problem med storlekar. Är inget fan av att gå i butiker så nätshoppning känns bekvämt. Tyvärr ändras ju passformen på Levis 501: or typ från år till år. Visst att de har raka ben men ibland är de fånigt vida, ibland på gränsen för tajta. Köpte en gång ett par acne (vill jag minnas) som jag sen inte använde för att de var för tajta.
Meningen är väl lite att kläderna inte ska vara allt för hållbara (då skulle vi ju inte köpa så mycket nya jeans). Har nu beställt ett par 501: or från Levis Vintage Clothing och hoppas de håller bättre kvalité.
Jag anser att om du köper ett par jeans för kring 1000 lappen så bör de hålla ett tag också men det är ju inte riktigt så verkligheten ser ut.
Kanske kan en del av, eller hela kvalitétsförsämringen bero på att man flyttat all produktion till billiga asiatiska fabriker och förmodligen billigare material.