2019-01-16, 22:43
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanssonn80
Hej, skulle va jätte tacksam för svar.
Jag fick hem brev från transport styrelsen idag för ett möte hos socialen om drogförhålladen osv.
Jag åkte dit på narkotika första gången på en festival i somras.
Hade ju inget med min körning/körkort att göra.
Kommer dom att ta urin prov på socialen eller är det bara samtal? Vad behöver jag förbereda mig på nu?
(Röker på kvällarna för medicinskt bruk)
Förmodligen kommer dom kräva dig på up .
Citera
2019-01-16, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanssonn80
Hej, skulle va jätte tacksam för svar.
Jag fick hem brev från transport styrelsen för ett möte hos socialen om drogförhålladen osv.
Jag åkte dit på narkotika första gången på en festival i somras.
Hade ju inget med min körning/körkort att göra.
Kommer dom att ta urin prov på socialen eller är det bara samtal? Vad behöver jag förbereda mig på nu?
(Röker på kvällarna för medicinskt bruk)

Medicinskt bruk
Om du röker varje kväll har du i cannabis i kroppen hela tiden och det kan vara en fara för din körning. kan bli att du måste pissa regelbundet i ett år eller så
Citera
2019-01-18, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wolf
Förmodligen kommer dom kräva dig på up .

Citat:
Ursprungligen postat av JockeHjulben
Medicinskt bruk
Om du röker varje kväll har du i cannabis i kroppen hela tiden och det kan vara en fara för din körning. kan bli att du måste pissa regelbundet i ett år eller så

vet ni hur det skulle kunna se ut om man är dömd för ringa narkotikabrott x2 (en gång bruk, en gång framställan), men båda domarna är från 2017? har ju ändå förflutit lite tid, men jag vet inte hur de ställer sig till det. åker jag också på piss, och tvingas man bekosta det själv? har för mig jag läst att det kan bli en dyr historia om man måste lämna upprepade gånger
Citera
2019-01-18, 22:08
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av westcoastcrew
vet ni hur det skulle kunna se ut om man är dömd för ringa narkotikabrott x2 (en gång bruk, en gång framställan), men båda domarna är från 2017? har ju ändå förflutit lite tid, men jag vet inte hur de ställer sig till det. åker jag också på piss, och tvingas man bekosta det själv? har för mig jag läst att det kan bli en dyr historia om man måste lämna upprepade gånger
Jag misstänker att iom att du är dömd innan så behöver du bara pissa en gång nu så ryker kortet.
Citera
2019-01-18, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wolf
Jag misstänker att iom att du är dömd innan så behöver du bara pissa en gång nu så ryker kortet.

oj helvete, trodde tråden handlade om körkortsTILLSTÅND (...och inte återkallelse). ber om ursäkt.

edit: verkar inte finnas någon specifik tråd för körkortstillstånd, och alla postar om det i tråden, så jag frågar igen: kan jag få körkortstillstånd med två ringa nark i bagaget från år 2017?

har redan körkort sedan 12 år tillbaka och det har aldrig kommit på tal att mitt B-kort skulle dras in eller att jag ska tvingas pissa för att behålla det eftersom jag aldrig blivit gripen i samband med körning.

kan jag få körkortstillstånd klass 2 (eller vad fan det är för lastbil/mc/etc)? kommer de kräva piss för det tror ni? tar hellre en spärrtid (så länge den inte gäller så länge jag har domarna i belastningsregistret, det blir lite väl) än att betala för dem jävla pisstesterna som verkar kosta 1000 pix/gång.
Senast redigerad av westcoastcrew 2019-01-18 kl. 22:51.
Citera
2019-01-18, 23:07
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av westcoastcrew
oj helvete, trodde tråden handlade om körkortsTILLSTÅND (...och inte återkallelse). ber om ursäkt.

edit: verkar inte finnas någon specifik tråd för körkortstillstånd, och alla postar om det i tråden, så jag frågar igen: kan jag få körkortstillstånd med två ringa nark i bagaget från år 2017?

har redan körkort sedan 12 år tillbaka och det har aldrig kommit på tal att mitt B-kort skulle dras in eller att jag ska tvingas pissa för att behålla det eftersom jag aldrig blivit gripen i samband med körning.

kan jag få körkortstillstånd klass 2 (eller vad fan det är för lastbil/mc/etc)? kommer de kräva piss för det tror ni? tar hellre en spärrtid (så länge den inte gäller så länge jag har domarna i belastningsregistret, det blir lite väl) än att betala för dem jävla pisstesterna som verkar kosta 1000 pix/gång.
Inte en aning, verkar vara jävligt olika det där, en jobbkompis blev av med sitt körkort när han torskade på krogen med grönt på sig, och han hade inget på sig innan, medans en strulpelle i vår familj som torskat på säkert 40-50 olovliga, 16 domar för narkotikabrott för eget bruk och massa annan skit fick sitt körkortstillstånd typ 7-8 mån efter sista fängelsestraffet.
Citera
2019-04-18, 09:43
Medlem
Hej! Har aldrig använt fb förutom till att läsa okika inlägg, har aldrig postat ngt så detta kanske blir fel.

Det är såhär att jag har blivit tagen för ringa narkotikabrott 2 gånger(cannabis och hash, inga stora mängder) och den andra gångenficl jag ett brev om att mitt körkort blir utrett nu, eller rättare sagt jag utreds om jag är lämplig tillatt ha ett körkort. Efter att ha varitpå soc möte fick jag brevet från transport som sa att jag får en varning.

Nu undrar vad som händer, kommer dem överraska med urinprov när som?

Tack!
Citera
2019-06-03, 18:04
Medlem
Halloj!

Kort fråga som gärna får besvaras av en vänlig själ

Efter att soc skickat in sitt utlåtande till transportstyrelsen - hur lång tid brukar det ta ungefär tills jag får svar från transportstyrelsen om vad ”domen blir”?

Dvs: varning, att det behövs lämnas prover osv...

Tack på förhand
OH
Citera
2019-06-12, 21:25
Medlem
Narkotikadom - indraget körkort

Blev fälld för narkotika brott och fick mitt körkort draget av transportstyrelsen. I brevet står det "spärrtiden börjar den dag då du bekräftar detta beslut eller den dag ditt körkort överlämnas till transportstyrelsen"

Så ifall jag varken bekräftar eller skickar in det, är det ej draget då?

Kan jag överklaga ett sådant beslut, liksom jag körde ju ej onykter endast naroktia på fritiden..
Citera
2019-06-12, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aquaweiler
Blev fälld för narkotika brott och fick mitt körkort draget av transportstyrelsen. I brevet står det "spärrtiden börjar den dag då du bekräftar detta beslut eller den dag ditt körkort överlämnas till transportstyrelsen"

Så ifall jag varken bekräftar eller skickar in det, är det ej draget då?

Kan jag överklaga ett sådant beslut, liksom jag körde ju ej onykter endast naroktia på fritiden..

(FB) Kollar arbetsgivare giltlighet på körkort?
Citera
2019-06-12, 21:28
Medlem
Jävlar! Du har ju hittat ett sånt där kryphål! Ordningsmakten står handfallen!

Naturligtvis kommer kortet spärras även om du inte bekräftar beslutet...
Citera
2019-06-12, 21:30
Medlem
Myhr1s avatar
Sjukt dom drar in körkortet då du inte varit i närheten av en bil? några priors eller? :P

Lite som att man gör inbrott hos grannen och länsman klipper körkortet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in