2019-06-12, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Dessutom har vi redan tidigare fått dementerat av någon (var det Sh. Holmes?) att det skulle ha funnits en orosanmälan. Holmes bor ju i närheten och känner till både LWs och SDs sfärer.

Finns inget i mina uppgifter som pekar mot detta. Det var Rosamund som arbetade frenetiskt på att få det till en sanning baserad på en utsaga ifrån Schazz. När jag ifrågasatte detta var det ingen som kunde stå upp för uppgifterna.
Citera
2019-06-12, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Tror inte motivet är religiöst. Det handlar snarare om provokation, att vinna debatter och liknande. Man kan alltid ignorera och satsa energi på de som är trovärdiga och vill lösa fallet.

Fast man vinner inga debatter med med såna ointressanta inlägg, inte som jag kan se alla fall. Möjligtvis om det fanns någon som skrev något viktigt innan som strålkastarljuset inte skulle fokusera på..
Vi får hoppas att någon har något viktigt att tillföra nu istället.
Såg tidigare en sorts lista på intressant information om LW och hennes familj och MGM mm. Någon som kan länka den?
Citera
2019-06-12, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
En orosanmälan om ett barn behöver inte heller vara riktat mot en förälder.
Skolan och hälso-och sjukvården har anmälningsplikt om de är oroliga för att barn far illa.

Det räcker med att man kan vara orolig över barnets mående, och oron behöver inte vara riktad mot att föräldrarna inte tar hand om barnet på rätt sätt.

Den som anmäler behöver ju inte själv ta reda på vad det är för fel. Det är socialtjänstens ansvar att barnet får kontakt med någon och att man ser om och vilka stödinsatser som kan behövas.

Barn kan ju må dåligt av många olika skäl, t ex en skilsmässa, föräldrar som bråkar, mobbning, ätstörningar, depressioner, en bokstavsdiagnos eller en förälder som blir allvarligt sjuk. Det kan yttra sig på många olika sätt. Och åtgärderna kan vara allt från inga åtgärder, till att föräldrar/barn får stöd hos kurator/psykolog/BUP eller mer omfattande åtgärder.

Om det funnits en orosanmälan, då kan vi av att bara ha hört om en sådan inte dra några slutsatser.

Man kan inte dra den slutsatsen att orosanmälan gällde LWs föräldraskap. Inte heller kan man dra den slutsatsen att det hade med LWs arbetspass att göra, eller att hon inte ville vara med barnen.

Ja du har helt rätt, så logiskt tänkt och bra skrivet.
Citera
2019-06-12, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Finns inget i mina uppgifter som pekar mot detta. Det var Rosamund som arbetade frenetiskt på att få det till en sanning baserad på en utsaga ifrån Schazz. När jag ifrågasatte detta var det ingen som kunde stå upp för uppgifterna.

När började Schazz med detta? Har Schazz sedan ändrat uppfattning eller Rosamund? Eller hävdar de två fortfarande samma ang LW?
Skulle verkligen vara intressant att få veta varifrån de fick dessa uppgifter och om de fortfarande vidhåller informationen, och varför den är så viktig för dom?
Citera
2019-06-12, 19:41
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
När började Schazz med detta? Har Schazz sedan ändrat uppfattning eller Rosamund? Eller hävdar de två fortfarande samma ang LW?
Skulle verkligen vara intressant att få veta varifrån de fick dessa uppgifter och om de fortfarande vidhåller informationen, och varför den är så viktig för dom?

Rosamunds assistent kanske kan kliva in och svara? Fick tråden reda på hur länge hen skulle behöva assistans?
Citera
2019-06-12, 19:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Fast man vinner inga debatter med med såna ointressanta inlägg, inte som jag kan se alla fall. Möjligtvis om det fanns någon som skrev något viktigt innan som strålkastarljuset inte skulle fokusera på..
Såg tidigare en sorts lista på intressant information om LW och hennes familj och MGM mm. Någon som kan länka den?

Nu vet jag inte om du menar att du sett en sådan lista nyligen?
Annars vet jag att @cloudedcrystalbeam (är det rätt?) har skrivit ett flertal listor med lite fakta om några personer. Kanske går det att söka på det viset? Eller om h*n själv kommer ihåg? Ozzie är också en vän i nöden!

Och du vet väl att Honan har som signatur bra sammanfattningar? Dom hittar du längst ner i hennes inlägg.
Citera
2019-06-12, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu vet jag inte om du menar att du sett en sådan lista nyligen?
Annars vet jag att @cloudedcrystalbeam (är det rätt?) har skrivit ett flertal listor med lite fakta om några personer. Kanske går det att söka på det viset? Eller om h*n själv kommer ihåg? Ozzie är också en vän i nöden!

Och du vet väl att Honan har som signatur bra sammanfattningar? Dom hittar du längst ner i hennes inlägg.

Jag tänkte också på de så utmärkta sammanfattningarna
som Honan6 har i sin profil - där finner man det
mesta!
Citera
2019-06-12, 20:31
Medlem
Citat:
Såg tidigare en sorts lista på intressant information om LW och hennes familj och MGM mm. Någon som
kan länka den?

Här har du information om SD som Cloudedcrystalbeam
sammanställt:

Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Lite SD historia:

Född i Västerås 1974.

Föräldrar:

F-ED och VMD, bor i Västerås.

Syskon:

AEÅ, född 1971, bor i Västerås, efternamnsbyte i samband med vigsel 2005

MA född 1976, bor i Västerås, efternamnsbyte 2012

AD född 1977, bor i Västerås

SD bor i Västerås 1974-1997

1997 flyttar SD in hos HD i Örebro

Därefter har SD och HD bott tillsammans på några olika adresser i Örebro.
Citera
2019-06-12, 20:44
Medlem
Och även uppgifter om HD:

Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Lite HD-uppgifter:

Född 1974 i Längbro (Örebro)

Föräldrar:

Mamma BA och
Pappa S-OA, bor i Örebro

Syskon:

POS född 1972, bor i Örebro

HD bor:

1974-1996 Längbro (Örebro) födelseadressen

1996-1997 Med föräldrar på annan Örebroadress. Föräldrarna bor kvar där.

1997-2000 Annan Örebroadress. SD flyttar in.

2000-2003 Ytterligare en Örebroadress, bor med SD

2003-2005 ännu en Örebroadress tillsammans med SD

2005-2018-03-21 Betesvägen Örebro. Barnen är födda 2004 och 2006. HD gifter sig med SD 2008, vigselförrättare LW.

2018- Fädermansgatan, Örebro, utan SD.
Citera
2019-06-12, 20:52
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Här har du information om SD som Cloudedcrystalbeam
sammanställt:
Här är en sammanställning över sådant som skulle kunna tala för att SD är GM:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2019-06-12, 20:57
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Resultatet i fallet talar sitt tydliga språk, inget har hänt och fallet har stått och stampat i över ett år det kan minsta barn se.

Om åklagare Hiding resonerar som du förstår jag varför inget händer.

Jag har varit med i trådar här i AB&K väldigt länge och måste nog utnämna denna tråd till den absolut sämsta när det gäller inlägg och användare.
Kan inte annat än att hålla med, denna tråden har dom absolut värsta användarna.

i det här fallet får vi nog inte fram någon lösning tyvärr.
Citera
2019-06-12, 21:25
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
Kan inte annat än att hålla med, denna tråden har dom absolut värsta användarna.

i det här fallet får vi nog inte fram någon lösning tyvärr.
Jag har skrivit det tidigare men kan göra det igen, "förundersökningen" här är den enda som är och förblir offentlig.

Någon eller några av dem som förespråkar SD som GM har redan börjat använda begreppet "polisiärt uppklarat" som någon slags reservutgång.
Senast redigerad av MrBarnaby 2019-06-12 kl. 21:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in