2019-06-12, 15:41
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nej; ingen här vet att du har "rätt".

Det blir inte mer "rätt" för att du upprepar dit mantra.

Och... det har inget med mordet att göra.

Och hur vet du det?

Är mordet löst eller har jag missat något?

Så vitt jag vet och har kännedom om så har inget hänt på ett år.
Citera
2019-06-12, 15:50
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Hur vet du att LW endast la kväll/nattpass då barnen var hos henne?
Och om du nu anser att hon utnyttjat sina föräldrar som barnvakt må ju vara din uppfattning, men det är väl hennes föräldrar som avgör om det verkligen var så!?
Kanske hennes föräldrar tom föreslog att hon skulle ta de passen så hon slapp utgifter som barnomsorg, just för att hjälpa henne ekonomiskt och för att de ville umgås med sina barnbarn?!

Hur tänker du att detta skulle vara objektiv information och att lyfta på alla stenar, genom att få LW att framstå i dålig dager? Förklara gärna eller inse att du inte kommer någonstans med tjatet från dig!

Det Lenas föräldrar hjälpt henne är väl inget mot hur HD:s föräldrar hjälper henne. De hjälpte ju henne med bostad och verkar ha barnen titt som tätt så att både HD och SD kan geocacha.

Jag lägger ingen värdering i det själv och fattar inte vad det skulle ha med mordet att göra.

Min egna erfarenhet är att mor- och farföräldrar vill umgås med sina barnbarn.

De ville ha mina barn över helger väldigt ofta när de var små, och detta trots att jag inte bett dem vara barnvakt.
Citera
2019-06-12, 16:02
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Och hur vet du det?

Är mordet löst eller har jag missat något?

Så vitt jag vet och har kännedom om så har inget hänt på ett år.

Att ingenting har hänt på ett år, det vet vi inget om.

Vi vet att under året har mgm inte avförts från utredningen och misstankegraden ligger fortfarande på skäligen misstänkt för mordet. Inte heller har någon annan delgivits misstanke för mordet.

Att LW skulle ha mördats för att hon inte "velat" vara med sina barn utan hellre "velat" arbeta det ser jag som ytterst osannolikt.

Vi "vet" dessutom inte alls om så var fallet öht, detta att hon inte ville vara med sina barn. Det kan jag inte finna något i tråden om som skulle visa att så var fallet.

Allt kommer från den artikel i NA där LWs föräldrar berättade om att de under flera år åkt till Örebro för att ta hand om barnbarnen efter LWs skilsmässa då hon varannan vecka arbetade kvällspass.

Att dra slutsatsen att hon därför inte ville vara med sina barn, tycker jag är att dra slutsatser på alltför lösa grunder.

Hur detta skulle hänga ihop med mordet har jag väldigt svårt att se.

Det är min starka övertygelse i nuläget.
UW, föräldrarna och barnen, de borde alla vara kollade vid det här laget.
Citera
2019-06-12, 16:06
Medlem
Det verkar som att en viss postare härinne tycker att LW får skylla sig själv att hon blev mördad. Så tänker nog den elaka mördaren också.
Citera
2019-06-12, 16:10
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Att ingenting har hänt på ett år, det vet vi inget om.

Vi vet att under året har mgm inte avförts från utredningen och misstankegraden ligger fortfarande på skäligen misstänkt för mordet. Inte heller har någon annan delgivits misstanke för mordet.

Att LW skulle ha mördats för att hon inte "velat" vara med sina barn utan hellre "velat" arbeta det ser jag som ytterst osannolikt.

Vi "vet" dessutom inte alls om så var fallet öht, detta att hon inte ville vara med sina barn. Det kan jag inte finna något i tråden om som skulle visa att så var fallet.

Allt kommer från den artikel i NA där LWs föräldrar berättade om att de under flera år åkt till Örebro för att ta hand om barnbarnen efter LWs skilsmässa då hon varannan vecka arbetade kvällspass.

Att dra slutsatsen att hon därför inte ville vara med sina barn, tycker jag är att dra slutsatser på alltför lösa grunder.

Hur detta skulle hänga ihop med mordet har jag väldigt svårt att se.

Det är min starka övertygelse i nuläget.
UW, föräldrarna och barnen, de borde alla vara kollade vid det här laget.

Resultatet i fallet talar sitt tydliga språk, inget har hänt och fallet har stått och stampat i över ett år det kan minsta barn se.

Om åklagare Hiding resonerar som du förstår jag varför inget händer.

Jag har varit med i trådar här i AB&K väldigt länge och måste nog utnämna denna tråd till den absolut sämsta när det gäller inlägg och användare.
Citera
2019-06-12, 16:13
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Men det märkliga är ju att LW lade sitt schema så illa att hon inte tog kvälls-/nattpassen när barnen var hos pappan, UW. På så sätt hade hon fått mer tid för sina barn, utan att hennes hushållsekonomi förändrats negativt.
Är det vad du fantiserar om?
De uppgifterna har inte förekommit i tråden.
Citera
2019-06-12, 16:16
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Resultatet i fallet talar sitt tydliga språk, inget har hänt och fallet har stått och stampat i över ett år det kan minsta barn se.

Om åklagare Hiding resonerar som du förstår jag varför inget händer.

Jag har varit med i trådar här i AB&K väldigt länge och måste nog utnämna denna tråd till den absolut sämsta när det gäller inlägg och användare.
Det kan jag, som också har varit med väldigt länge, hålla med om men vad tycker du att vi ska göra för att det ska bli bättre?
Citera
2019-06-12, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Det Lenas föräldrar hjälpt henne är väl inget mot hur HD:s föräldrar hjälper henne. De hjälpte ju henne med bostad och verkar ha barnen titt som tätt så att både HD och SD kan geocacha.

Jag lägger ingen värdering i det själv och fattar inte vad det skulle ha med mordet att göra.

Min egna erfarenhet är att mor- och farföräldrar vill umgås med sina barnbarn.

De ville ha mina barn över helger väldigt ofta när de var små, och detta trots att jag inte bett dem vara barnvakt.

Det dyker upp många tankar och frågor här nu, i alla fall hos några av oss..det här verkar enbart handla om att få LW att framstå som en dålig mor.

Frågan är vartåt vederbörande vill komma med detta..peka ut LW föräldrar eller möjligtvis UW som MG, eller ännu värre LW egna barn... just för att NÅGON anser sig ha rätt att ifrågasätta hennes mammaroll!!

Kan det va något religiöst motiv? Vederbörande tjatade ju dessutom flera ggr om LW verkligen var kristen.
Vi lever inte på 1800-talet...här verkar några ha stannat kvar i någon gammal religiös anda, kan man ana..kan man gissa...?!
Citera
2019-06-12, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Det verkar som att en viss postare härinne tycker att LW får skylla sig själv att hon blev mördad. Så tänker nog den elaka mördaren också.

Ja någon talade om att leta under varje sten, tror vederbörande hittat sitt motiv.
Citera
2019-06-12, 17:18
Medlem
Citat:
Du menar att jag ska ta dig på orden, utan att du på minsta sätt kan tala om vad som får dig att säga att det finns en sådan orosanmälan från UW?

Jag tror nog att de allra flesta i tråden som har framfört något som de påstår sig veta om fallet, har på ett eller annat sätt talat om hur de fått sin info. Jag förmodar att de flesta tycker att det är bra att vi använder oss av källor i så stor utsträckning som det går.

Som jag minns det har du tidigare sagt att du inte bor i Örebro och att du inte har någon koppling till någon i fallet. Då blir det lite löst hängande att du nu plötsligt vet LWs schema och vet att UW gjort en orosanmälan.

Varifrån skulle du kunnat få dina uppgifter från? Du skulle hävda att du själv har ringt för att kolla upp uppgifterna (vilket inte går, det faller in under sekretess) eller att du har fått ett pm. Ett pm från en användare är svårt att värdera då vi inte vet vilken användare det är, man kan bara gissa.

Ja, det är svårt att tro på dessa uppgifter, utan att få veta något ytterligare.

Jag skulle vilja säga, att om uppgiften kommer via ett pm, varför lägger inte användaren själv ut uppgiften i tråden, utan låter dig göra det?

Dessutom har vi redan tidigare fått dementerat av någon (var det Sh. Holmes?) att det skulle ha funnits en orosanmälan. Holmes bor ju i närheten och känner till både LWs och SDs sfärer.
Citera
2019-06-12, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Det dyker upp många tankar och frågor här nu, i alla fall hos några av oss..det här verkar enbart handla om att få LW att framstå som en dålig mor.

Frågan är vartåt vederbörande vill komma med detta..peka ut LW föräldrar eller möjligtvis UW som MG, eller ännu värre LW egna barn... just för att NÅGON anser sig ha rätt att ifrågasätta hennes mammaroll!!

Kan det va något religiöst motiv? Vederbörande tjatade ju dessutom flera ggr om LW verkligen var kristen.
Vi lever inte på 1800-talet...här verkar några ha stannat kvar i någon gammal religiös anda, kan man ana..kan man gissa...?!

Tror inte motivet är religiöst. Det handlar snarare om provokation, att vinna debatter och liknande. Man kan alltid ignorera och satsa energi på de som är trovärdiga och vill lösa fallet.
Citera
2019-06-12, 18:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Dessutom har vi redan tidigare fått dementerat av någon (var det Sh. Holmes?) att det skulle ha funnits en orosanmälan. Holmes bor ju i närheten och känner till både LWs och SDs sfärer.

En orosanmälan om ett barn behöver inte heller vara riktat mot en förälder.
Skolan och hälso-och sjukvården har anmälningsplikt om de är oroliga för att barn far illa.

Det räcker med att man kan vara orolig över barnets mående, och oron behöver inte vara riktad mot att föräldrarna inte tar hand om barnet på rätt sätt.

Den som anmäler behöver ju inte själv ta reda på vad det är för fel. Det är socialtjänstens ansvar att barnet får kontakt med någon och att man ser om och vilka stödinsatser som kan behövas.

Barn kan ju må dåligt av många olika skäl, t ex en skilsmässa, föräldrar som bråkar, mobbning, ätstörningar, depressioner, en bokstavsdiagnos eller en förälder som blir allvarligt sjuk. Det kan yttra sig på många olika sätt. Och åtgärderna kan vara allt från inga åtgärder, till att föräldrar/barn får stöd hos kurator/psykolog/BUP eller mer omfattande åtgärder.

Om det funnits en orosanmälan, då kan vi av att bara ha hört om en sådan inte dra några slutsatser.

Man kan inte dra den slutsatsen att orosanmälan gällde LWs föräldraskap. Inte heller kan man dra den slutsatsen att det hade med LWs arbetspass att göra, eller att hon inte ville vara med barnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in