2019-06-12, 12:32
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Åh herregud, säg inte det till Lund-NoGo-zone, då går han i taket på dig också.

Både du och jag har hunnit dö innan AI når så långt.

De flesta "elitkockar" är män ja.

Jag säger det jag anser oavsett vem som säger emot.

Och AI tar nog över läkaryrket snabbare än vad de allra flesta kan förstå, det finns alla förutsättningar för AI att bli långt bättre än de allra bästa experterna.

Ja precis, trots att kvinnor ägnar sig mer åt matlagning än män är det ändå män som blir bäst på det. Att kvinnor som grupp tränar mer hjälper alltså inte, män blir bättre ändå.
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2019-06-12 kl. 12:35.
Citera
2019-06-12, 12:33
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Inte slut på argument, men jag har däremot slut på ork. Jag har försökt, och försökt, och försökt...men nu har jag gett upp.
Du har aldrig börjat.
Du sitter fast och jag har försökt hjälpa dig loss.
Citera
2019-06-12, 12:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Du vet inte könet på många här, och jag skulle säga att du är sexist om du tjejgissar.

Det är inte kränkande mot kvinnor att visa upp en lista med de 30 bästa schackspelarena genom tiderna, och att 100% av dem är män. Och sedan med dessa fakta som bas påstå att "Män är bättre på schack än kvinnor".

Men det är kränkande mot män att skriva att "kvinnor är lika bra på schack som män" eftersom det är en lögn och en förminskning av många mäns prestationer.

De enda jag därför ser som skriver kränkande inlägg i den här tråden är jenny, moment, emmy. lupac skriver osanna inlägg, dock inte kränkande men hon kunde sluta med alla svordomar och barnsliga härskartekniker om hon vill tas på allvar.

Elitschackspelarna är alla män ja, har jag påstått något annat gällande schack?
Citera
2019-06-12, 12:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jag säger det jag anser oavsett vem som säger emot.

Och AI tar nog över läkaryrket snabbare än vad de allra flesta kan förstå, det finns alla förutsättningar för AI att bli långt bättre än de allra bästa experterna.

Ja precis, trots att kvinnor ägnar sig mer åt matlagning än män är det ändå män som blir bäst på det. Att kvinnor som grupp tränar mer hjälper alltså inte, män blir bättre ändå.

Så att kvinnor lagar mat till sina barn och sina eventuella män ser du som att kvinnor tränar på att nå eliten inom kockyrket?
Citera
2019-06-12, 12:44
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Så att kvinnor lagar mat till sina barn och sina eventuella män ser du som att kvinnor tränar på att nå eliten inom kockyrket?

Träning ger färdighet oavsett vad målet är, men inte så mycket för kvinnor då för deras träning leder inte till toppresultat.
Citera
2019-06-12, 12:49
Avslutad
Citat:
Ja erfarenhet ger mer tyngd i argumenten. Att inte ha någon erfarenhet av schackspelare men ändå ha bestämda åsikter om dem visar på att man inte har på fötterna. Du tänkte inte så långt kanske?

Hon försökte hävda att kvinnor var lika bra som män på schack trots att kvinnor i toppen inte har en chans mot de bästa männen. Då försökte hon sig på med att en genomsnittlig kvinna var lika bra som en genomsnittlig man så jag gjorde ett test, jag och hon som två representanter som vanliga personer men hon kunde inte spela schack. Hade hon kunnat det och haft erfarenhet av att ha spelat mot många skulle hon vetat att kvinnor är sämre än män även genomsnittligt.

Gjorde jag? Vilket inlägg var det?

Tänk om jag bara hade spelat mot andra kvinnor och de alla hade vunnit över mig (vilket de säkert skulle ha gjort). Då skulle jag gå runt och tro att kvinnor var bäst på schack. Ja där ser man...
Citera
2019-06-12, 12:51
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Gjorde jag? Vilket inlägg var det?

Tänk om jag bara hade spelat mot andra kvinnor och de alla hade vunnit över mig (vilket de säkert skulle ha gjort). Då skulle jag gå runt och tro att kvinnor var bäst på schack. Ja där ser man...

Haha, kvinnors logik är som den är. Om du bara har resultat från matcher mellan kvinnor kan du förstås inte dra någon slutsats hur de står sig mot män. Jösses!
Citera
2019-06-12, 12:53
Avslutad
Citat:
Träning ger färdighet oavsett vad målet är, men inte så mycket för kvinnor då för deras träning leder inte till toppresultat.

Jag tror inte de är intresserade av att nå målet, eliten inom kockyrket, de flesta jobbar nog med annat. De flesta vill nog bara mätta sina barn och eventuella partners.
Citera
2019-06-12, 12:55
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jag tror inte de är intresserade av att nå målet, eliten inom kockyrket, de flesta jobbar nog med annat. De flesta vill nog bara mätta sina barn och eventuella partners.

Som sagt, oavsett mål så ger övning färdighet, men det räcker ändå inte till toppen för kvinnor.
Citera
2019-06-12, 12:58
Avslutad
Citat:
Haha, kvinnors logik är som den är. Om du bara har resultat från matcher mellan kvinnor kan du förstås inte dra någon slutsats hur de står sig mot män. Jösses!

Bra jobbat dr Watson! Du börjar förstå varför man inte kan jämföra äpplen och päron.
Citera
2019-06-12, 12:58
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Elitschackspelarna är alla män ja, har jag påstått något annat gällande schack?
Öh, nej, alla elitschackspelare är inte män. Finns massor med bra kvinnliga elitschackspelare. Men män spelar bättre schack än kvinnor, inget av mina schack-inlägg handlar om något annat. Jag tror minsann du skriver lite vad-som-helst, för du-kan-ingenting-om-något.

Det är ju kul att vissa i tråden börjar balla ur så mycket att jag måste upplysa kvinnor att kvinnor kan spela schack på elitnivå.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-06-12 kl. 13:23.
Citera
2019-06-12, 12:59
Medlem
Casual-Cultures avatar
Att vara landsförrädare men detta gäller endast svenska kvinnor möjligtvis finska också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in