2019-06-12, 10:47
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Men det går inte att dra den slutsatsen genom enstaka prestationer av enstaka individer. Det finns ju ingen statistik som stödjer din åsikt. Loppet har för få deltagare. Däremot kan man ju helt klart säga att av dom som simmat tävlingen verkar kvinnor prestera bättre i just den tävlingen.

För att ditt resonemang ska bli rimligt måste du hitta flera likadana tävlingar med helst samma deltagare.

Nu får du för fan ge dig. Du beter dig mer och mer som en avundsjuk kvinnohatare som får blodstörtning var gång en kvinna vinner över en man i en valfri ”gren”.

Klicka på vart och ett av årtalen 1982-2016 och räkna antalet kvinnliga vinnare i Ultramarathon Manhattan Island.

De snabbaste tiderna i Catalina Channel:

https://fatgirltoironman.co.uk/2018/03/05/monday-morning-motivation-sarah-thomas/

There are currently only three swimmers who have completed “current-neutral” swims of 63 miles or more. Interesting they are all female – possibly because women have a higher percentage of body fat which helps with buoyancy and insulation.

Läs en gång till vad som står i tidigare inlägg som jag skickat till dig. Men tydligen har du förträngt simresultaten, eftersom de inte stämmer överens med din skeva världsbild bestående av överlägsna män och underlägsna kvinnor i alla sammanhang. Enligt dig måste könsmaktsordningen vidmakthållas, där män är både överordnade och överlägsna kvinnor.

https://www.jaimiemonahan.com/aboutjaimie

Vi går bara runt i den här debatten så jag sätter punkt här. Jag har ingen lust att diskutera med idioter som stoppar huvudet i sanden så fort det dyker upp en uppgift om en kvinna som besegrar eller är skickligare än män i något område, särskilt när det kommer till fysiska prestationer som i uthållighetssporter. Om en kvinna utklassar män i diverse ”grenar” som e-sport, korvätning, Alfapet eller Fia med knuff, då blir det gråt och tandagnisslan från bittra kvinnohatare i det här forumet.
Citera
2019-06-12, 10:48
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Du menar att om hon var bra på att spela schack hade hon kunnat påstå det med viss tyngd eller? Vi diskuterar grupper, att du tycker en match mellan dig och henne säger något överhuvudtaget visar hur slarvigt du tänker.

Ja erfarenhet ger mer tyngd i argumenten. Att inte ha någon erfarenhet av schackspelare men ändå ha bestämda åsikter om dem visar på att man inte har på fötterna. Du tänkte inte så långt kanske?

Hon försökte hävda att kvinnor var lika bra som män på schack trots att kvinnor i toppen inte har en chans mot de bästa männen. Då försökte hon sig på med att en genomsnittlig kvinna var lika bra som en genomsnittlig man så jag gjorde ett test, jag och hon som två representanter som vanliga personer men hon kunde inte spela schack. Hade hon kunnat det och haft erfarenhet av att ha spelat mot många skulle hon vetat att kvinnor är sämre än män även genomsnittligt.
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2019-06-12 kl. 10:52.
Citera
2019-06-12, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag vet absolut ingenting om vem som bygger hus i Afrika. Gör du? För du skrev ett inlägg med något som lät riktigt likt "fakta" och som jag motsatte mig och begärde källa på. Tjejfakta?
Du kallar det tjejfakta, jag kallar det kvalificerad gissning att det inte är och alltid varit vita och asiater som byggt och konstruerat i Afrika och Mellanöstern, moskéer, pyramider och mer vanliga byggnader.
Citera
2019-06-12, 10:55
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Kvinnor ÄR ju bättre på empati. Är inte det en verklig färdighet eller?

Är det din subjektiva uppfattning eller har du objektiva mätmetoder?
Citera
2019-06-12, 10:56
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Hur många tittar på J K Rowling på TV? Det är väl hennes karaktärer Harry Potter och och co som är de stora dragplåstren.

Jag kan inte se svenska feminister i mina länkade listor. Peka ut dem i så fall.

Mick Jagger och Bruce Springfield m fl är för gamla om jag ska vara lika fördomsfull som du om äldre människor. ”Praktfiaskon” i TV är det åtskilliga celebriteter av båda könen som har gjort i televisionens drygt 60 år långa historia.

Skulle det ens vara ett argument? Frågeställning är inte om det finns kvinnor som lyckas ibland utan om kvinnor som grupp är bättre än män på något.
Citera
2019-06-12, 10:57
Medlem
Citat:
Kan du utveckla den tanken? Du menar att t.o.m. afrikanska män är bättre på att bygga än svenska kvinnor? Ja, det tror jag med.
Ja jag tror de är mer intresserade av att bygga och konstruera. Men vi diskuterar intelligens inte hur man kanaliserar den, det var min poäng. Att du tycker svält och infektionssjukdomar är offerkofta gällande IQ-resultat (trots att de är vetenskapligt bevisade faktorer som påverkar IQ-resultat) är ju så chockerande lågt att den del av mig som vill gilla dig och hoppas att vi nån gång finner ett vänskapligt ögonblick får sig en rejäl tankeställare. Men du kanske inte visste att näringsstatus påverkar IQ? Nu när jag talar om det för dig och du kan googla och bekräfta att det förhåller sig så, ändrar du dig då?
Citera
2019-06-12, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Är det din subjektiva uppfattning eller har du objektiva mätmetoder?
Fast glöm inte att du inte har det.
Citera
2019-06-12, 10:59
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Fast glöm inte att du inte har det.

Kvinnor vill massimportera våldtäktsmän, hur mycket empati är det?
Citera
2019-06-12, 11:00
Medlem
Citat:
...och det är det som redan görs i 1000-tals schackrum i världen just nu. Och vinnaren blev åter en man. Sluta drömma.
Du menar att spelare med samma erfarenhet ställs mot varandra? Du menar att kvinnliga spelare i genomsnitt viger lika stor del av sitt liv till schack som manliga spelare?
Senast redigerad av Emmy.Ha 2019-06-12 kl. 11:13.
Citera
2019-06-12, 11:02
Medlem
Citat:
Kvinnor vill massimportera våldtäktsmän, hur mycket empati är det?
Var det där ett motargument? Ett exempel på dina objektiva mätmetoder alltså?
Citera
2019-06-12, 11:05
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Var det där ett motargument? Ett exempel på dina objektiva mätmetoder alltså?

Ja det går objektivt att mäta, kvinnor röstar i högre utsträckning för massimport av våldtäktsbenägna män än vad män gör.

- Nej men jag bor i ett tryggt område så jag kommer säkert inte drabbas.
- Men alla alla andra då och de som redan har blivit gruppvåldtagna, deras trygghet då?
- Nej men det struntar väl jag i

Empati, not so much
Citera
2019-06-12, 11:12
Medlem
Citat:
Ja det går objektivt att mäta, kvinnor röstar i högre utsträckning för massimport av våldtäktsbenägna män än vad män gör.

- Nej men jag bor i ett tryggt område så jag kommer säkert inte drabbas.
- Men alla alla andra då och de som redan har blivit gruppvåldtagna, deras trygghet då?
- Nej men det struntar väl jag i

Empati, not so much
Ok så du hävdar faktiskt att det är en objektiv mätmetod? Så du tror först och främst att alla röster kan ses som ett ställningstagande uteslutande för "vill jag eller vill jag inte ha gruppvåldtäckter i Sverige?"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in