2019-06-10, 20:22
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Var stod det "slavar" i mitt inlägg? Men du kanske alltid tänker på afrikaner som slavar?

Antagligen bara förvånande för dig, men Somalier kunde faktiskt ta sig själva till USA utan hjälp av den stora vita tanten lupac:
https://en.wikipedia.org/wiki/Somali_Americans

Nu var det afroamerikaner (länk), den största amerikanska folkgruppen som avsågs och inte afrikanska immigranter och andra invandrade svarta minoriteter.

Du skickade en länk till en artikel om somaliska immigranter, men inte till en som handlar om nigerianska immigranter (länk). Kan det månne bero på att de är mycket smartare och mer välutbildade än du?

Citat:
Länder med lägst IQ, alla från afrika eller befolkade av ex-afrikaner:

https://brainstats.com/average-iq-by-country.html
39 Lesotho 67
39 Liberia 67
39 Saint Kitts and Nevis 67
39 São Tomé and Príncipe 67
40 The Gambia 66
41 Cameroon 64
41 Gabon 64
41 Mozambique 64
42 Saint Lucia 62
43 Equatorial Guinea 59

Vad var frågan nu igen??

Så lustigt att du cherrypickar som en NMR-rasist. Du ”glömde” ju ta med följande subsahariska länder som ligger avsevärt högre upp i IQ-listan:

Fortsatt diskussion om IQ hos olika etniciteter får du ta i rasforumet. Ett varningens ord bara: mina inlägg där har så mycket kraft att de lätt blåser bort dina tyckanden och ”teorier” som om de vore dunfjädrar.
Citera
2019-06-10, 20:41
Medlem
Mjälls avatar
Diskussionen handlar egentligen om ifall könsroller är biologiskt kodade eller inte. Vi borde alltså diskutera med utgångspunkt i evolution istället för mätningar.

Varför skulle män och kvinnor vara mentalt lika? Varför skulle kvinnor ha lika hög kapacitet inom färdigheter som männens evolutionära tryck i högre grad premierat? Det finns ingen större bevisbörda på den som påstår att könen är olika än på den som påstår att könen är lika. Tvärtom. I naturen är könen sällan lika.

De flesta är överens om att män är fysiskt starkare. Det är lätt att se hur vår art har formats på det viset. Fysisk styrka har premierats mer hos män av evolutionära omständigheter. Det är inte direkt svårt att se hur även andra färdigheter premierats mer hos män. Dock är det inte lika uppenbart i samhället nu. Det är förstås tänkbart att männen i ett hypotetiskt samhälle till följd av en säregen kultur har fenotypt lägre muskelmassa än kvinnorna, trots att män genotypt har högre muskelmassa. Vi kan inte utesluta att det förhåller sig på liknande sätt med andra färdigheter. Man skulle kunna beskriva denna typ av kulturell konflikt med den mänskliga naturen som dekadens.

Tillsvidare gäller att män och kvinnor är likvärdiga men olika. Sannolikt hänger det vi kallar offentlighet ihop med manlighet (eftersom offentlighet är förhandling är konflikt är representation är beskyddare), medan kvinnliga färdigheter är mer dolda, subtila och mystiska*. Det är då givetvis svårt att nå likaberättigande samtidigt som den högteknologiska offentligheten slukar hela livet. Men att vi behöver överge den hysteriska globalismen, konsumismen och tillväxthysterin för att söka lokal förankring förstår väl nästan alla nu egentligen. Även om vi kommer att dö och bli jord åt AI så finns det en sanning.

Iupac argumenterar för ett stendött paradigm men är en vis läromästare för den som har vett att suspenda egot.

* Den alerta läsaren kommer osökt att tänka på slöja. Problemet med muslimer är inte egentligen att de har fel i grunden om kön, utan att de gör allting primitivt, klumpigt och dåligt med en helvetes collateral damage i form av lidande - de är sämre.
Senast redigerad av Mjäll 2019-06-10 kl. 21:06.
Citera
2019-06-11, 00:33
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Exakt, dina barn går före ditt jobb. Finns 50 män som inte tänker som du och som därmed gör ett bättre jobb.

Nu var det det att du ansåg att det var en småsak som kvinnor låter gå före jobbet som min kommentar gällde. Snarare ansvarsfullt. De du pratar om är då familjelösa likt dig själv. Kom inte och lura i någon här en enda gång till att du har några fem barn varav 4 döttrar.
En man som har fyra döttrar skulle då aldrig hålla på som du gör här så länge han inte är störd på något sätt. Sedan skulle heller ej 99% av männen i landet tycka att hämta barnet på dagis är en småsak som man kan skippa till favör för ett möte.
Så, det är slut på din lilla sagostund på detta forum nu.
Citera
2019-06-11, 00:45
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Så lustigt att du cherrypickar som en NMR-rasist. Du ”glömde” ju ta med följande subsahariska länder som ligger avsevärt högre upp i IQ-listan:

Kan du utveckla på vilket sätt det motsäger det du citerade: "Länder med lägst IQ, alla från afrika eller befolkade av ex-afrikaner"?

Ett påstående om länderna med lägst IQ kan inte motsägas av länder högre upp på listan. Jag tror att alla med normal IQ förstår detta.
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2019-06-11 kl. 00:50.
Citera
2019-06-11, 00:54
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nu var det det att du ansåg att det var en småsak som kvinnor låter gå före jobbet som min kommentar gällde. Snarare ansvarsfullt. De du pratar om är då familjelösa likt dig själv. Kom inte och lura i någon här en enda gång till att du har några fem barn varav 4 döttrar.
En man som har fyra döttrar skulle då aldrig hålla på som du gör här så länge han inte är störd på något sätt. Sedan skulle heller ej 99% av männen i landet tycka att hämta barnet på dagis är en småsak som man kan skippa till favör för ett möte.
Så, det är slut på din lilla sagostund på detta forum nu.

Han kanske vill att hans döttrar ska få konkurrera på lika villkor med killar och ogillar att de får fördelar pga sitt kön. I annat fall förblir de svaga.

Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Börja du med att ta ansvar för dig själv så sköter jag mitt.

Rätt motsägelsefullt, om du sköter ditt och inte lägger dig i andra ska du väl inte tala om för andra vad de ska göra.
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2019-06-11 kl. 00:56.
Citera
2019-06-11, 01:23
Medlem
Veckans klubbas avatar
Kvinnor är bättre på att lifta med och bli mördade av seriemördare. Alltid något.
Citera
2019-06-11, 07:18
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Du kan stryka ultramaraton-simning från din lista;

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3948019/#!po=0.588235

För korta sträckor i kombination med varmare vatten. Ska helst vara över 30 km som det är runt Manhattan Island och Catalina Channel.

Tobie Smiths rekord (6:32:41) från 1999 är fortfarande oslaget.

https://db.marathonswimmers.org/events/manhattan-island-marathon-swim/

Klicka på vart och ett av årtalen 1982-2016 och räkna vinnarna. Hur ser könsfördelningen ut?

https://springerplus.springeropen.com/articles/10.1186/s40064-015-1086-4

Så Ultramaraton-simning i öppet, KALLT vatten ska vara kvar på min lista.
Citera
2019-06-11, 07:22
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Kan du utveckla på vilket sätt det motsäger det du citerade: "Länder med lägst IQ, alla från afrika eller befolkade av ex-afrikaner"?

Ett påstående om länderna med lägst IQ kan inte motsägas av länder högre upp på listan. Jag tror att alla med normal IQ förstår detta.

Det var stolpskottet Lund-NoGo-zone som citerade det.

För övrigt har jag inget att tillägga.
Citera
2019-06-11, 07:33
Medlem
Jag kommer att tänka på två saker kvinnor är bättre på än män när det kommer till sport.

Simma långt - engelska kanalen, fram och tillbaka till någon ö etc...stort bland dom som sysslar med detta och kvinnor är pga av sin kroppsform effektivare simmare. ”Lesser the drag, better the swimmer” och kvinnor får mindre motstånd i vattnet pga storleken på häcken och benen. Flyter annorlundare än män i vattnet.

Fixar g-krafter bättre än män (stridsflygplan etc.. - Samma sak här, pga större nederdel och mindre överdel så fixar dom större g-krafter utan att svimma än män.
Citera
2019-06-11, 08:10
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Det var stolpskottet Lund-NoGo-zone som citerade det.

För övrigt har jag inget att tillägga.

Nu var det dig jag citerade och det du skrev saknade logik.
Citera
2019-06-11, 08:20
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Nu var det dig jag citerade och det du skrev saknade logik.

Läs mina inlägg i rasforskningsforumet som handlar om IQ hos olika etniciteter. Använd FB:s sökfunktion.
Citera
2019-06-11, 08:23
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Läs mina inlägg i rasforskningsforumet som handlar om IQ hos olika etniciteter. Använd FB:s sökfunktion.

Jag läste och kommenterade det du skrev här och det saknade all logik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in