2019-06-11, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Du var ju en rolig en.

Något betydligt mer intressant är att polisen nu söker samband med en explosion vid braskens bro (någon kilometer från Hamngatan). Det ska tydligen ha smällt där kl 18 den 5 juni.
Stod i DN nyss.

Återigen - det är INTE jag som tror det utan folk har lyft det några gånger i tråden - jag frågar bara varför de tror det? Jag har redan presenterat min hypotes se tidigare inlägg
Citera
2019-06-11, 14:21
Medlem
Detta verkar vara nytt, angående incidenten 9 juni:

"Sent på söndagskväll den 9 juni fick polisen tips om ett misstänkt farligt föremål i Tannefors i Linköping. Området spärrades av, nationella bombskyddsgruppen kallades in och vi kontrollerade föremålet och kunde avskriva det som ofarligt.

– Föremålet var troligtvis tänkt att likna en sprängladdning och framkalla oro. Brottet rubriceras därför som grovt olaga hot, vilket är ett allvarligt brott med fängelse i straffskalan. Kriminaltekniker har varit på platsen och säkrat spår, säger Daniel Axelsson."

Det var alltså inte ett random föremål som någon hade hittat.

Nu har vi alltså 3 olika incidenter i samma område.
Senast redigerad av B.R.Donut 2019-06-11 kl. 14:26.
Citera
2019-06-11, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Det är ju det jag inte vet men det borde ju vara något som polisen arbetar med för fullt för att gå till botten med. Det kan ju röra sig om någon viktig person som lämnat projektet och därmed har hela ärendet gått i stå. Optionen för avtalet gick ju ut den 1 april. Även innan detta datum så hände ingenting i ärendet under flera månader. Det kan också röra sig om någon som aktivt motarbetar moskébygget eller är anställd på någon myndighet som utreder bygglov, formen av insamling (90-konto) eller någon på stadsbyggnadsnämnden.

Jag är dock helt övertygad om att islam ligger som grund för det här dådet på ett eller annat sätt. Ju längre det inte framkommer officiellt ju mer troligt är det. Det är ju dagens Sverige vi talar om. Islamkramarlandet nummer ett i väst. Dock, om det handlar om moskébygget, imamer eller interna stridigheter så kommer oberoende personer att gräva fram sanningen till slut.

För övrigt, vad var det polisen sa nu på pressträffen. Att en tidigare explosion ägt rum i Linköping den 5 juni. Alltså två dagar tidigare. Rapporterade MSM om det överhuvudtaget när det inträffade?

Du är övertygad om att islam ligger bakom. Det är fel. Om du är någorlunda troende så förespråkar varken bibeln eller koranen våld i dagens samhälle.

Jag tolkar det som att du säger att någon typ av religiösa fanatiker ligger bakom dådet.

Religiösa fanatiker vad har vi? -ett gäng imamer som säpo tagit hand om = deras fanclub? var finns de? i linköping? imamerna kommer från umeå västerås gävle osv inte från linköping. folk som åker långväga för att placera slumpvisa bomber för att de satt imamerna i förvar ev i linköping? ENDA som pekar för att det kan vara så är OM personer/poliser/åklagare/de med sekretess som är inblandade i just detta bor här ja.

Projektet att bygga moske låter inte ett dugg fanatiskt och icke fanatiska muslimer o kristna börjar inte spränga bomber lite hur som haver.

Fanatiker som spränger bomber predikar gärna budskap - typ står o skriker allah är god eller gud är stor eller nåt sånt OCH de bombar gärna sig själva på kuppen.

Ett gäng uzbeker som uppfyller kravet på fanatiker finns i mjölby? tror jag att jag läste i tråden.

Utveckla gärna hur du tänkte med moskebygget och bomb.
Citera
2019-06-11, 14:33
Medlem
Källarlokalen närmast denotationen hyrs av en av stadens studentspex. Där pågår ingen kriminell verksamhet, vilket det har spekulerats om tidigare i tråden.
Citera
2019-06-11, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Detta verkar vara nytt, angående incidenten 9 juni:

"Sent på söndagskväll den 9 juni fick polisen tips om ett misstänkt farligt föremål i Tannefors i Linköping. Området spärrades av, nationella bombskyddsgruppen kallades in och vi kontrollerade föremålet och kunde avskriva det som ofarligt.

– Föremålet var troligtvis tänkt att likna en sprängladdning och framkalla oro. Brottet rubriceras därför som grovt olaga hot, vilket är ett allvarligt brott med fängelse i straffskalan. Kriminaltekniker har varit på platsen och säkrat spår, säger Daniel Axelsson."

Det var alltså inte ett random föremål som någon hade hittat.

Nu har vi alltså 3 olika incidenter i samma område.

Ointressant. Någon ville skrämmas och rotade fram någon metallgrej från sitt garage och placerade det på ett "lämpligt ställe". Det har absolut ingenting med bomben 7 juni att göra..
Citera
Medlem
Kan det finnas dna och fingeravtryck kvar på cykeln tro? Ex på styret.
Citera
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Kan det finnas dna och fingeravtryck kvar på cykeln tro? Ex på styret.

Först måste man hitta rätt styre.. Det är nog inte bara en cykel som gått i bitar där.
Citera
2019-06-11, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c--
Källarlokalen närmast denotationen hyrs av en av stadens studentspex. Där pågår ingen kriminell verksamhet, vilket det har spekulerats om tidigare i tråden.

Det är sånt här som gör att FB kommer nånvart (om alla bemödade sig om att läsa innan de öppnade munnen).

Upplysningsvis gömde bruden sig för serb romsk rumänsk maffian på östgötagatan tidigare. leta kameror kring macdonalds och cykeluthurningen. Men tror de gör det nu. och provsprängning eller verklig sprängning där kring åvc 5 juni låter också som den grupp jag tänker på. De kommer ändå inte få reda på var en av deras bossar sitter hur mycket de än bombar. och bruden som bops tog ifrån honom kommer de inte heller hitta hur mycket de än bombar på måfå
Citera
2019-06-11, 14:42
Medlem
Knivur-273s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plingirutan
Otroligt att ingen lyckats slumpfilma explosionen eller finns det någon som gjort det? I väntan på polisens publicering av övervakningsfilmer av utredningstekniska skäl då.

Var åt lutar det annars, gängkonflikt eller dåd mot folk från rättsväsendet?

Kan också explosionen den 5:e ha varit en provsprängning inför den här?

Mysiga Linköping. Hela det svenska folkets hem. Ingen annanstans får i alla fall jag en hemkänsla som där.
Polisen spärrade vägen.
Citera
2019-06-11, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Latitude64
Ointressant. Någon ville skrämmas och rotade fram någon metallgrej från sitt garage och placerade det på ett "lämpligt ställe". Det har absolut ingenting med bomben 7 juni att göra..

Det hjälper inte att du försöker sprida desinformation. Polisen undersöker givetvis även den incidenten som en del i detta ärende. Annars vore de rätt korkade..och det rör ju sig om grovt olaga hot i vilket fall.
Senast redigerad av B.R.Donut 2019-06-11 kl. 15:01.
Citera
2019-06-11, 15:15
Medlem
LeonVances avatar
Hur otrygga är invånarna i Linköping efter bomben?
Citera
2019-06-11, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Hur otrygga är invånarna i Linköping efter bomben?

Enligt åklagaren på presskonferensen så finns inget att oroa sig för. Det kommer inte att hända något mer. Vi får hoppas att han har rätt.

Någon med psykologisk skolning kanske kan analysera hans minspel för att se om han eventuellt slirar lite på sanningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in