2019-06-11, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Om du menar att det kommunala bostadsbolaget Stångåstaden (som det inte är ett skit märkligt med) skulle ligga bakom sprängningen så ifrågasätter jag ditt psykiska välbefinnande. Det är en helt vansinnig hypotes.

MIN hypotes har jag redan presenterat. Jag tror INTE att det har med bostadsbolaget att göra men vissa i tråden har hävdat det
Citera
2019-06-11, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Stångåstaden är kommunägt och är Linköpings största hyresvärd, jag tror de är höjda över alla misstankar. Att de har noll intresse av att skriva om sig själva och marknadsföra sig beror på att de har kö närmaste två decennierna och att de är en kassako för kommunen där mindre bemedlade pytsar in pengar i kommunkassan via hyran. Däremot är mångas erfarenhet, min också, att de har en ganska usel service, men det får dem knappast att spränga sina hyresgäster i luften.

Som sagt. FBs uppgift brukar vara att analysera sönder alla ideer tills motsatsen är bevisad om någon påstår något. Det har påståtts i tråden att det skulle ha något med bostadsbolaget att göra (vilket jag inte tror på) så jag tog upp det i tråden för att de som säger det ska komma med nån form av bevis
Citera
2019-06-11, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Som sagt. FBs uppgift brukar vara att analysera sönder alla ideer tills motsatsen är bevisad om någon påstår något. Det har påståtts i tråden att det skulle ha något med bostadsbolaget att göra (vilket jag inte tror på) så jag tog upp det i tråden för att de som säger det ska komma med nån form av bevis
Totalt meningslös pressträff...dom säger inte nånting..men vill att allmänheten ska ge info.
Citera
2019-06-11, 13:32
Medlem
Knivur-273s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Totalt meningslös pressträff...dom säger inte nånting..men vill att allmänheten ska ge info.

De vill lugna oss, så att vi icke må känna oss oroliga.

Politikerna är de mest rädda just nu.

Jag får inspectera tälten och de många sovsäckarna.
Senast redigerad av Knivur-273 2019-06-11 kl. 13:36.
Citera
2019-06-11, 13:34
Medlem
Hypotesen att det har med avhoppade muslimer från Borås moske att göra? Eller att det har med det nya stora moskebygget att göra? Eller sprängning i Linköping på just denna adress för att imamerna från ? umeå? gävle? västerås? sitter på polishuset i Linköping? Garnissionen i Linköping? För att folk som jobbar på garnissionen bor där? För att åklagaren i just dessa ärenden med imamerna bor i huset? Jag hittar EN ev sekretess i husen och EN tingsnotarie och EN som har lite spännande fritid. Vi hittar flera med utländska namn men inte uppenbart avhoppade muslimer. Ni som hävdar att detta är sanningen - berätta vad ni har.
Citera
2019-06-11, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knivur-273
De vill lugna oss, så att vi icke må känna oss oroliga.

En journalist frågade varför polisen kallar till pressträff när ingen säger nåt annat än rent självklara saker.
Vi jobbar brett.
En explosion har skett.
Vi kan inte låsa oss.
Vi har gjort förhör.
Vi fortsätter utredningen.
Totalt intetsägande.
Citera
2019-06-11, 13:47
Medlem
Någonstans runt kylarevägen ska en annan liten explosion ägd rum den 5 juni, kan det vara som så att dom testat en liten bomb vid återviningstationen som ligger där? För att sedan göra sig av med material osv i containerna? Det ligger liksom McDonalds, OKQ8 och en till bensin station och sedan återviningstation på denna plats..
Citera
2019-06-11, 13:52
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Hur menar du att en bomb skulle få fart på moskébygget?

Det är ju det jag inte vet men det borde ju vara något som polisen arbetar med för fullt för att gå till botten med. Det kan ju röra sig om någon viktig person som lämnat projektet och därmed har hela ärendet gått i stå. Optionen för avtalet gick ju ut den 1 april. Även innan detta datum så hände ingenting i ärendet under flera månader. Det kan också röra sig om någon som aktivt motarbetar moskébygget eller är anställd på någon myndighet som utreder bygglov, formen av insamling (90-konto) eller någon på stadsbyggnadsnämnden.

Jag är dock helt övertygad om att islam ligger som grund för det här dådet på ett eller annat sätt. Ju längre det inte framkommer officiellt ju mer troligt är det. Det är ju dagens Sverige vi talar om. Islamkramarlandet nummer ett i väst. Dock, om det handlar om moskébygget, imamer eller interna stridigheter så kommer oberoende personer att gräva fram sanningen till slut.

För övrigt, vad var det polisen sa nu på pressträffen. Att en tidigare explosion ägt rum i Linköping den 5 juni. Alltså två dagar tidigare. Rapporterade MSM om det överhuvudtaget när det inträffade?
Citera
2019-06-11, 13:59
Medlem
Otroligt att ingen lyckats slumpfilma explosionen eller finns det någon som gjort det? I väntan på polisens publicering av övervakningsfilmer av utredningstekniska skäl då.

Var åt lutar det annars, gängkonflikt eller dåd mot folk från rättsväsendet?

Kan också explosionen den 5:e ha varit en provsprängning inför den här?

Mysiga Linköping. Hela det svenska folkets hem. Ingen annanstans får i alla fall jag en hemkänsla som där.
Citera
2019-06-11, 13:59
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Uppföljning av spåret med bostadsbolaget.

Finns OVANLIGT LITE info om bolaget på nätet förutom deras hemsida.

https://www.stangastaden.se

Det är lite märkligt.

En person påstod tidigt i tråden att de bett om rivningslov men fått nej och en annan dementerade och sa nåt om nyrenovering.

Mina frågor blev obesvarade - finns ingen kommunpolitiker eller byggare här på FB?

Ville nån köpa upp skiten billigt? Gruppen jag pratar om både river o bygger och hotar byggbolag mm.

Vill de omvandla till BR? (ett kommunalt bostadsbolag inte så troligt)

Vill de bli av med hyresgästerna i hus 1 o 3? Du kan förlora kontraktet på sånt här.

Du var ju en rolig en.

Något betydligt mer intressant är att polisen nu söker samband med en explosion vid braskens bro (någon kilometer från Hamngatan). Det ska tydligen ha smällt där kl 18 den 5 juni.
Stod i DN nyss.
Citera
2019-06-11, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kappa13371337
Någonstans runt kylarevägen ska en annan liten explosion ägd rum den 5 juni, kan det vara som så att dom testat en liten bomb vid återviningstationen som ligger där? För att sedan göra sig av med material osv i containerna? Det ligger liksom McDonalds, OKQ8 och en till bensin station och sedan återviningstation på denna plats..

Finns ju även ett mindre "skogsområde" vid Stångån som är skyddat från insyn.
Det ligger också en cykelaffär som säljer lådcyklar precis i närheten.
Skanska har även kontor där "Platskontor Östra Länken". Förvaras sprängmedel där måntro?
Garage/lokaler för att mecka ihop en bomb finns säkert också i detta område.

Saab ligger väl inte alltför långt från platsen heller (rakt över vägen).
Senast redigerad av B.R.Donut 2019-06-11 kl. 14:18.
Citera
2019-06-11, 14:18
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
En journalist frågade varför polisen kallar till pressträff när ingen säger nåt annat än rent självklara saker.
Vi jobbar brett.
En explosion har skett.
Vi kan inte låsa oss.
Vi har gjort förhör.
Vi fortsätter utredningen.
Totalt intetsägande.

Nånting vettigt sa dom ju iallafall. Att dom utreder samband med en explosion några dagar tidigare samt att dom håller på att gå genom övervakningsfilmer, där det är väldigt många timmar att gå genom säger dom.

Så visst var det mycket floskler men även lite nyttig info inblandat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in